Pozycjonowanie sklepu internetowego - sprawimy, że Twój sklep będzie widoczny!

Sklep internetowy to w dzisiejszych czasach najbardziej popularny sposób prowadzenia handlu. Forma taka przyciąga przede wszystkim brakiem ograniczenia lokacyjnego i możliwością dokonywania zakupu przez klientów z drugiego końca kraju, a nawet z różnych zakątków świata. Z kolei rozwinięty rynek usług kurierskich pozwala dostarczyć zakupy w każde miejsce w stosunkowo niskich cenach. Konkurencja jest jednak duża, dlatego warto zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego, żeby nie zaginął on w gąszczu innych stron www. Nasza firma oferuje pozycjonowanie sklepów internetowych, więc jeśli chcesz, żeby pozycja Twojego sklepu znalazła się wyżej w wyszukiwarce Google, zapraszamy do współpracy.

Optymalizacja sklepu online

Sprawdzamy obecne trendy oraz optymalizujemy daną witrynę zgodnie z obowiązującymi wytycznymi.

Budowanie profilu linków

Zdobywamy pełnowartościowe linki, dzięki którym zwiększy się widoczność witryny.

Powiększenie puli słów kluczowych

Sprawdzamy, które frazy są najczęściej wyszukiwane, dobierając najbardziej odpowiednie dla klienta.

Comiesięcze raporty i korzystna umowa

Klient ma stały dostęp do informacji na temat pozycji strony. Do tego nasza umowa jest bardzo elastyczna.

Co oferujemy w ramach działań SEO?

Warto pamiętać, że pozycjonowanie Twojego sklepu to:

  • rozwój Twojego sklepu przez zwiększanie grupy potencjalnych klientów,
  • większa widoczność Twojego sklepu w Internecie i zwiększenie jego rozpoznawalności,
  • poprawa wizerunku Twojego sklepu internetowego, poprzez zwiększenie jego wiarygodności,
  • docieranie do dokładnej grupy docelowej klientów, którzy szukają skonkretyzowanych usług,
  • powiększenie ruchu na Twojej stronie i zainteresowania Twoją ofertą,
  • pokazywanie Twojej oferty przed konkurencją.

Chętnie poprawimy pozycje Twojej strony.
Prześlij zapytanie o ofertę

Jeżeli Twój biznes chce być na rynku internetowym, pozycjonowanie strony jest niezbędnym zabiegiem!​

Największym, w tym momencie, działającym potencjałem marketingowo – sprzedażowym jest prowadzenie strategii marketingowej, opierającej się o dobrej jakości usługi pozycjonowania stron www. Trzeba wiedzieć o istniejącym przekonaniu, że strony będące wyżej w rezultatach wyszukiwania, są godne zaufania, dlatego to z nich klienci korzystają najczęściej. Przez pozycjonowanie sklepu internetowego zobaczysz potrzeby Twoich klientów, sprawdzając jakie frazy wyszukują oni najczęściej. Da Ci to ogromną wiedzę o Twojej branży i jej klientach oraz Ci pozwoli nadążać za bardzo szybko zmieniającą się modą. Warto pamiętać o tym, że niewidoczny sklep internetowy nie będzie generować sprzedaży, więc warto zainwestować w pozycjonowanie SEO i sprawdzić, która agencja SEO zapewni wysokie pozycje, a co za tym idzie, również i wzrost ruchu.

Nie możesz też zapominać o tym, że im częściej potencjalny klient widzi Twoją firmę, tym większe zdobywa do niej zaufanie i tym bardziej zaczyna ją lubić. Tworzenie świadomości marki jest kolejnym plusem dobrego pozycjonowania strony. W procesie pozycjonowania strony należy właśnie pamiętać o głównym celu, jakim jest zdobycie nowych klientów i umocnienie marki na rynku. Zatem jak pozycjonować sklep internetowy?

NA CZYM POLEGA POZYCJONOWANIE STRON INTERNETOWYCH (SEO)?

