Jak stworzyć i indeksować mapę strony? Sitemap a pozycjonowanie.

5 sierpnia, 2022
Sebastian M.

Tworzenie mapy strony

Mapa strony służy przede wszystkim do prawidłowej indeksacji całej struktury strony internetowej. Do stworzenia strony można wykorzystać gotowe wtyczki jeśli strona stoi na którymś z popularnych CMS. Dla CMS WordPress mogę polecić wtyczkę

https://pl.wordpress.org/plugins/google-sitemap-generator/

Za pomocą tej wtyczki można w łatwy sposób wygenerować mapę strony która będzie się sama aktualizować.

Format mapy strony - sitemap

XML

Standardowo mapę strony tworzy się w formacie XML zgodny ze standardem http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9

Taka mapa strony spradza się praktycznie w przypadku każdej strony www. Można w takiej mapie nadać priorytety indeksacji przez Google bota dla poszczególnych adresów URL strony. Pozwoli to na częstsze odwiedziny najważniejszych podstron gdzie często pojawia się nowa treść.

HTML

Mapa strony w tym formacie oprócz funkcji indeksacyjnej dla Google bota może równie spełniać funkcję nawigacyjną dla użytkowników strony. Odpowiednio przygotowana mapa witryny html może być swego rodzaju spisem treści dla userów, a oprócz funkcji indeksacyjnej dla botów może także wspomóc prawidłowy przepływ link juice dla domeny.

RSS

Dla serwisów ogłoszeniowych czy agregatorów treści forma mapy strony jak kanał RSS jest najlepsza ze względu na dynamikę. Codziennie pojawiające się ogłoszenia czy posty w kanale RSS mogą być na bieżąco indeksowane przez Google. Dodatkowo tutaj kanał RSS może spełniać funkcję newsów dla użytkowników czytników RSS.

Mapę strony każdego formatu indeksuje się w narzędziu GSC jak na screenie powyżej.

Jeśli chciałbym zlecić pozycjonowanie strony lub pełny marketing internetowy napisz do nas - > pozycjonowanie stron 2022

Sebastian M.
SEO EXPERT
W branży SEO od 2013 roku. Ponad 10-letnie doświadczenie w SEO, które pozwala na szerokie spojrzenie na zmiany algorytmu wyszukiwarki Google. Członek zarządu i ekspert SEO w agencji SEOMOOD. Na co dzień zajmuje się realizacją kampanii SEO klientów oraz wdrażaniem autorskich rozwiązań w pozycjonowaniu stron afiliacyjnych. Obsługuje kampanie SEO o zróżnicowanym poziomie ryzyka, od serwisów afiliacyjnych kierowanych na cały świat, po kampanie obarczone mniejszym ryzykiem – pisanie contentu w oparciu o Data Driven, linkowanie ze sprawdzonych miejsc publicznych i z prywatnego zaplecza. Współwłaściciel systemu indeksacji linków i stron w wyszukiwarce Google Smartindexer.net

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Ostatnio na blogu
Losowe starsze wpisy

Szukasz sprawdzonej

Agencji SEO?

Najpopularniejsze na nasze stronie - sprawdź koniecznie

seomod-pozycjonowanie-logo
Niemcewicza 26/415
IV piętro
71-520 Szczecin
+48  736 090 601
biuro@seomood.pl