Pozycjonowanie stron Warszawa

Pozycjonowanie SEO Warszawa

Internet to wciąż nowe medium i jako takie potrzebuje nowoczesnych form promocji. Prowadząc stronę lub sklep internetowy, najbardziej powinno nam zależeć na widoczności, a tej nie zdobywa się dziś za pomocą reklam telewizyjnych czy bilbordów. Najważniejszym jest pojawianie się w odpowiedziach na zapytanie stawiane w Google’u. W obecnych czasach do wyszukiwarki Google kierujemy się praktycznie z każdą potrzebą, a to, które strony pokazywane są jako pierwsze, wcale nie zależy od popularności czy wiarygodności strony. Pozycja w wynikach wyszukiwania to przede wszystkim kwestia umiejętności pozycjonera.

Pozycjonowanie jest trudnym tematem i istnieje wiele nieskutecznych firm pozycjonerskich, stąd wielu właścicieli stron internetowych zwyczajnie lekceważy ten temat, skupiając się na innych aspektach prowadzenia takiej strony. Niestety, myśląc w ten sposób robimy ogromny błąd. Internet nas rozleniwił i praktycznie z każdym zapytaniem kierujemy się właśnie do wyszukiwarki. Co więcej, rzadko kiedy wychodzimy poza kilka pierwszych pozycji, nie mówiąc już o czymkolwiek poza top 10. Dlatego też marketing internetowy jest bezużyteczny, gdy nawet najbardziej dopieszczona i intuicyjna strona znajduje się na kilkunastej pozycji po wpisaniu odpowiedniej frazy w Google’u. Pozycjonowanie sklepów internetowych jest z tego powodu zupełną podstawą i najlepszą drogą do ściągnięcia tłumów nowych klientów.

Co się kryje za tajemniczym skrótem "SEO"?

Pozycjonerzy stanowią trzon każdej agencji SEO, a te trzy literki wzięły się od angielskiego Search Engine Optimization, czyli optymalizowanie strony pod wyszukiwarkę. Google ma bowiem swoje algorytmy, które nieustannie przeszukują Internet, wyławiając strony najbardziej pasujące do danych zapytań. Co ma największy wpływ na te algorytmy? Tego dokładnie nie wie nikt, a każdy pozycjoner ma jedynie teorie testowanie własnymi metodami. Do tego Google często dokonuje zmian w algorytmach, do których firmy SEO muszą jak najszybciej się dostosować albo wypadną z obiegu. Tutaj najważniejsze jest doświadczenie dotyczące pozycjonowania stron i szybkie dostosowywanie się do nowych wymagań wyszukiwarki.

Pozycjonowanie SEO należy zacząć od kompleksowego audytu. Dopiero wtedy firma jest w stanie określić, jaka jest pozycja wyjściowa i jakich zmian należy dokonać przed rozpoczęciem procesu pozycjonowania. Każda strona internetowa jest inna, dlatego też będzie wymagała innych zmian, a te często są dość inwazyjne. Niewłaściwie zbudowana strona główna, przebudowanie podstron, błędy w kodzie strony czy chociażby niepoprawne opisy META – szczegółów tego typu są setki i audyt SEO większego serwisu może zająć nawet parę dni. Jest to jednak kluczowe dla zmaksymalizowania potencjału takiego portalu, także nie warto zapierać się i nie zgadzać na zmiany, bo późniejsze efekty nie będą zbyt zadowalające.

Naturalnie najlepszym wyjściem jest rozpoczęcie współpracy z pozycjonerem już na etapie projektowania strony internetowej. W ten sposób agencja może działać u podstaw, kontrolując budowanie serwisu i implementując wszystkie elementy, które są istotne z punktu widzenia SEO. Tylko tak możemy od samego początku dbać o jak najwyższą liczbę potencjalnych klientów naszego sklepu internetowego czy jak największy ruch na stronie. Przy okazji wzrasta również atrakcyjność portalu dla reklamodawców, co nie pozostaje przez znaczenia. Pozycjonowanie stron internetowych powinno być zatem podstawą w przypadku jakiejkolwiek strony w Sieci.

Co jest najważniejsze w pozycjonowaniu stron?

Jak już wspomnieliśmy, proces pozycjonowania rozpoczynamy audytem. Następnie rozpoczynają się właściwe działania firmy pozycjonującej, czyli tworzenie treści i linkowanie – dwa filary SEO SEM. To pierwsze to po prostu teksty, jakie widnieją na stronie. Powinien on być dostosowany do fraz kluczowych, na których chcemy się skupić, czyli hasłach wpisywanych przez użytkowników w wyszukiwarce Google, które pasują do naszej strony. Nie chodzi tu jednak o zwyczajne zamieszczenie w danym tekście takich słów kluczowych – istotne są rozmaite frazy, długość tekstu, liczba nagłówków oraz wiele innych elementów. Zadaniem pozycjonera jest stworzenie odpowiednich wytycznych takiego artykułu, a następnie zlecenie napisania go doświadczonemu copywriterowi. Wchodzi tutaj pojęcie content marketing.

W sytuacji wybierania copywritera należy jednak uważać. Najprościej zlecić to agencji copywriterskiej, która skupia osoby zajmujące się pisaniem tekstów na zamówienie, jednak jeden taki pisarz nie jest równy drugiemu i często jakość zamawianych treści nie jest zbyt dobra. Taki tekst nie powinien spodobać się wyłącznie robotom Google’a, ale ważna jest również jego wartość merytoryczna, gdyż będzie opublikowany na stronie i wszyscy odwiedzający go zobaczą. Z tego też powodu należałoby zwrócić uwagę, by ciekawie przedstawiał tematykę serwisu i był reprezentacyjny. Nasza firma posiada zespół profesjonalnych copywriterów, dzięki którym nie musimy każdorazowo szukać kogoś z zewnątrz i wiemy, że korzystamy z możliwie najlepszych treści.