Pozycja, którą Twoja strona osiąga w wyszukiwarce nie jest dana bezterminowo. Może ona zmieniać się codziennie, poprzez ciągłe zmiany w algorytmach wyszukiwarki Google i stale rozwijających się razem z Tobą rywali. I to jest powód dlaczego pozycjonowanie sklepów internetowych wymaga prowadzenia skutecznych działań na bieżąco, dlatego, że pierwsze pozycje w wyszukiwarce to ciągły wyścig, oparty na złożonych procesach. Uzyskanie założonych pozycji i późniejsze ich utrzymanie polega na wszelkich działaniach opierających się na optymalizacji Twojej strony, poprawie jej struktury, tworzeniu wyjątkowych treści i link buildingu. Częścią naszych działań jest to, aby sklep internetowy trafił do top 10 i jego promocja, ale również dążenie do optymalizacji sklepu internetowego i uczynienie z niego platformy przyjaznej dla klientów.

Optymalizacja sklepu jeśli chodzi o treści na stronie jest wyjątkowo istotna, gdyż to właśnie ona najdokładniej odzwierciedla się w rezultatach wyszukiwania. Polega ona na wstawianiu odpowiednich fraz w odpowiednich miejscach w Twoim serwisie, zachowując przy tym formę przyjemną dla użytkownika. Słowa kluczowe powinny być często wyszukiwane przez klientów, bardzo silnie powiązane z Twoją marką i ofertą na stronie www oraz nie mogą być zbyt uogólnione. SEO dla sklepu internetowego obejmuje wiele etapów oraz działań, jednak to klient decyduje o tym, co powinno zostać poprawione w jego sklepie internetowym.

POZYCJONOWANIE SKLEPU INTERNETOWEGO

Pozycjonowanie stron to poprawa pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Blisko 90% użytkowników Internetu nie patrzy na więcej niż jedną stronę wyników, dlatego naszym celem jest pierwsza dziesiątka wyników wyszukiwania. SEO daje Twojej firmie dostęp do ogromnego rynku: z Google korzysta aż 97% wszystkich ludzi korzystających z Internetu! Dlatego też pozycjonowanie sklepu internetowego to jedna z najlepszych form marketingu.

Na to ile ludzi wejdzie na Twoją stronę ma wpływ głównie jej pozycja w wynikach wyszukiwania oraz frazy, które wprowadza potencjalny klient w swoją wyszukiwarkę. Na 1 wyszukaną pozycję wchodzi aż 51% użytkowników! Ze względu na to, jeżeli chcesz rozwijać swój sklep i biznes budując swoją markę online, zwiększać sprzedaż towarów budując internetowy kanał dystrybucji oraz zwiększać ruch na Twojej stronie – pozycjonowanie sklepów internetowych jest dokładnie dla Ciebie!

Odpowiednie działania w zakresie pozycjonowania stron zapewnią Twojej stronie www wysoką pozycję w wyszukiwaniach. Nasze skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego ma na celu poprawę wszystkich elementów, które istotnie wpływają na pozycję witryny w wyszukiwarce. Elementy składowe są połączone z treściami na stronie, jej popularnością wśród klientów oraz jej funkcjonowaniem. Dlatego też dobra agencja SEO z pewnością podejdzie profesjonalnie do pozycjonowania sklepów internetowych, zwiększając przepływ ruchu na stronie, dzięki dodaniu atrakcyjnych treści. 

Nasi klienci

Oto kilka przykładów naszej współpracy z Klientami

Sklep w jednym segmencie branży meblarskiej
Sklep w branży dofinansowań: skuteczna strategia contentowa i odpowiednie linkowanie daje świetne efekty
6 miesięcy pracy na nowej domenie w tak konkurencyjnej branży jak kwiaty, co przyniosło spory wzrost ruchu
Branża bukmacherska jest jedną z najtrudniejszych kategorii. Oto wyniki współpracy z jednym z serwisów
Serwis w branży cateringowej

Pozycjonowanie SEO

Żeby sklep mógł odnosić sukcesy, musi być widoczny w Sieci, a witryna musi dotrzeć do potencjalnego klienta. Służy temu pozycjonowanie sklepu internetowego, dzięki któremu zajmie on wysokie miejsce w propozycjach wyszukiwarki po wpisaniu danej frazy przez Internautę. Badania wskazują, że jedynie kilka pierwszych linków notuje zadowalający stopień odwiedzin przez Internautów. Google umieszcza na wysokich miejscach najlepsze wyniki dotyczące wpisywanej frazy. Dlatego też należy zadbać o to, żeby zawartość strony była również odpowiednio nasycona w tzw. „słowa klucze”, dzięki którym odpowiednia podstrona trafia do wyników wyszukiwania. Do tego potrzeba wyszkolonych copywriterów, którzy bez problemu będą mogli wpleść słowa kluczowe do tekstu znajdującego się na stronie, przez co będzie ona przyjazna nie tylko dla robotów Google, ale również i dla potencjalnych klientów. Po wdrożeniu odpowiednich działań sklep internetowy z pewnością zacznie się piąć wyżej. Dzięki SEO sklepu internetowego można umocnić pozycję strony w wyszukiwarce Google.

