Pozycjonowanie lokalne - dlaczego warto pozycjonować się na mniejszą skalę?
Rynek docelowy to dowolna grupa potencjalnych klientów, do których firma decyduje się skierować swoją ofertę marketingową. Pozycjonowanie jest określane przez postrzeganie marki firmy przez kupujących, w stosunku do marek jej bezpośrednich konkurentów; dlatego istotne jest, jak program marketingowy firmy (produkt, cena, dystrybucja i komunikacja) jest postrzegany przez osoby z segmentu docelowego, w porównaniu z programami marketingowymi konkurencji. Aby móc zacząć skuteczne pozycjonowanie, trzeba przede wszystkim określić samą grupę docelową, wybierając odpowiednie słowa kluczowe, na które chcemy być widoczni.
Podczas pozycjonowania chcemy nie tylko, żeby dana strona była w top 10 wyników wyszukiwania, ale również sprawić, żeby firma zakorzeniła się w świadomości użytkowników, którzy szukają danej frazy. Dlatego też agencja pozycjonerska dba o to, żeby ich klienci znajdowali się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania na dane słowa kluczowe. Istnieje kilka podstawowych działań, które pozycjoner musi wykonać na stronie, żeby mogła ona zacząć rankować i być oceniona przez Google jako wartościowa.
Na co się przygotować?
Jeżeli naprawdę zależy nam na pozycjonowaniu w Internecie, musimy być przygotowani na różne działania, które agencja będzie chciała podjąć na naszej stronie. Podstawowy audyt witryny może wskazać nieprawidłowości, które trzeba będzie naprawić. Do tego z pewnością na stronie muszą pojawić się odpowiednie treści, a także linki. Warto pozwolić pozycjonerom działać na stronie, ponieważ w ich interesie jest sprawienie, żeby witryna klienta przynosiła konwersję i zyski.
Czego szukają użytkownicy?
Oczywiście sama firma również musi zadbać o rozwój, ponieważ pozycjonowanie to tylko jedna ze strategii marketingowych. Jeśli oferujemy dobre produkty lub usługi, wówczas z pewnością będzie na nie popyt, a często zwiększenie widoczności w Sieci jest pierwszym krokiem do osiągnięcia sukcesu i zyskanie nowych klientów. Oczywiście już na samym początku trzeba mieć plan, na jakie frazy chcemy zwiększyć naszą widoczność. Najlepiej jest zacząć od pozycjonowania lokalnego, szczególnie w przypadku usług.
Pozwól agencji SEO na działania!
Użytkownicy raczej szukają w schemacie "usługa + miasto", ponieważ jest to najskuteczniejszy sposób na znalezienie interesującego ich wyniku. Dlatego też wielu właścicieli firm decyduje się na pozycjonowanie np. "prawnik Toruń", "pizzeria Toruń", czy też "fryzjer Toruń". W większych miastach można nawet pozycjonować się w obrębie dzielnic. Do tego typu słów kluczowych można dodać również przymiotniki jak "najlepszy", "dobry", "tani", "polecany". Oczywiście agencja marketingowa chętnie pomoże w doborze odpowiednich fraz i wskaże, które z nich mają najwięcej wyszukiwań i są najchętniej wpisywane przez użytkowników.