Dlaczego teksty są ważne pod kątem SEO?

Unikalne i wartościowe treści zamieszczane każdego dnia w Sieci, są niezmiernie istotnym elementem każdej strony. To dzięki odpowiednio skonstruowanemu tekstowi strona przyciąga nie tylko potencjalnych klientów, ale również zyskuje aprobatę u wyszukiwarki Google, przez co zaczyna zyskiwać wyższe pozycje. Ze względu na to, należy zwracać szczególną uwagę na treści zamieszczane na stronie www.

Czy treści SEO mają tak wielkie znaczenie?

Niektórzy mogą uważać, że pisanie artykułów oraz publikowanie ich na stronach mija się z celem. Nic bardziej mylnego! Bez odpowiednio skonstruowanego tekstu SEO, specjaliści od pozycjonowania nie osiągną zamierzonych wyników. Obecnie Google jest nastawione na wartościowe treści, dlatego jeśli na stronie zostanie umieszczony tekst z odpowiednimi słowami kluczowymi, domena zaczyna sama z siebie zajmować wyższe pozycje. Dodając do tego mocne zaplecze linkowe, specjalista SEO może sprawić, że witryna znajdzie się w top10. Jak widać, u podstaw działań pozycjonaerskich leży właśnie tekst.

Publikowane artykuły możemy podzielić na trzy bardzo ogólne rodzaje. Po pierwsze są to materiały, w których autorzy skupiają swoją uwagę na przekazaniu wartościowych treści. Są to artykuły niezależne, które nie skupiają się na aspektach SEO i ich celem nie jest poprawa widoczności strony. Drugim typem są teksty SEO, które łączą w sobie wysoką wartość merytoryczną oraz ważne słowa kluczowe. Ostatnim typem są treści, które są konstruowane jedynie po to, żeby poprawić pozycję strony. Zawierają one mnóstwo słów kluczowych, nie zwracając uwagi na jakość przekazywanej treści.

Materiały niezależne są przeważnie tworzone na potrzeby serwisów informacyjnych, których głównym celem jest przekazanie wartościowej wiedzy swoim czytelnikom. W takim przypadku, autorzy tekstów nie będą zwracali uwagi na wytyczne SEO i tworzą artykuły według uznania. Z kolei treści tworzone pod kątem SEO są dosyć charakterystyczne, ponieważ nie tylko pojawiają się słowa kluczowe, ale również zawierają treść wartościową dla czytelnika. Dzięki odpowiedniemu użyciu fraz, czytelnik może trafić na stronę, gdzie znajduje się tekst. Dlatego warto jest dobrać najczęściej wyszukiwane frazy, ponieważ to właśnie dzięki nim użytkownicy mogą znaleźć daną witrynę.

Pisanie artykułów pod SEO wymaga doświadczenia

Nie każdy będzie w stanie stworzyć dobry jakościowo tekst, który będzie napisany zgodnie z zasadami SEO. Dzięki odpowiednim narzędziom oraz doświadczeniu, copywriter jest w stanie stworzyć artykuł wysokiej jakości, który będzie zawierał najważniejsze frazy. Jedynym problemem mogą być artykuły naukowe, ze względu na treści popularnonaukowe, jednak nawet w tego typu tekstach można dodać słowa kluczowe.

Doświadczony copywriter doskonale wie, w jaki sposób konstruować teksty oraz z jakich narzędzi korzystać podczas konstruowania treści dla klienta. Tak naprawdę strona zaczyna rankowanie dzięki dobrze skomponowanym tekstom z odpowiednim nasyceniem słów kluczowych oraz z właściwą ilością znaków.

Podczas pisania należy pamiętać, że tworzony artykuł ma być przede wszystkim dla ludzi, więc umieszczenie jak największej ilości fraz w kilku zdaniach będzie się mijało z celem. Treść będzie nieczytelna i będzie odstraszać użytkowników odwiedzających stronę www. Dlatego osoba tworząca artykuły na strony powinna doskonale wiedzieć w jaki sposób tworzyć teksty, dobierając przyciągające oko tytuły i nagłówki, dbając o optymalną długość akapitów, czyli zwracając również uwagę na stronę techniczną artykułu.

Jak widać, patrząc z perspektywy SEO, treści są właściwie podstawowym elementem, który powinien znaleźć się na stronie, jeśli chcemy skutecznie wypozycjonować stronę. Dlatego warto wybrać copywritera, który posiada nie tylko lekkie pióro, ale również będzie miał odpowiednią wiedzę na temat odpowiedniego doboru słów kluczowych oraz ich wykorzystania w tekście.

1 Comments

Write a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *