Modele rozliczeniowe pozycjonowania stron

Pozycjonowanie niestety nie jest darmowe i generuje nieco kosztów, jednak firmy zajmujące się SEO mają przygotowane różne modele rozliczeniowe. Dzięki nim można wybrać, który sposób rozliczenia będzie najwygodniejszy. Funkcjonują cztery modele, które posiadają swoje wady i zalety, dlatego warto zapoznać się z każdym z nich i wybrać najlepszy.

Abonament

Ta forma rozliczenia jest najpopularniejsza i posiada wiele zalet. Najczęściej jest proponowana dla większych serwisów oraz sklepów internetowych. Dzięki temu, że jest to stała forma płatności, firmy mogą pozycjonować skomplikowane frazy, które również potrzebują zaplecza linkowego. Pozycjonerzy analizują konkurencję i prowadzą kampanię w taki sposób, żeby dostosować stronę do standardów top 10 wyszukiwań Google. Do tego jeszcze w cenie oferowane są profesjonalne teksty SEO pisane przez doświadczonych copywriterów. Plusem abonamentu jest to, że stała kwota daje pozycjonerom możliwość odpowiedniego rozdysponowania linkami oraz przygotowania się do prowadzenia kampanii. Plusem jest również to, że stawka jest uzgadniana wspólnie w oparciu o wcześniej przeprowadzone rozeznanie. Za plus można uznać również możliwość dokładnego rozplanowania budżetu, dzięki czemu działania będą bardziej efektywne. Jednak istnieje kilka minusów, jak chociażby okres oczekiwania. Na wyniki trzeba poczekać, dlatego przez pierwsze 3 miesiące klient opłaca działania i może obserwować powolne wzrosty, jednak mimo to płaci za cały ten okres. Ten model jest sprawiedliwy dla obu stron. Pozycjoner otrzymuje odpowiedni budżet, a klient jest stale informowany o podjętych działaniach i otrzymuje stały dostęp do statystyk.

Hybryda

Istnieją dwa rodzaje hybrydy, za które może się rozliczać z pozycjonerami. Abonament oraz premia za pozycje to model, który zakłada niską stałą opłatę oraz dodatkową premię za osiągnięte miejsce w wyszukiwarce. Dzięki abonamentowi pozycjonerzy mają budżet na prowadzenie działań, a dodatkowa premia jest motywacją do osiągnięcia jak najwyższych wyników. Plusem takiego rozwiązania jest z pewnością motywowanie do dalszej pracy nad pozycjami, ponieważ im wyższa pozycja, tym lepsza premia. Ten model jest bardzo uczciwy, ponieważ zakłada niższą opłatę, która ma być pokryciem kosztów wykonywanych działań, natomiast dzięki dodatkowej opłacie naliczanej w zależności od osiągniętej pozycji pozycjoner może zarabiać na podstawie wyników kampanii SEO.

Kolejnym modelem hybrydowym jest abonament w połączeniu z premią za ruch lub za sprzedaż. Jest to najlepsza forma rozliczenia dla sklepów internetowych, czyli firmy działającej na zasadzie e-commerce. Podobnie jak w poprzedniej formie hybrydy, pozycjoner ustala stały abonament, a do tego jeszcze premia za osiągnięcie odpowiedniego ruchu lub progu sprzedaży. Plusem jest to, że w takim przypadku specjalista SEO stara się również jak najbardziej zoptymalizować konwersję oraz usprawnić proces sprzedażowy. Plusem dla pozycjonera jest również brak górnej granicy, dlatego stale może pracować nad poprawieniem wyników. Jednak jest również kilka minusów jak chociażby sytuacja, w której ruch na stronie rośnie, jednak nie przekłada się to na sprzedaż ze względu na czynniki niezależne od SEO. Kolejnym minusem jest to, że wymagane będzie zaangażowanie klienta we wprowadzanie zmian na stronie. Ten model nie jest zbyt często spotykany, ponieważ wymaga ścisłej współpracy pozycjonera z klientem. Nie mniej jednak ten typ rozliczenia jest korzystny dla obu stron.

Pozycjonowanie za efekt

Decydując się na taki rodzaj pozycjonowania, klient wybiera frazy, na które chce znaleźć się w czołówce wyszukiwań Google. Pozycjoner otrzymuje wynagrodzenie jedynie w przypadku jeśli uda mu się osiągnąć określoną pozycję na daną frazę. Premia jest najczęściej naliczana dziennie, a im, wyższa pozycja, tym wyższa jest również i premia. Ten typ rozliczeni jest coraz rzadziej spotykany, jednak posiada wiele plusów, szczególnie dla klienta. Pozycjoner otrzymuje zapłatę jedynie w przypadku kiedy osiągnie dany efekt, a sam system nie jest skomplikowany. Model za efekt jest wybierany szczególnie przez osoby, które nie potrzebują kompleksowego pozycjonowania i zależy im jedynie na kilku słowach kluczowych. Minusem natomiast jest to, że ta sama strona może znajdować się na dwóch różnych pozycjach na dane słowo kluczowe w zależności od lokalizacji. Dlatego tego typu pozycjonowanie będzie działać najlepiej w przypadku pozycjonowania lokalnego. Dodatkowym minusem jest to, że w wyniku prowadzenia kampanii SEO mogą zacząć rankować inne frazy, które również będą przynosić ruch na stronie, a nie są określone w umowie. Dlatego wiele agencji i firm pozycjonerskich stara się odchodzić od tego modelu.

Nasza agencja interaktywna SEOMOOD stosuje każdy z podanych wyżej modeli, ponieważ chcemy dać naszym klientom jak największy wybór. Jeśli interesuje Cię pozycjonowanie za efekt, możesz bez przeszkód skontaktować się z nami i zacząć współpracę na podstawie takiego modelu. Jeśli jednak stwierdzisz, że to hybryda będzie dla Ciebie najlepszym rozwiązaniem, ponieważ potrzebujesz kompleksowego pozycjonowania, również z chęcią nawiążemy współpracę i sprawimy, że znajdziesz się w top 10 wyszukiwań. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.

Write a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *