Skuteczne pozycjonowanie za efekt

Rozliczanie takie stosujemy w przypadku fraz lokalnych (pozycjonowanie regionalne)
Działania SEO możemy zaproponować w rozliczeniu za pozycje – za efekt. Szczególnie w przypadku fraz lokalnych uważamy, że jest to uczciwa forma rozliczania pozycjonowania. Ryzyko jest tylko po naszej stronie, bo my inwestujemy nasz czas i zasoby w pozycjonowanie. Obecnie niewiele firm na rynku proponuje taką formę rozliczenia, ponieważ agencje SEO wolą zapewnić sobie bezpieczeństwo płatnością w abonamencie. Natomiast my jesteśmy pewni tego, co robimy i osiągamy zamierzone rezultaty.
Pozycjonowanie za efekt
pozycjonowanie

Dlaczego pozycjonowanie za efekt jest bardziej uczciwe niż abonament?

Szczególnie w przypadku fraz lokalnych liczy się wejście w top 1-10 na kilka kluczowych fraz. Nie ma tutaj co pracować z serwisem, contentem, ponieważ frazy z tzw. długiego ogona praktycznie tu nie występują. Więc koniec końców, jest tylko kwestia skutecznego linkowania strony i odpowiednich umiejętności.

Ile trwa pozycjonowanie?

Pozycjonowanie w wyszukiwarce Google zależne jest od wielu czynników. Zaczynając od optymalizacji, aż po dalszy link building, staramy się, aby pierwsze efekty były już po tygodniu. Większość fraz o małej/średniej konkurencji jesteśmy w stanie wypozycjonować w czasie 2-4 miesięcy.

Jakie są ceny pozycjonowania?

Ceny uzależnione są przede wszystkim od branży oraz trudności słów kluczowych, które są dostosowywane do potrzeb związanych z branżą klienta. Kluczowym czynnikiem, który obecnie decyduje o kosztach oraz o poziomie trudności działań, które należy wykonać, jest wiek domen znajdujących się w top10 wyszukiwań, bezpośrednio powiązanych z daną domeną. Frazy dobieramy zawsze w taki sposób, by były one jak najbardziej adekwatne do potrzeb klienta oraz mogły przynieść mu zyski.

Otrzymaj darmową wycenę

Skontaktuj się z nami
Zacznij współpracę od wysłania formularza

Czy pozycjonowanie za efekt rzeczywiście się opłaca?

Wiele agencji SEO powoli zaczyna odchodzić od tego modelu pozycjonowania strony internetowej. Dlaczego taka opcja jest porzucana na rzecz abonamentu oraz innych pakietów? Czy istnieją jakieś minusy zdecydowania się na tę metodę rozliczenia?

Niektóre agencje uważają, że takie rozwiązanie nie jest dla nich opłacalne, ponieważ klient płaci za pozycje dopiero w momencie, kiedy dana fraza osiągnie top 10 wyszukiwań. Jest więc oczywiste, że firma będzie chciała jak najszybciej wypozycjonować daną witrynę, żeby czerpać z niej zyski. Niestety nie da się zrobić tak, żeby w przeciągu tygodnia znaleźć się w czołówce wyszukiwań i utrzymać się na dane frazy, nawet jeśli są one banalnie proste. Prawidłowo wykonane pozycjonowanie zawsze wymaga czasu, a oddanie strony w ręce niedoświadczonych freelacerów albo agencji marketingowych, może sprawić, że strona może bardziej ucierpieć niż zyskać. Zamiast oddawać stronę komuś, kto może nawet przez przypadek pogrążyć stronę, warto zwrócić się do firmy, która posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie pozycjonowania stron w tym modelu.

Z perspektywy klienta pozycjonowanie za efekt w postaci pozycji w top10 to świetne wyjście, ponieważ nie musi płacić ani złotówki, dopóki nie pojawią się wcześniej założone efekt. Jednak z drugiej strony jest to trochę ograniczone rozwiązanie, ponieważ pozycjonuje się jedynie wybrane frazy, w przypadku których dosyć często na rezultat trzeba czekać znacznie dłużej, niż na słowa kluczowe, które posiadają nieco mniej wyszukiwań. Więc w przypadku abonamentu, ruch będzie stale rósł (a przecież na zwiększeniu ruchu organicznego w usługach SEO najbardziej chodzi), ponieważ jest to nieco inny model i bardziej kompleksowe działania. Ze względu na to, bardziej polecaną formą SEO, szczególnie dla nowej strony www rzeczywiście będzie skorzystanie z modelu rozliczeń w innej postaci niż za efekt.

Chcesz zobaczyć na co nas stać?

