Czy ważne jest prowadzenie swoich mediów społecznościowych?

20 lutego, 2020
Sara K.

Social media są nieodłączną częścią dnia milionów ludzi na całym świecie. Sprawdzanie aktualności na Facebooku, przeglądanie zdjęć na Instagramie, a także oglądanie filmów w serwisie YouTube, to jedne z najpopularniejszych form spędzania wolnego czasu. Środki masowego przekazu już dawno zastąpiły radio, telewizję, prasę, a nawet same surfowanie w Internecie. To z pewnością nie jest tylko i wyłącznie chwilowy trend, a zakorzeniona forma połączenia rzeczywistości ze światem wirtualnym. Jednak czy warto jest prowadzić swoje social media, szczególnie w przypadku firm?

Dzięki social mediom zyskujemy nie tylko dostęp do rozrywki, ale również do ważnych informacji. Dlatego też wiele firm decyduje się na rozpoczęcie marketingu poprzez platformy społecznościowe. Niejednokrotnie można natknąć się nie tylko na dedykowane reklamy oparte na historii przeglądania danego użytkownika, ale również na kampanie promocyjne prowadzone przez Facebooka lub Instagram. Nic w tym dziwnego, ponieważ jest to jeden z najskuteczniejszych sposobów na dotarcie do współczesnego klienta. Dzięki targetowaniu reklamy do określonej grupy wiekowej, firma może znacząco zwiększyć sprzedaż. Jednak już samo prowadzenie swoich mediów społecznościowych, pozwala na zaznaczenie swojej działalności w Sieci.

Czy social media rzeczywiście nie sprzedają?

Wiele osób uważa, że przez media społecznościowe nie można sprzedawać swoich usług. Jest to absurd, ponieważ na stronach firmowych bez problemu można umieścić swoje produkty lub usługi. Można w taki sposób dobrać ustawienia, żeby klient został przekierowany do odpowiedniego formularza zamówienia. Co więcej, takie platformy jak Facebook dają możliwość wyboru celów, które firma chce osiągnąć poprzez prowadzenie kampanii reklamowej. Dzięki odpowiednim algorytmom można skutecznie dotrzeć do potencjalnych klientów. Jak widać, poprzez media społecznościowe bez problemu można robić zakupy.

Jakie zalety posiadają social media?

Po pierwsze, dzięki odpowiedniej prezencji w mediach, firma może budować swój wizerunek. Dzięki regularnemu publikowaniu postów, wstawianiu ciekawego contentu oraz różnego rodzaju akcjach promocyjnych, firma może zaznaczyć swoją obecność w Sieci. W zależności od tego, jaką strategię się przyjmie, można sprawić, że z nieznanego nikomu brandu, firma może stać się rozpoznawalna. Należy pamiętać, że marketing jest oparty głównie na emocjach, dlatego też warto zadbać o to, żeby firma budziła pozytywne skojarzenia w odbiorcach.

Należy również pamiętać o kontakcie. Co z tego, że fanpage firmy istnieje, skoro firma udaje, że jej nie ma. Podstawą jest aktywność w sekcji komentarzy. Warto jest wchodzić w dyskusję lub dodawać reakcje. Dzięki temu firma może nawiązywać dialog z potencjalnymi klientami, przez co skraca się dystans. Nie należy również zapominać na odpowiadanie na prywatne wiadomości na Messengerze, ponieważ dzięki temu można szybko odpowiadać na ewentualne zapytania.

Prowadzenie fanpage właściwie nic nie kosztuje. Wystarczy tylko trochę czasu i inwencji twórczej, żeby móc tworzyć content przyjazny dla użytkowników. Jest to wydajna forma promocji, która nie wymaga przeznaczania ogromnych środków na kampanię. Promowanie postów również nie jest drogie, a pozwoli na dotarcie do większego grona odbiorców. Co ciekawe, dzięki dobrowolnemu udostępnianiu swoich danych na portalach społecznościowych, firma może bez problemu określić swoją grupę docelową i rozpocząć kampanię reklamową.

Sara K.
SEO EXPERT

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Ostatnio na blogu
Losowe starsze wpisy

Szukasz sprawdzonej

Agencji SEO?

Najpopularniejsze na nasze stronie - sprawdź koniecznie

seomod-pozycjonowanie-logo
Niemcewicza 26/415
IV piętro
71-520 Szczecin
+48  736 090 601
biuro@seomood.pl