Prowadzimy kampanie SEO na szerokim tle. Uwzględniamy różne techniki zwiększania atrakcyjności sklepu pod kątem algorytmu robota wyszukiwarki Google. Wykorzystujemy pozycjonowanie standardowe oraz na tzw. frazy długiego ogona (ang. long tail). Dzięki temu, strona zdobywa odwiedziny zarówno z olbrzymiej ilości kliknięć w pojedyncze frazy kluczowe, jak i pojedynczych kliknięć w znaczną ilość słów kluczowych. Pozycjonowanie e commerce jest nieco bardziej skomplikowane, ponieważ sklepy internetowe posiadają o wiele bardziej złożoną strukturę strony, dlatego podczas pozycjonowania sklepu trzeba uwzględnić zarówno podstrony z kategoriami, jak i również same produkty. Do tego warto zadbać o to, żeby opisy produktów również posiadały słowa kluczowe, dzięki którym użytkownikom łatwiej będzie znaleźć Twój produkt wśród wyników wyszukiwania. Nasza agencja posiada również specjalistów do marketingu internetowego, którzy przygotowują strategię optymalizacji strony pod względem promocji w Sieci. Nasza ekipa posiada wieloletnie doświadczenie w tym zakresie, więc wiemy jak pozycjonować sklep internetowy, stosując sprawdzone metody.

Optymalizacja techniczna

Pozycjonowanie sklepów internetowych to także optymalizacja techniczna. Sklep to rodzaj witryny, która jest szczególnie narażona na nieprawidłowości strukturalne, błędy w zastosowanych kodach, zbyt długi czas ładowania ze względu na olbrzymią ilość zdjęć, czy też duplikowanie treści, co jest wyjątkowo źle oceniane przez roboty wyszukiwarki. Poprawiamy wszelkie błędy strukturalne, minimalizujemy czas potrzebny na załadowanie strony, przeprowadzamy kompresję zdjęć, dzięki czemu strona ma optymalny charakter dla algorytmu wyszukiwarki i osiąga wysokie miejsce w jej rankingu, a tym samym poprawia wynik w propozycji linków. Pozycjonowanie i optymalizacja sklepów internetowych to działania, którymi zajmujemy się od wielu lat, więc wszystkie działania w obrębie SEO są dokładnie przemyślane i sprawdzone.

Ile trwa pozycjonowanie sklepów internetowych?

Po wielu analizach, udało nam się określić kilka różnych wariantów, które najczęściej występują podczas pozycjonowania, zaczynając od małych lokalnych sklepów internetowych, aż po te ogólnopolskie. W każdym przypadku, efekty pozycjonowania sklepu nie pojawią się z dnia na dzień, ponieważ działania SEO wymagają czasu. Mniejsze sklepy, które nie oferują zbyt wiele produktów, więc nie mają dużo treści i nie są one nasycone słowami kluczowymi będą potrzebowały więcej czasu, żeby zarankować. Z kolei większe sklepy internetowe mogą potrzebować nieco mniej czasu. Z kolei w lokalnych sklepach internetowych, gdzie konkurencja jest znacznie mniejsza, będzie zdecydowanie łatwiej sprawić, żeby pozycja danego sklepu internetowego znacznie wzrosła i to w krótkim czasie. Pierwsze efekty można zaobserwować już po 2 miesiącach, jednak na wzrost ruchu trzeba poczekać znacznie dłużej, dlatego podczas pozycjonowania sklepu www trzeba się uzbroić w cierpliwość. Jednak efekty nadejdą i będą przynosić zyski, więc pozycjonując sklep trzeba mieć na uwadze, że jest to długotrwały proces.

Jakie czynniki będą wpływać na proces pozycjonowania sklepu internetowego?

