Pozycjonowanie sklepów internetowych - dlaczego jest takie ważne?

26 sierpnia, 2022
admin

Sklepy internetowe - kto dzisiaj nie preferuje kupować w nich towarów nawet tych, które są dostępne w osiedlowym dyskoncie? Prawdopodobnie dla większości konsumentów zakupy przez Internet są o wiele bardziej wygodne niż te na mieście w punktach stacjonarnych. Nie trzeba czekać na swoją kolej do kasy i mieć nieraz złudną nadzieję, że na sto procent kupi się wszystkie produkty, które ma się spisane na swojej liście. Pod tym względem sklep internetowy jawi się jak swoiste Eldorado, ponieważ rzadko bywa tak, by zainteresowany, który przechodzi na taką stronę, zobaczył, że interesujący go produkt jest niedostępny.

Jednak, by na sto procent mógł wejść na stronę serwisu sprzedażowego, w którym taki produkt się znajduje, musi się coś zadziałać na linii sklep internetowy - wyszukiwarka online. Mianowicie trzeba zainwestować w pozycjonowanie sklepów internetowych, by faktycznie na stronę serwisów sprzedażowych wchodziły głównie te osoby, które mogą kupić produkt dostępny w prezentowanej ofercie.

Zwróć uwagę na frazy kluczowe

Jest to tak naprawdę główny i podstawowy powód, dlaczego tak bardzo opłacalne jest pozycjonowanie sklepów internetowych. Gdyby na przykład sprzedawca w ogóle nie znał się na tajnikach SEO, mógłby zupełnie błędnie dołączyć słowa kluczowe do zakładki z danym produktem. Jaki byłby tego efekt - prawdopodobnie potencjalny kupujący widziałby na liście z wynikami wyszukiwania stronę z produktem, który go interesuje. Jednak po kliknięciu w odnośnik okazałoby się, że zamiast na przykład trafić na stronę z płynem do mycia naczyń, trafił na zakładkę z proszkiem do prania.

Bardzo często zdarza się, że sprzedający stara się uwzględnić jak najwięcej słów kluczowych, na które jego strona sprzedażowa będzie widoczna w wyszukiwarce. Często jednak później okazuje się, że nie jest to bez szkody dla wyników sprzedażowych, tego, jak stronę postrzegają odbiorcy, a także jak przebiega proces zakupu towaru. Mówiąc krótko taka strona sprzedażowa, która nie organizuje swoich treści pod względem SEO wygląda na wyjątkowo nieprofesjonalną. Może się więc okazać, że pomimo dużej liczby wejść, jakie te frazy powinny zagwarantować, potencjalni zamawiający opuszczają witrynę sprzedażową, nie kupując na niej ani jednego produktu.

Fachowa osoba zajmująca się na co dzień pozycjonowaniem sklepów internetowych doskonale orientuje się we wszystkich tych aspektach, jakie są związane z działaniami SEO w obrębie serwisów e-commerce. W ten sposób zatrudniając kogoś takiego do pomocy, można się spodziewać, że sukcesywnie sklep internetowy będzie budować swoją pozycję na wybranym rynku.

W zależności od tego, czy jest to niezależny sklep internetowy, czy też postawiony na platformie sprzedażowej typu marketplace, pozycjonowanie sklepów internetowych wygląda nieco inaczej. Sprzedawca, który ma niezależny serwis sprzedażowy wie, że gdy inwestuje w działania SEO, sprawią one, że sklep online będzie widoczny w wyszukiwarce internetowej. Natomiast pozycjonując e-commerce na platformie sprzedażowej, można zwykle zyskać widoczność tylko w obrębie takiej witryny, wyróżniając się na tle innych sprzedawców.

Pozycjonowanie sklepów internetowych to również dobra praktyka pod względem analizy działań klientów w obrębie serwisu sprzedażowego. Dzięki praktykom SEO można korzystać z programów, dzięki którym sprzedający na przykład lepiej orientuje się w tym, które produkty cieszą się większym powodzeniem i jak wiele czasu zajmuje przeciętnemu klientowi złożenie zamówienia.

Wdrażając zatem działania SEO, sprzedający ma na oczach tak jakby szkło powiększające, czy też włączoną kamerę dwadzieścia cztery godziny na dobę. Każdy bowiem ślad, jaki pozostawia po sobie osoba odwiedzająca sklep internetowy, nie umknie uwadze robotom wyszukiwarki internetowej, czy też tej, jaką dysponuje na swojej stronie sam sprzedający.

Pozycjonowanie sklepów internetowych
Pozycjonowanie sklepów internetowych

Zwiększ swoje zysku dzięki pozycjonowaniu

Trzeba również pamiętać o tym, że pozycjonowanie sklepu e-commerce w znacznym stopniu przekłada się na rosnące zyski. W każdym bądź razie sprzedawca może być bardziej pewny, że nie będzie mieć problemów z płynnością finansową. Nawet jeśli ma dużą konkurencję w swojej branży, czy ze względu na asortyment, jaki proponuje. Za pomocą pozycjonowania zawsze można znaleźć taką lokalizację, gdzie rynek nie jest jeszcze przesycony ani liczbą dostępnych towarów tego typu, ani ilością sklepów internetowych, które działają w danym rejonie.

