Reklama w Sieci – dlaczego warto?

Nie raz wspominaliśmy o tym, że „reklama dźwignią handlu” – prowadząc swój biznes, po prostu trzeba zainwestować w odpowiednio dobraną strategię marketingową. Bez tego w dzisiejszych realiach ani rusz. Konkurencja nie śpi i musisz udowodnić, że w swojej branży to właśnie Ty zasługujesz na uwagę potencjalnych klientów. Jednak jak tego dokonać? Czy wysoka jakość oferowanych usług lub sprzedawanych produktów nie broni się sama w sobie? Teoretycznie powinna, jednak by usługobiorcy zechcieli z nich skorzystać, reklama faktycznie jest potrzebna. Dopiero wtedy zdobędziesz pozytywne opinie, które przyczynią się do dużo większego zainteresowania Twoją firmą.

Czy zatem warto zainwestować akurat w internetową reklamę? To pytanie można sprowadzić to jednego zdania – owszem, ponieważ zdecydowana większość z nas korzysta z Internetu, szukając danych usług lub produktów. Jednak ten temat można oczywiście rozwinąć i podpowiedzieć, które formy marketingu internetowego okażą się najlepsze.

Bądź widoczny dla użytkowników w Sieci

Nawet najlepszy biznes może upaść, jeśli potencjalni klienci nie mają pojęcia o istnieniu danej firmy. Usługi lokalne (fryzjer czy restauracja) mogą w pewien sposób utrzymać się na zasadzie „poczty pantoflowej” (choć i tutaj warto skusić się chociażby na pozycjonowanie lokalne), lecz właściciele firm, które swoimi produktami celują w skalę ogólnopolską, mogą mieć już tutaj problem. Konkurencja robi wszystko, by pokazać się odbiorcy z jak najlepszej strony, więc chcąc zaistnieć w Sieci musisz również zawalczyć o swoich klientów. Samo zrobienie atrakcyjnej strony internetowej nie wystarczy, żeby Twoje produkty lub usługi zaczęły się sprzedawać.

Tak więc reklamować się warto ze względu na konkurencję i potężne medium, jakim w dzisiejszych czasach jest Internet.

Czy reklama w Sieci jest tańsza?

Zacznijmy od tego, że masz alternatywy dla reklamy internetowej. Możesz zdecydować się na reklamy w telewizji (nawet jeśli prowadzisz lokalną firmę), w radiu czy gazetach. Zasięg ostatniej opcji będzie zdecydowanie najmniejszy – trzeba przyznać, że coraz rzadziej czytamy prasę, a już szczególnie tę lokalną. A nawet jeśli trafi w nasze ręce, nie sprawdzamy zakładek związanych z ogłoszeniami. Cena reklamy w prasie lokalnej waha się od kilkuset do kilku tysięcy złotych i najczęściej ustalana jest na podstawie wielkości. Przy gazetach ogólnopolskich mówimy o kosztach, które przekraczają nawet 20 tysięcy złotych. Czy warto inwestować zatem aż tak duże pieniądze, podczas gdy efekt może być mizerny? Podobnie jest z radiem – niby każdy z nas słucha (raz częściej, raz rzadziej), jednak kto tak naprawdę przywiązuje uwagę do reklam puszczanych między blokami muzycznymi lub wiadomościami?

A reklama w telewizji? Ta mogłaby przynieść lepsze efekty niż prasa czy radio, jednak jej koszta są już naprawdę wygórowane. Za tę cenę można przygotować naprawdę porządną kampanię SEO, wraz z prowadzeniem social mediów czy reklamami Google Ads. Wróćmy więc do postawionego pytania, czy reklama w Sieci będzie tańsza? Odpowiedź brzmi – tak, będzie wypadała korzystnie cenowo oraz zapewni znacznie lepsze efekty, biorąc pod uwagę to, że wszyscy tak naprawdę korzystamy z Internetu.

Jaką reklamę w Sieci wybrać?

I tutaj możesz mieć kilka opcji. Po pierwsze – SEO, czyli pozycjonowanie Twojej strony internetowej. Wbicie wysokich pozycji organicznych bez wątpienia zapewnia dużo lepszą widoczność z perspektywy potencjalnych klientów, co z kolei przyczynia się do większego ruchu na stronie internetowej. To według nas najskuteczniejsza forma przyciągnięcia uwagi do swojej strony internetowej. Pozostałe formy marketingu, o których zaraz wspomnę, mogą być dodatkiem do profesjonalnej kampanii SEO.

Możesz wybrać także kampanię Google Ads. Są to linki sponsorowane, które wyświetlają się w wyszukiwarce nad organicznymi pozycjami. Zalety? Płacisz za pojedyncze kliknięcia, czyli za efekty. Po drugie – oczywiście widoczność. Nie da się ukryć, że czasem reklamy Ads przyciągają większą uwagę niż strona, która znajduje się na organicznej jedynce. Jednak są też i wady. Zmienne koszta – wraz z napływem konkurencji, może okazać się, że trzeba będzie zapłacić coraz więcej za pojedyncze kliknięcie, by osiągnąć swój cel. Po drugie, niektórzy odbiorcy czują automatycznie niechęć do reklam, więc mogą nie zechcieć wejść w Twoją stronę.

Oczywiście nie możemy zapomnieć o banerach, które pojawiają się na stronach internetowych, które właśnie przeglądamy, czy w social mediach. Czy takie banery są skuteczne? Mogą być, o ile nie została ustawiona żadna blokada tego typu treści reklamowych w przeglądarce. Wtedy skuteczność spada w zasadzie do zera. Można zainwestować również w artykuły sponsorowane, lecz warto zdecydować się na kilka takich artykułów (jeden niewiele zdziała). Należy również przypilnować poprawności tego typu tekstów.

Reklama musi być profesjonalna!

Niezależnie od wybranej formy marketingu internetowego, treść musi być interesująca z perspektywy odbiorcy oraz przygotowana w sposób profesjonalny i rzetelny. Szczególnie dotyczy to content marketingu i tekstów – muszą być nie tylko świetną reklamą, zachęcającą do kupienia produktu czy skorzystania z usługi. Należy również zadbać o poprawność merytoryczną i językową, ponieważ reklama jest Twoją wizytówką!

Write a Comment