Jeśli zastanawia Cię, jak dodać stronę do Google, by była ona widoczna w wynikach wyszukiwania - zapoznaj się z poniższym artykułem. Tłumaczymy, na czym polega indeksowanie witryny przez Googleboty oraz jak wygląda cały proces dodawania strony do bazy danych Google.
Na wstępie warto odpowiedzieć na pytanie "indeksowanie strony co to jest?". Indeksacja strony internetowej to proces, w którym roboty Google przeszukują treści dostępne w Internecie i zapisują je. W ten sposób tworzą indeks Google, czyli ogromną bazę danych, która jest kolekcją informacji o stronach internetowych z całego Internetu. Gdy strona została zaindeksowana, to pokazuje się w wynikach wyszukiwania Google. Jeśli chcesz, by Twoja witryna została zaindeksowana w Google, musisz dostosować ją do zasad SEO, czyli Search Engine Optimization. Pozwoli to na zrozumienie Twojej strony przez roboty wyszukiwarki Google oraz poprawi pozycjonowanie strony.
Zapewne zastanawiasz się, jak dodać stronę do indeksu lub przyspieszyć indeksowanie stron przez Google. Przede wszystkim zadbaj o to, by Twoja witryna internetowa była odpowiednio zoptymalizowana, a zawartość strony unikalna. Oprócz treści zadbaj również o obrazy i elementy strony, takie jak nagłówki, adresy URL itd. Samo indeksowanie stron w Google składa się 3 etapów:
Proces indeksacji strony w wynikach wyszukiwania przebiegnie pomyślnie, gdy Google nie napotka problemów na żadnym z powyższych trzech etapów.
Wykrycie to pierwszy etap procesu indeksowania w Google. Jest to moment, w którym Google dowiaduje się o powstaniu nowej strony. Istnieje kilka sposobów, które pomogą Twojej stronie internetowej szybciej zaindeksować się w Google.
Indeksowanie stron internetowych w swoim drugim etapie, czyli skanowaniu, polega na tym, że Googlebot analizuje co, to znajduje się na witrynie. Mowa tutaj o skanowaniu tekstu na stronie, linków, obrazów oraz odczytywaniu metatagów. Ponadto, by strona była widoczna w Google, robot musi rozpoznać i zrozumieć strukturę strony. Ten etap najlepiej wyjaśnia to, jak działa indeksowanie stron Google. Jest on kluczowy, by indeksacja strony www przebiegła pomyślnie, a Google poprawie skategoryzował treści znajdujące się na niej i rozpoczął dodawanie witryny do Google.
Ostatni etap to zaindeksowanie strony - najważniejszy z punktu widzenia właściciela strony. Wówczas strona w wyszukiwarce Google staje się widoczna, a użytkownicy mogą odwiedzić witrynę z poziomu wyszukiwarki, nie wpisując adresu URL, co ma miejsce w przypadku, gdy strona nie zostanie zaindeksowana. W tym miejscu warto wspomnieć o tym, że indeksowanie stron www to proces ciągły, dlatego warto zadbać o dodawanie nowych treści na swojej stronie. Googleboty regularnie odwiedzają strony, również, gdy strona jest zaindeksowana w Google.
Zastanówmy się, jak sprawdzić indeksowanie strony. Jest na to kilka sposobów. Pierwszy z nich polega na wykorzystaniu Operator Site, jednak jest to najmniej dokładna opcja. Drugim jest dodanie przedrostku "cache" do adresu URL, a ostatnim sprawdzenie w Google Search Console. Jednak często Google nie indeksuje strony - co może być tego powodem? Przede wszystkim problemy techniczne, które blokują działanie algorytmów Google. Kolejnym brak linków i zduplikowana zawartość. Jeśli w kodzie źródłowym użyto tagu "noindex" to Google może zignorować tę witrynę w procesie indeksowania. Pamiętaj również, że tworząc nową stronę może minąć trochę czasu, nim zostanie ona zaindeksowana.