Wiele zależy od tego, w jakim stanie wyjściowym jest dana strona przed podjęciem działań. Prowadzimy wielu klientów, a każda z ich stron jest wyjątkowa oraz z różną historią. Przychodzą do nas klienci z całkowicie nową stroną, są też tacy, którzy przechodzą z innych agencji SEO, których działania pozycjonerskie nie były wystarczające, żeby strona znalazła się w top10 wyszukiwań Google. Tak więc trzeba wziąć pod uwagę, że startujemy ze stronami, które mają słaby profil linkowy, nie mają dobrych treści, a ich opisy produktów pozostawiają wiele do życzenia. Dlatego też istnieje wiele czynników, które należy brać pod uwagę. Im więcej elementów jest do zoptymalizowania, tym więcej czasu zajmą działania w obrębie SEO. Podczas pozycjonowania sklepów internetowych ważna jest nie tylko wielkość strony, ale również i jej konkurencyjność, ilość treści oraz jej jakość, historia strony, a także optymalizacja oraz profil linków. Każdy z tych czynników ma znaczenie, więc aby zwiększenie widoczności zakończyło się sukcesem, należy zadbać o to, żeby pozycjonowanie sklepow internetowych skupiało się na wielu płaszczyznach.

ile kosztuje pozycjonowania stron

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego - od czego zależy cena pozycjonowania?

Niestety nie można ustalić ogólnej ceny optymalizacji strony pod względem SEO i powiedzieć, że będzie to kosztować X złotych netto miesięcznie. Cennik pozycjonowania sklepu internetowego jest opracowywany na podstawie potrzeb klienta oraz jego budżetu. W tym przypadku również istnieje kilka czynników, które składają się na cenę pozycjonowania. Otóż pozycjonowanie e commerce jest oparte na tym jaka jest pozycja sklepu na początku współpracy, a także zależy to od specyfiki i obranej strategii. To, jak pozycjonować sklep internetowy będzie zależeć od tego, czym dany sklep się zajmuje, a więc od konkurencji. Jeśli mamy do wyprzedzenia kilka znanych sklepów internetowych, które utrzymują się na najwyższych pozycjach w top 10 w wynikach wyszukiwania, potrzeba będzie zdecydowanie większego nakładu pracy oraz środków.

Jedną z zasad marketingu internetowego jest to, że konkurencja nigdy nie śpi. Tak więc, żeby wyprzedzić najsilniejsze strony w wyszukiwarce potrzeba czasu i sporego nakładu pracy. Jeśli chodzi o pozycjonowanie sklepu internetowego ceny będą również zależeć od stanu technicznego strony internetowej oraz od wielkości sklepu. Na przykład jeśli sklep posiada dziesiątki kategorii, a każda z nich wymaga optymalizacji, oczywiste jest, że potrzeba będzie włożyć więcej pracy, żeby je zoptymalizować. W przypadku pozycjonowania sklepów internetowych ważna jest dokładna analiza fraz kluczowych oraz tego, co znajduje się na stronie. Już po wstępnej analizie możemy zdecydować jakie etapy optymalizacji sklepu internetowego będą potrzebne oraz jaką strategię przyjąć. Oczywiście dostosowujemy się do możliwości klienta, proponując na przykład dodatkowe reklamy Google Ads, albo rozszerzony dobór słów kluczowych i wprowadzenie nowych kategorii. 

Cena pozycjonowania stron internetowych jest również uzależniona w dużej mierze od tego, co chcemy osiągnąć oraz w jakim czasie. Niektórym zależy na pozycjonowaniu najważniejszych słów kluczowych w branży e commerce, a innym na poprawie struktury strony oraz przyciągnięciu klientów, inwestując w grafiki, ciekawe teksty na bloga, albo też na prowadzeniu social media. Dlatego też aby określić cennik i wyznaczyć koszt pozycjonowania, należy brać pod uwagę wiele czynników, jednak głównie to, czego oczekuje klient. Nie mniej jednak cena pozycjonowania jest określana indywidualnie i jest to najkorzystniejsze podejście. Oczywiście niektóre firmy oferują tanie pozycjonowanie sklepu internetowego za grosze, jednak warto się zastanowić, czy jest to najlepsza opcja, szczególnie jeśli nasz sklep ma długo pozostać w top 10. Czasami agencje proponują pakiety, w których cenę pozycjonowania można dobrać do swoich potrzeb. Mimo wszystko jednak takie podejście nie jest do końca opłacalne, ponieważ żeby móc cieszyć się wszystkimi zaletami pozycjonowania sklepu, trzeba siłą rzeczy wykupić najdroższy pakiet, który okazuje się być niepotrzebną stratą pieniędzy. Dobra agencja po wykonaniu audytu SEO powinna zaproponować stawkę i poinformować nowych klientów o tym, jak będzie przebiegał proces optymalizacji strony, przygotowywania treści i linkowania wewnętrznego.