Poza tekstami ważne jest również budowanie i wykorzystywanie bazy linków. Skuteczne pozycjonowanie stron WWW nie obędzie się bez odpowiednio mocnych linków, na co wpływ miały niegdyś katalogi stron, a obecnie stawia się na linki sponsorowane. Nie ma tu jednak prostych przepisów na pozycjonowanie SEO i jedno case study nie sprawi, że będziemy mogli zastosować te same techniki do każdego klienta. Optymalizacja stron pełna jest niewiadomych i wciąż wśród usług internetowych pozycjonowanie jest dla wielu czarną magią.

pozycjonowaniem warszawa

Pozycjonowanie strony jest czasochłonne!

Nie ma się co oszukiwać – praca pozycjonera jest żmudna i wymaga czasu, by przynieść oczekiwane efekty i trafić na pierwsze miejsca wyników wyszukiwania. Zamiast na całą Polskę, zdecydowanie łatwiej zdobywa się topy poprzez pozycjonowanie lokalne i tutaj możemy zaoszczędzić trochę czasu i pieniędzy. Lokalne pozycjonowanie na wybrane miasta (tak więc zamiast “pozycjonowanie stron” celowalibyśmy raczej we frazy i słowa kluczowe typu “pozycjonowanie stron Warszawa”) sprawia mniej trudności przede wszystkim z uwagi na mniejszą konkurencję i łatwiejsze pozyskiwanie klientów, choć w odpowiednio mniejszych liczbach. Nie należy przy tym patrzeć na nie jak na ograniczanie swojego marketingu internetowego. Mniejsze firmy mogą w ten sposób się rozwinąć i dopiero po pewnym czasie będą gotowe na podbicie ogólnopolskiego rynku. Decydując się na SEO pozycjonowanie stron pomaga rozwijać całe biznesy, co jest kolejną rzeczą przemawiającą za skorzystanie z usług agencji.

Jednym z zagrożeń dla klienta firmy SEO jest ryzyko trafienia na oszusta lub niedoświadczonego pozycjonera. Oszust będzie chciał zawierać jak największe umowy, nie dostarczy regularnych raportów, a na zarzuty o brak prac zasłoni się on nieprzewidywalnymi algorytmami Google’a. Początkująca agencja może wypróbować zbyt wiele pomysłów na polepszenie pozycji w wynikach, przez co zaśmiecą domenę i nie pozwolą jej wyjść na prostą, nie mówiąc już o ewentualnym banie. Niezależnie od tego, jaka trafi się oferta pozycjonowanie stron powinno być powierzane z uwagi na renomę firmy, a nie koszty. W zależności od tematyki stron cennik może się różnić, ale też jeśli mowa o czymś niszowym, nikt nie będzie brał dużych pieniędzy za lepszą widoczność strony.

Ostatnia deska ratunku może okazać się brzytwą, czyli słowo o Google Adwords i social mediach

Jeśli współpraca z nieprofesjonalnym pozycjonerem się nie udała lub ktoś zwyczajnie nie ufa temu, czym się zajmujemy, pozostają mu kampanie Google. Google Ads, bo o nim mowa, polega na wykupieniu sobie miejsca reklamowego w wynikach wyszukiwania. Proste, zdecydowanie szybsze niż zwyczajne pozycjonowanie i… pełne ukrytych wad. Co z tego, że strona widnieje ponad zwykłymi wynikami po wyszukaniu danych fraz, skoro jest oznaczona jako reklama i wielu internautów zwyczajnie je ominie? W końcu ludzie zwykle nie ufają reklamom. Kolejną sprawą jest płatność, do której dodajemy małą kwotę za każde kliknięcie w naszą stronę internetową na takim promowanym miejscu. Ta szybko się sumuje i może w niektórych przypadkach przygnieść klienta samym rachunkiem.

Inną metodą jest próba zaistnienia w magicznym świecie pod nazwą media społecznościowe. Niestety, nie mamy wpływu na to, co akurat spodoba się internautom, narażając się czasem na znacznie większe koszty niż gdybyśmy rozważali tradycyjne kampanie reklamowe. Poza tym dobre komentarze w social media dają często wrażenie nieczystych zagrań takich jak marketing szeptany. Jest to najbardziej nieprzewidywalna droga do popularności w Internecie, a przy okazji jedna wpadka może wywołać niemałą falę nienawiści. Skupiając się na Google pozycjonowanie jest znacznie pewniejsze, oczywiście w rękach umiejętnego pozycjonera.

W przypadku sklepów internetowych pozycjonowanie powinno być obowiązkową decyzją każdego ambitnego przedsiębiorcy. To dzięki działaniom SEO będziemy w stanie jak najlepiej rozruszać nasz biznes, tworząc ogromny ruch użytkowników. Nic dziwnego, że wśród właścicieli tych stron pozycjonowanie jest coraz popularniejsze. Wszystkie sklepy i strony internetowe potrzebują odwiedzających. Szczególnie gdy naszym miejscem działania jest Warszawa pozycjonowanie stron przynosi widoczne efekty. Jedynym, o czym trzeba pamiętać, to żeby powierzyć swój serwis profesjonalnej firmie.

Posiadamy bardzo duże doświadczenie w pozycjonowaniu stron w Warszawie. Skontaktuj się z nami już teraz!

Wzrost widoczności pozycjonowanej przez nas strony

Efekty naszych działań

0 %
Wzrost pozycji strony
0 %
Wzrost ruchu na stronie
0 %
Wzrost konwersji i sprzedaży