Poniżej prezentujemy efekty naszych działań SEO – firmy lokalne (kilka screenów ze stat4SEO)
pozycjonowanie lokalne za efekt za pozycje
pozycjonowanie lokalne

Przykłady fraz lokalnych

pozycjonowanie lokalne
pozycjonowanie lokalne

Ile trzeba czekać na efekt?

Wyszukiwarka Google jest bardzo złożonym tworem, więc wpasować się w jej algorytmy nie jest łatwo a i same efekty widać dopiero po pewnym czasie. Dlatego też pozycjonowanie za efekt może potrwać znacznie dłużej, niż przypuszcza pozycjoner. Dobry specjalista zdaje sobie sprawę, że obecnie wynik wyszukiwania Google jest niemalże w pełni personalizowany, a kolejność jest często ustalana na podstawie lokalizacji urządzenia, z którego korzystamy, a także zachowań w Internecie, które przejawia dany użytkownik. Tak więc pozycja w top10 na te same słowa kluczowe na dwóch różnych urządzeniach może się wahać. Oczywiście są narzędzia, które ułatwiają odczytywanie prawidłowej pozycji w Sieci, które wykorzystuje firma pozycjonująca.

Jednak aby wprowadzić daną frazę do top wyszukiwań Google, potrzeba przede wszystkim czasu. Wiele też zależy od konkurencyjności frazy, ponieważ wysokie pozycje na frazie „czyszczenie tapicerki Konin” będzie osiągnąć znacznie łatwiej, niż przy „restauracja Warszawa”. Dlatego więc korzystając z tego modelu współpracy SEO, trzeba również brać pod uwagę to, że konkurencyjną frazę będzie znacznie trudniej doprowadzić do top10. Co więcej, inne strony też z pewnością dążą do osiągnięcia jak najwyższych pozycji i wiele firm też korzysta z usług pozycjonera, rozwijając swój biznes, dzięki odpowiednio dobranej strategii dla witryny.
efekty pozycjonowanie lokalne

O czym trzeba pamiętać podczas doboru fraz?

Warto mieć z tyłu głowy, że potencjalni klienci trafiają na Twoją stronę w różny sposób, więc fakt, że będziesz pozycjonować w wyszukiwarce Google tylko kilka wybranych przez siebie fraz, nie będzie zapewnieniem, że Twoja witryna będzie łatwiejsza do znalezienia. Jedynie dokładnie przeprowadzony reserach pomoże w określeniu, które z nich mogą wpłynąć na sprzedaż produktów i usług na Twojej stronie. Oczywiście dobry pozycjoner pomoże w przygotowaniu odpowiedniego zestawienia takich słów kluczowych, które będą odpowiednie do pozycjonowania domeny.

Warto jednak pamiętać, że klienci coraz częściej wpisują w wyszukiwarkę Google wiele dodatkowych informacji i zamiast szukać bardzo ogólnych fraz, jak chociażby „buty sportowe”, zdecydują się na „buty sportowe do biegania męskie”. Decydując się na pozycjonowanie jedynie pojedynczych fraz, możemy po prostu ograniczyć sobie pole manewru, ponieważ w przypadku modelu rozliczania pozycjonowania za efekt raczej unika się dłuższych fraz. Oczywiście każda dobra agencja będzie się starała znaleźć takie frazy, które przyniosą najwięcej ruchu, jednak więcej efektów, szczególnie jeśli chcemy zwiększyć ruch na stronie np. sklepu internetowego, zapewni abonament. Jeżeli stawiamy na marketing wybranych elementów w sklepie, albo chcemy poprawić pozycję tylko poszczególnych fraz, wtedy pozycjonowanie ze efekt będzie bardzo dobrą opcją. Trzeba mieć na uwadze, że jakość danych fraz również ma znaczenie. Czasami szybki efekt SEO jest spowodowany tym, że wybrana przez klienta fraza kluczowa jest mało konkurencyjna, więc pozycjonowanie stron będzie wtedy znacznie sprawniejsze. Jednak efektem działań tego typu fraz nie będzie wzrost ruchu oraz większa sprzedaż, więc nie będzie efektu, który mógłby przełożyć się na wymierne korzyści i lepszą widoczność wśród wyników wyszukiwarki Google.
pozycjonowanie za frazy