Pomożemy Ci zwiększyć sprzedaż

W przypadku sklepów internetowych, ich głównym założeniem jest oczywiście sprzedaż usług oraz konkretnych produktów. Dlatego też poprzez poprawienie widoczności sklepu, z pewnością nastąpi również i zwiększenie sprzedaży. Wykonując audyt SEO, skupiamy się również na elementach, dzięki którym można przyciągnąć klientów, dzięki czemu efekty pozycjonowania sklepu internetowego przełożą się na zwiększenie ruchu na stronie. Sklepy pozycjonowane przez naszą agencję odnotowują wyraźny wzrost liczby odwiedzin, a także sprzedaży na stronie internetowej. Wzrosty można obserwować w Google Search Console i Google Analytics, a także w przypadku poprawienia pozycji w wyszukiwarce. Oczywiście oprócz zwiększenia samej widoczności i znalezienia się w top 10 w wynikach wyszukiwania, pozycjonowanie sklepów internetowych obejmuje również usprawnienie witryny, co również wpływa na atrakcyjność sklepu. 

Optymalizacja sklepu internetowego - od czego zacząć?

Aby mówić o skutecznym pozycjonowaniu, trzeba najpierw przeprowadzić wiele podstawowych działań, dzięki którym będzie można zwiększyć sprzedaż i widoczność danego sklepu internetowego. Pierwszym krokiem będzie optymalizacja title i meta description. Title to nic innego jak tytuł strony, a w nim powinna się znaleźć główna fraza, na którą pozycjonowany jet sklep internetowy, natomiast meta description to opis strony, który można znaleźć pod tytułem. W dobrze wypozycjonowanym sklepie internetowym, te elementy powinny być dobrze dopracowane, ponieważ to one jako pierwsze są widoczne podczas wyszukiwania. Wśród setek wyników wyszukiwania, to właśnie Twój sklep powinien przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta, dlatego też dbamy o to, żeby pojawiło się tam nie tylko słowo kluczowe, dobrane do specyfiki danego sklepu, ale również treść typowo marketingowa. Pole z opisem ma ograniczoną ilość znaków do uzupełnienia, więc warto zadbać o to, żeby opis strony był krótki i zwięzły, ale również przyciągał uwagę.

Ważnym elementem, który ma na celu zwiększenie widoczności, jest optymalna treść na stronie. Wydaje się to proste, w końcu wystarczy napisać tekst marketingowy i sprawa załatwiona. Jednak nie do końca to tak wygląda. Stworzenie wartościowych treści dla sklepu internetowego wymaga nieco czasu, ponieważ treść ma również sprzedawać i być wartościowa dla robotów Google. Dlatego też potrzebny jest odpowiedni dobór słów kluczowych. Warto, żeby frazy najczęściej wpisywane przez użytkowników znajdowały się w obrębie sklepu. Do tego trzeba zadbać o ich odpowiednie nasycenie, a także o długość tekstu oraz o właściwie przygotowane linkowanie wewnętrzne. Słowa kluczowe powinny być przemyślane, ponieważ nie chcemy też przesycić tekstu, ponieważ Google potraktuje go wtedy jako spam. Wysokiej jakości teksty pisane przez naszych copywriterów są oparte o content marketing, więc posiadają cechy treści o właściwościach marketingowych, z wykorzystaniem odpowiednich fraz. Dbamy o to, żeby wykorzystywanie słów kluczowych w tekście było naturalne, a nie upychane na siłę. Tak samo długi ogon, jak i każde słowo kluczowe w przypadku pozycjonowania sklepu, powinny być użyte w odpowiedni sposób, tak aby teksty były czytelne i przekazywały najważniejsze informacje. Nasi copywriterzy mają doświadczenie w tworzeniu tekstów, które mogą znaleźć się w sklepie internetowym i mogą przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta. 