Oczywiście trzeba się liczyć z tym, że najczęściej sklep internetowy jest otwarty na odbiorców, którzy mieszkają na terenie całego kraju. Nieraz również na tych mieszkających zagranicą, dlatego też nie zawsze można w łatwy sposób pozostawić konkurencję za sobą. Jednak pozycjonowanie sklepu internetowego zdecydowanie to upraszcza. Jak to możliwe? Dzieje się tak dlatego, bo zawsze można przeanalizować, na jakie słowa kluczowe pozycjonuje się sklep, który cieszy się powodzeniem wśród konsumentów. Wiedząc to, sprzedawca ma dwa wyjścia - albo zdecyduje się na rywalizację o dobre miejsce w wyszukiwarce na te same frazy, albo wybierze inne lub niektóre będą się różnić.

Nie ma pod tym względem najlepszej metody podjęcia walki o to, by się wyróżnić i zyskać przewagę nad konkurencją. Zdarza się, że lepiej wziąć pod uwagę to drugie rozwiązanie, tym bardziej że można w ten sposób wydać o wiele mniej na pozycjonowanie sklepu internetowego, a jednocześnie naprawdę widzieć efekty działań SEO. Dlaczego? Ponieważ zawsze warto uwzględnić te frazy, które nie cieszą się tak dużym zainteresowaniem, ani wśród sprzedawców, ani wśród kupujących. Zawsze bowiem drzemie w nich jakiś potencjał i nigdy nie wiadomo tak naprawdę, kto wpisze jaką frazę, ponieważ co człowiek, to inny zasób słownictwa.

Jakie frazy wybrać?

Nie można więc z góry zakładać, że frazy, których internauci nie wpisują tak często, są skazane na całkowite zapomnienie i że nie będą generować ani ruchu, ani większych dochodów ze sprzedaży. Niemniej zawsze warto na koniec pamiętać o tym, by dopasować frazy kluczowe do swojej aktualnej sytuacji - tak finansowej, jak i pod względem rozwoju. Jeśli sprzedawca zdecyduje się na przykład zainwestować w pozycjonowanie, które pozwoli wyróżnić mniej popularne frazy, za którymi kryją się jednak najbardziej popularne produkty w jego ofercie, może to ostatecznie dać bardzo dobre efekty.

Pozycjonowanie sklepów internetowych ma również znaczenie ze względów czysto logistycznych. Im lepiej wszystko funkcjonuje pod względem tak zwanego lejka sprzedażowego, realizacji zamówień, czy działań posprzedażowych, tym mniej pracy pozostaje sprzedawcy bądź osobom zaangażowanym w obsługę klienta oraz serwisu sprzedażowego.

Można wręcz nieraz powiedzieć, że dobre działania SEO w obrębie sklepu internetowego sprawiają, że taki serwis sprzedażowy praktycznie całą pracę wykonuje za właściciela e-commerce. Tym bardziej jeśli wdraża się wiele wtyczek, czy skryptów umożliwiających automatyzację licznych procesów i procedur.

Nie można też zapominać o tym, że dzisiaj sklep internetowy praktycznie nie mógłby funkcjonować bez pozycjonowania. Wyjątkiem być może byłaby taka sytuacja, że serwis nie ma w ogóle konkurencji, bo oferuje produkty, których nie ma nikt inny. Wtedy pewnie klienci sami by się zainteresowali, ponieważ nowość zawsze rozbudza wyobraźnię. Niemniej nawet wtedy pozycjonowanie sklepów internetowych sprawia, że tych odbiorców przybywa znacznie szybciej i znacznie więcej, niż gdyby sprzedawca oczekiwał na taki wzrost zainteresowania bez podejmowania działań marketingowych SEO. Prawdopodobnie na wyniki, jakie można osiągnąć, inwestując w pozycjonowanie sklepu online trzeba by było poczekać znacznie dłużej, nawet kilka lat.

Zatem pozycjonowanie sklepów online może być swego rodzaju drogą na skróty, zwłaszcza jeśli wybierze się odpowiednią osobę lub firmę świadczącą usługi w zakresie SEO. Trzeba bowiem wiedzieć, że jest to wciąż najskuteczniejszy sposób, w jaki sklep internetowy może być widoczny w wynikach wyszukiwania dla każdego zainteresowanego produktem, który znajduje się w ofercie danego e-commerce. Szczególnie wiele korzyści daje pozycjonowanie serwisów sprzedażowych, jeśli inwestuje się w nie systematycznie, czyli miesiąc w miesiąc.

admin
SEO EXPERT

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Ostatnio na blogu
Losowe starsze wpisy

Szukasz sprawdzonej

Agencji SEO?

Najpopularniejsze na nasze stronie - sprawdź koniecznie

seomod-pozycjonowanie-logo
Niemcewicza 26/415
IV piętro
71-520 Szczecin
+48  736 090 601
biuro@seomood.pl