Podczas pozycjonowania za efekt uzbrój się w cierpliwość

Niektórzy narzekają na brak efektów po kilku tygodniach, jednak warto pamiętać, że w pozycjonowaniu ważna jest przede wszystkim cierpliwość. Wielu klientów po tygodniu pyta, kiedy nastąpi wzrost ruchu na stronie, ponieważ wydaje im się, że pozycjonowanie kliku fraz powinno przebiegać szybko, a wyniki wyszukiwania Google będą pokazywać topowe miejsca. Tak niestety to nie wygląda, więc trzeba uzbroić się w cierpliwość, ponieważ każda strona jest indywidualna, więc bardzo możliwe, że wymagane będzie więcej pracy nad pozycjami. Warto też pamiętać, że mając na myśli pozycjonowanie na frazy w top10 czy top3, albo płatność za efekt, zwiększamy widoczność strony na daną frazę. Jednak to nie jest główny cel naszych działań obejmujących ten model abonamentowy rozliczeń. Wiele agencji SEO nie do końca rozumie, że poprawa pozycji w Google wiąże się przede wszystkim ze wzrostem sprzedaży, nie tylko widoczności w Google. Dlatego też dzięki obraniu odpowiedniej strategii, inwestycja w SEO może się zacząć zwracać dosyć szybko. Co więcej, umowa jest na tyle elastyczna, że jeśli nasze usługi nie są satysfakcjonujące, można bez problemu zakończyć współpracę, chociaż zdarza się to niezwykle rzadko, ze względu na wiele zalet, które przynosi korzystanie z działań w branży SEO/SEM.

Pozycjonujemy strony w różnych modelach

Wypozycjonowanie strony internetowej jest możliwe na wiele sposobów, dlatego w naszej agencji korzystamy z kilku modeli rozliczeń, nie tylko płatności za efekt. W ofercie można znaleźć również opcje SEO pozycjonowanie w abonamencie, ale również i hybrydę. Większość agencji SEO rezygnuje z opcji jaką jest model rozliczeń za efekt, uważając, że nie jest to opłacalne. W naszej firmie posiadamy jednak odmienne zdanie. Jest to dosyć uczciwy rodzaj umowy. Dlaczego?

Agencje zajmujące się SEO odchodzą od rozliczania się za pozycje, głównie ze względu na to, że nie jest to dla nich opłacalne. Jednak według nas, to nie jest problemem. Aby osiągnąć top 10 w organicznych wynikach wyszukiwania Google, trzeba posiadać nie tylko doświadczenie, ale również odpowiednie zaplecze oraz strategię. Jedynie te agencje SEO, które posiadają odpowiednie środki, nie boją się zainwestować swojego czasu w klienta, oferując mu zaplecze linków oraz przygotowanie ewentualnych treści na strony www (pamiętaj tylko, że tekst nie może być spamerski - wtedy na pewno nie pojawisz się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania). Wydaje się, że jest to pozycjonowanie za darmo, a taka inwestycja w biznes jest bez sensu. Jednak firmy oferujące pozycjonowanie za efekt doskonale wiedzą, z czym wiąże się tego typu pozycjonowanie stron. Decydując się na dołączenie do oferty tego typu SEO, trzeba mieć pewność tego, że efekt w Google rzeczywiście się pojawi w określonym czasie.

Patrząc przede wszystkim na trudność fraz, analizując konkurencję oraz wykonując audyt strony, agencja z pewnością wie, czy uda jej się osiągnąć obiecany efekt oraz przewidzieć po jakim czasie pojawią się widoczne efekty. Oczywiście jest wiele określonych czynników, które będą mniej lub bardzie wpływać na to, czy dana strona w ogóle znajdzie się na najwyższych pozycjach, jednak działania agencji SEO nie są przypadkowe. Wieloletnie doświadczenie w pozycjonowaniu z pewnością jest pomocne, ponieważ stale obserwowanie algorytmów Google oraz najnowszych aktualizacji i trendów jest kluczowym elementem, który decyduje o sukcesie działań pozycjonerów. Do tego posiadanie wiedzy na takie tematy jak marketing internetowy oraz o tym, jak doprowadzić domeny do porządku pod kątem technicznym, skąd wziąć odpowiednie linki, również ma duże znaczenie.
pozycjonowanie regionalne

Czy rzeczywiście warto inwestować w SEO?

Działania takie jak SEO pozycjonowanie oraz wszelkie inne formy promocji w Sieci mają na celu sprawienie, że Twoja strona zacznie generować więcej ruchu, co wiąże się z większą ilością zapytań oraz ze sprzedażą produktów lub usług. Doskonale wiemy, że osobom, które zaczynają z nami współpracę nie zależy tak naprawdę na wysokich pozycjach, a na pozyskiwaniu jak największej liczby nowych klientów. Dlatego jeśli chcesz zainwestować w pozycjonowanie stron, a szczególnie w model rozliczeń za efekt, warto jest mieć na uwadze to, że jest to środek do celu, którym jest zwiększenie sprzedaży.