Optymalizacja sklepu internetowego powinna obejmować nie tylko samą treść, ale także wygląd tekstu. Nagłówki są niezmiernie ważne, ponieważ to one dzielą tekst i sygnalizują robotom Google o czym jest tekst zawarty na stronie, dlatego też warto wykorzystać ten fakt podczas pozycjonowania sklepu. Najważniejszy jest H1, który występuje jedynie raz i określa zawartość danej podstrony. Należy zwrócić uwagę, żeby nie było ich więcej niż jeden, bo wtedy komunikat dla Google staje się niejasny i może to zaszkodzić pozycji sklepu internetowego. Kolejnym ważnym czynnikiem jest podział tekstu na akapity. Nie tylko potencjalnych klientów może odstraszyć wielki blok tekstu, dlatego warto stosować odpowiedni podział, a nawet wykorzystać wypunktowania oraz (jeśli to możliwe) cytaty. Dodatkowym czynnikiem jest wielkość tekstu oraz dobór czytelnej czcionki. Jest to również pewien czynnik przekładający się na konwersję. Celem jest edycja tekstu w taki sposób, żeby w sklepach internetowych był on jak najbardziej czytelny i przyjazny dla oka.

Jak już wspomnieliśmy, ważnym czynnikiem jest z pewnością długość tekstu. W sklepie internetowym nie możemy mówić o jednej właściwej ilości znaków na stronie, ponieważ każda witryna jest inna, a objętość tekstu jest ustalana w oparciu o konkurencję. Dlatego też początkujące sklepy mierzące w top 10, powinny z pewnością zadbać o bogate treści, ponieważ najczęściej w sklepach internetowych znajdujących się w top 3 w wyszukiwarce Google można zauważyć rozbudowaną ofertę, bardziej szczegółowy opis produktu oraz zaawansowane linkowanie wewnętrzne. Oczywiście nadal trzeba zadbać o to, żeby strona była czytelna, bo jeśli na stronie sklepu online pojawi się rozbudowany tekst, który odciągnie uwagę od produktów, przyniesie to więcej szkody, niż pożytku. 

Warto zwrócić uwagę, że optymalizacja sklepu internetowego, to nie tylko zwrócenie uwagi na content marketing, odpowiednie słowa kluczowe, rozmieszczenie adresów URL w tekście i zadbanie o uzupełnienie opisów produktów i kategorii. To również odpowiednia budowa menu, która sprawia również, że nawigacja po stronie jest znacznie bardziej intuicyjna. Ważnym czynnikiem jest także responsywność sklepu. Wiele osób przegląda Sieć za pomocą telefonów komórkowych, dlatego też jeśli chcemy zapewnić sobie wzrost ruchu na stronie, trzeba również zadbać o to, żeby sklep wyglądał dobrze podczas korzystania z urządzeń mobilnych. Warto też wiedzieć, co dodać do swojego sklepu, albo może czego się pozbyć. Podczas audytu sprawdzamy takie aspekty jak to, jak długo klient przebywa na stronie, w jaki sposób porusza się po sklepie internetowym oraz przez jakie strony dotarł do sklepu, czy przez wyniki wyszukiwania, czy być może poprzez jeden z adresów URL znajdujących się na innych stronach.

Patrzymy też, co może sprawiać klientowi problem. Jest wiele czynników, które należy przeanalizować i ewentualnie poprawić, dlatego też nie warto stawiać na tanie pozycjonowanie sklepów internetowych i zwracać uwagę jedynie na sam koszt pozycjonowania, ale na to, czy agencja będzie w stanie zająć się rozwiązaniem problemów, które mogą blokować wzrost ruchu na stronie www. Jeśli chodzi o sklep internetowy pozycjonowanie jest złożonym procesem, który wymaga czasu oraz odpowiedniego nakładu pracy i zaangażowania wielu specjalistów, dlatego też, za pozycjonowanie sklepu internetowego cena często nie będzie niska, szczególnie jeśli konkurencja jest wysoka.

Przeprowadzając audyt SEO, analizujemy strony konkurencji, aby potem dobrać odpowiednią strategię oraz określić jakie słowa kluczowe dobrać, jak powinny wyglądać adresy URL, który opis produktu wydłużyć, a także jakie części w obrębie sklepu ewentualnie poprawić. Korzystamy ze sprawdzonych narzędzi, dzięki którym wiemy, co powinno zostać dodane do strony głównej, a także czego się wystrzegać. Bierzemy pod uwagę najbardziej konkurencyjne sklepy, ponieważ podczas pozycjonowania sklepu internetowego, to właśnie z nimi przyjdzie nam walczyć o topowe pozycje. To właśnie o ten czynnik w głównej mierze oparty jest nasz cennik pozycjonowania, dlatego też ceny pozycjonowania w różnych branżach będą się od siebie różniły.w obrębie stron

pozycjonowanie sklepu online
sklep pozycjonowanie stron
pozycjonuj swój sklep online
pozycjonowanymi sklepami online
sklepy content marketing

Jak skutecznie przeprowadzić pozycjonowanie w sklepach internetowych?

