Pozycjonowanie jest procesem, który wymaga czasu. Jednak nie znaczy to, że nie można osiągnąć wzrostów w przeciągu zaledwie kilku tygodni. Żeby jednak móc cieszyć się tak wyraźnym wzrostem, trzeba testować nowe metody i obserwować wyniki. Nowe, nieco inne metody, potrafią przynieść często lepsze skutki, niż cały czas tkwienie przy tych samych, "sprawdzonych" sposobach SEO.
Od czego zależy pozycja strony w wyszukiwarce?
Jak wiadomo, czynników rankingowych jest sporo, jednak niektóre z nich posiadają nieco większe znaczenie od reszty. Oto kilka z nich, które pozwolą na lepszą optymalizację strony i wzmocnienie widoczności domeny. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na strukturę na stronie. Jeśli "nakarmimy" wyszukiwarkę właściwymi danymi, będzie ona w stanie lepiej sklasyfikować stronę i polecić ją użytkownikowi jako odpowiedź na jego zapytanie. Warto też zwrócić uwagę na słowa kluczowe, bo w końcu to dzięki nim możliwa jest lepsza widoczność. Strona powinna rankować na jak najwięcej fraz, dzięki czemu większa liczba użytkowników może zapoznać się z tym, co się na niej znajduje. Do tego ważna jest szybkość strony, a także to, czy jest ona bezpieczna i wygląda zachęcająco. Kolejnym czynnikiem, który ma wpływ na widoczność, jest odpowiednie linkowanie wewnętrzne, a także linki wychodzące i przychodzące.
Robiąc podstawową optymalizację strony, warto jest też zwrócić uwagę na to, żeby w miarę możliwości nie duplikować treści. Odpowiednia optymalizacja obrazków, czyli ich format oraz nazwa, opis i atrybuty alt są również istotną kwestią. Google też faworyzuje strony, które są właściwie dostosowane do urządzeń mobilnych, ponieważ to właśnie w ten sposób coraz więcej użytkowników konsumuje treści.
Jak osiągnąć wzrost widoczności?
Udało nam się osiągnąć satysfakcjonujące rezultaty, głównie dlatego, że stale testujemy nowe rzeczy i obserwujemy zmiany, nie tylko w samych algorytmach, ale również w czynnikach wpływających na skuteczne SEO. Naszym głównym zamierzeniem jest zbudować odpowiedni autorytet domen, które pozycjonujemy. Oczywiście na to wpływa sporo czynników, jednak mogliśmy ustalić, jakie działania optymalizacyjne należy wykonać w pierwszej kolejności, żeby uzyskać widoczne wzrosty. Właściwa struktura strony oraz strategia słów kluczowych są podstawą do osiągnięcia sukcesu, co z resztą można zobaczyć na podstawie wykresów umieszczonych poniżej.