Istnieje wiele zalet, na które warto zwrócić uwagę, szczególnie jeśli chodzi o pozycjonowanie za efekt. Pierwszym z nich jest prosty model rozliczeniowy. Otóż w takim modelu klient płaci jedynie wtedy, jeśli frazy znajdą się na pierwszej stronie w wyszukiwarce Google. Oznacza to więc, że dopóki działania pozycjonerów nie przyniosą umówionych efektów, klient nie płaci ani złotówki. Plusem jest też to, że możesz wybrać frazy, które chcesz pozycjonować i w tedy agencja skupi się jedynie na nich. Sporo firm wycofuje się z SEO za efekt, twierdząc, że takie działania są przestarzałe i nieopłacalne, jednak naszym zdaniem potrzeba posiadać doświadczenie i stale obserwować algorytmy Google, żeby móc dopasować odpowiednią strategię do klienta.

Oczywiście są też pewne wady, o których warto wiedzieć. Przede wszystkim fakt, że taki model jest ograniczony, ponieważ bycie widocznym w Google na niektóre frazy, nawet jeśli mają sporo wyszukiwań, może być jednocześnie ograniczeniem. Nowsze frazy, które mogą posiadać wysoki współczynnik konwersji, zostaną pominięte, co wiąże się też z ograniczeniem sobie dotarcia do większej liczby odbiorców. Do tego, jeśli agencja skupi się jedynie na pozycjonowaniu w Google pojedynczych fraz, nie stara się poprawić jakości strony i innych treści. Dodatkowo podczas korzystania z wyszukiwarki bardzo ważna jest lokalizacja, więc pozycje mogą wahać się w zależności od tego, gdzie się znajdujemy. Oczywiście narzędzia monitorujące stale pokazują odpowiednią pozycję, jednak nie wiadomo, czy na urządzeniu potencjalnego klienta pozycja nie będzie niższa. Czynników wpływających na pozycjonowanie jest mnóstwo, więc decydując się na SEO, zawsze podejmuje się pewne ryzyko (rzecz jasna pozycjonowanie w modelu za efekt może być ryzykowne zarówno dla agencji pozycjonerskich jak i klienta).

Wiele agencji nie potrafi już pozycjonować za efekt, głównie ze względu na wiele zmian, które wprowadziło Google na przestrzeni wielu lat. Nadal istnieje wiele czynników, które trzeba brać pod uwagę, jednak samo pozycjonowanie różni się od tego, które było znane kilka lat wstecz. Na przykład kiedyś wyszukiwania Google były znacznie mniej skomplikowane, bez mapek, geolokalizacji, bez polecanych fragmentów. Google też miało o wiele słabsze algorytmy, a wynikami wyszukiwań można było znacznie łatwiej manipulować - wypozycjonowanie konkretnych fraz było więc łatwiejsze. Wiele agencji nie potrafiło przystosować się do zmian oraz do aktualizacji, dlatego też zrezygnowało z takiego modelu, szczególnie że efekty w postaci pozycji na wybrane słowa kluczowe widoczne są dopiero po kilku tygodniach a nawet miesiącach. Wyłącznie te agencje, które potrafiły się zaadaptować, nadal potrafią dostosować działania do algorytmów i sprawić, że frazy znajdą się na wysokich pozycjach.
pozycjonowanie za efektpozycjonowanie za efektpozycjonowanie za efekt

Dlaczego pozycjonowanie za efekt posiada mieszane opinie?

Podczas przeglądania różnych witryn, czytając komentarze oraz artykuły, zauważyliśmy, że wiele osób nie do końca pozytywnie wypowiada się na temat jakim jest pozycjonowanie stron za efekt. Głównym powodem jest to, że być może wiele osób trafiło na niekompetentną firmę, albo niektórzy sami próbowali i im nie wyszło, więc uznali, że taki model jest bez sensu. Warto jednak mieć na uwadze, że jedynie te agencje, którym stale udaje się dostarczyć satysfakcjonujące wyniki, będą w stanie zapewnić swoim klientom obiecane pozycje. Dlatego jeśli interesuje Cię taki typ współpracy, jakim jest pozycjonowanie w rozliczeniu za efekt, zachęcamy do kontaktu! Wyślij do nas zapytanie na adres email lub zadzwoń, żeby porozmawiać z naszym specjalistą.

Szukasz sprawdzonej

Agencji SEO?

Najpopularniejsze na nasze stronie - sprawdź koniecznie

seomod-pozycjonowanie-logo
Niemcewicza 26/415
IV piętro
71-520 Szczecin
+48  736 090 601
biuro@seomood.pl