Zwróćmy uwagę na odpowiednie użycie fraz kluczowych, bo to właśnie dzięki nim budujemy widoczność strony internetowej. Jakich fraz należy użyć, żeby klienci kliknęli właśnie na Twój adres URL i to od Ciebie kupili dany produkt? Otóż pozycjonowanie produktów w sklepie internetowym polega głównie na dobraniu takich fraz kluczowych, które posiadają także długi ogon (long tail). Najlepiej pokazać to na przykładzie:

Samochód – to słowo kluczowe jest bardzo ogólne i trudno jest określić, czy ktoś szuka samochodu do kupienia, czy chce może sprawdzić, jakie auta weszły ostatnio na rynek, albo być może chce przetłumaczyć wpisane słowo na inny język. Ta fraza jest zbyt ogólna, więc pozycjonowanie swojego sklepu na tę frazę nie będzie zbyt efektywne.

Samochód rodzinny – jest to nieco bardziej precyzyjna fraza, ponieważ wiemy już, że użytkownik poszukuje samochodu dla rodziny, więc będzie to nieco większe auto, prawdopodobnie combi albo van. Mimo tego nadal nie posiadamy wszystkich informacji.

Samochód rodzinny Volkswagen Passat 2.0 – tym razem użytkownik określił model samochodu, więc doskonale wiemy, czego poszukuje. Oczywiście jest to bardzo sprecyzowana fraza i pewnie będzie miała znacznie mniej wyszukiwań, jednak istnieje większe prawdopodobieństwo, że klient nas znajdzie i zdecyduje się na kupno auta.

Jaki samochód rodzinny do 50 000 złotych? – ta fraza wskazuje na to, że użytkownik poszukuje porady, dlatego warto również polecić mu jeden z Twoich produktów, który spełnia te kryteria. Jest to świetny sposób na zwiększenie widoczności swojego sklepu.

Jak widać, warto jest umieszczać na stronie również i te frazy kluczowe, które mają nieco mniej ruchu, ale mogą nakierować potencjalnego klienta na dany produkt. Warto pamiętać, że jeśli chodzi o pozycjonowanie oferta w sklepie internetowym jest podstawą wszelkich działań, a pozycjonerzy dołożą wszelkich starań, żeby klient znalazł Twój sklep. Poprzez odpowiednie treści, link building i mocne adresy URL, linkowanie wewnętrzne, artykuły sponsorowane, pozycjonowanie lokalne ewentualnych oddziałów sklepu, albo też wysokiej jakości zaplecze, możemy sprawić, że Twoja sprzedaż wzrośnie kilkukrotnie.

Najczęstsze błędy sklepów internetowych

Oczywistym jest to, że zadaniem każdego sklepu jest generowanie sprzedaży, dlatego też jeśli chodzi o sklep pozycjonowanie jest skuteczną metodą na poprawienie widoczności w sklepie. Niektóre firmy jednak, chcąc pozbyć się niektórych kosztów pozycjonowania lub ze zwykłego lenistwa decydują się na pominięcie niektórych kroków. Błędem jest brak analizy potrzeb klienta, przez co często dochodzi do nieporozumień. Warto też pamiętać, że rywalizujemy z dziesiątkami innych sklepów, które także chcą zająć wysokie pozycje, więc nie można lekceważyć oferty konkurencyjnych sklepów. Trzeba też zwrócić szczególną uwagę na prezentację produktów, a więc odpowiednie zdjęcia i opisy. Można też zainwestować w różne kanały promocji, jak na przykład poprzez social media, albo chociażby Google Ads. Błędem jest również zapominanie o dostosowaniu strony do urządzeń mobilnych. Warto też uważać na uzupełnienie kompletnych danych o sprzedawcy, przez co buduje się zaufanie do strony. To tylko kilka z błędów, na które warto zwracać szczególną uwagę. Jeśli masz więcej pytań lub chcesz dobrze wypozycjonować swój sklep, zachęcamy do skontaktowania się z nami.

Zapraszamy do kontaktu!

Wyślij e-mail

Zadzwoń do nas