Copywriter też analizuje, czyli co bierzemy pod uwagę komponując tekst

Praca copywritera nie polega jedynie na stworzeniu ciekawego tekstu, który będzie się przyjemnie czytało. Owszem, sama czytelność treści jest kluczowa, jednak równie ważne jest to, żeby tekst zawierał odpowiednie informacje. Ze względu na to, copywriting to również analiza danych. To, że copywriter jest w stanie napisać każdy tekst jest możliwe dzięki stałemu analizowaniu dostępnych informacji i odpowiedniemu dodawaniu ich do tworzonych artykułów.

Na przykład, tworząc tekst dla klienta, który zajmuje się budowaniem domów, pierwszą rzeczą, którą zrobimy podczas pisania, będzie z pewnością sprawdzenie, co znajduje się w top 10 wyszukiwań Google. Na tej podstawie będziemy wiedzieć, jakie informacje powinny znaleźć się w tekście. Analiza konkurencji jest równie ważna, ponieważ na jej podstawie jesteśmy w stanie stworzyć treści, które pozwolą stronie na rankowanie.

Konkurencja nie śpi, copywriter również

Podczas tworzenia treści na innych stronach jest podstawą. Dlaczego? Ponieważ nie tylko chcemy się zrównać ze stronami na pierwszych miejscach wyszukiwarki, ale chcemy je wyprzedzić. Jesteśmy w stanie to zrobić dzięki analizie konkurencyjnych witryn. Wyciągając wnioski z analizy copywriter może skomponować tekst, dzięki któremu strona nie tylko przyciągnie uwagę potencjalnego klienta, ale również zacznie osiągać wyższe miejsca w wyszukiwarce.

Celem copywritera nie jest napisanie “jakiegoś” tekstu, dlatego analiza jest bardzo ważną częścią jego pracy. Docelowo chcemy, żeby strona klienta znalazła się na jak najwyższej pozycji. Dlatego też sprawdzamy, jak wyglądają strony zajmujące najwyższe pozycje i na ich podstawie wyciągamy wnioski. Obecnie Google bierze pod uwagę nie tylko jakość tekstu, ale również i jego długość, ze względu na to dokonujemy analizy i wyciągamy średnią ilość znaków, która powinna znaleźć się na stronie. Jednak nie tylko długość tekstu ma znaczenie, szczególnie podczas pozycjonowania. Aby stworzyć tekst, który będzie mógł zacząć rankować, copywriter musi również znaleźć odpowiednie frazy, dzięki którym strona stanie się zauważalna dla wyszukiwarki.

Dlaczego analiza fraz jest tak ważna?

Jeśli chcemy, żeby strona klienta posiadała dobry tekst pod względem SEO, musimy użyć odpowiednich fraz. Dzięki specjalnym narzędziom można zobaczyć, jakie słowa kluczowe są najczęściej wyszukiwane. Jednak i tym razem przed copywriterem stoi zadanie przeanalizowania fraz oraz wybrania tych najlepszych, które potem może sprawnie wpleść do treści, które mają znaleźć się na stronie www. Dlaczego nie każda fraza się nadaje? Niektóre ze słów kluczowych albo zawierają błędy, nie są na temat albo nie mają wyszukiwań. Dlatego wprawny copywriter podczas analizy wyłapuje, które słowa kluczowe powinny znaleźć się w tekście, a których nie warto używać.

Copywriter to dobry analityk

Doświadczony copywriter doskonale wie w jaki sposób dokonać analizę, żeby móc skomponować dobry tekst. Biorąc pod uwagę życzenia zleceniodawcy, konkurencję, obecne trendy, frazy kluczowe, a także to, do kogo kierowana jest oferta,, a następnie analizując dostępne dane, copywriter zaczyna pisanie tekstu. Dlatego tak ważne jest, żeby zlecić tworzenie treści osobom, które posiadają analityczne zdolności oraz potrafią je zastosować również i podczas pisania.

Write a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *