Niektórzy mogą się zastanawiać, czy warto mieć na stronie również zakładkę z blogiem lub aktualnościami. Przecież czasy, w których blogi były niezwykle popularne, już dawno minęły, a z założenia, że i takt nikt nie będzie śledził nowych wpisów na stronie firmowej, wychodzi sporo osób. Dlatego też wiele firm decyduje się na ominięcie tego typu form na swojej stronie i skupienie się na reszcie treści na stronie www. Jednak pod względem SEO, blog może okazać się bardzo użyteczny.
Dla tych, którzy chcą tworzyć swoją markę, blog to ciekawa i bardzo prosta forma, dająca wiele możliwości. Także z perspektywy pozycjonowania, warto jest systematycznie aktualizować treści na stronie, a taką właśnie możliwość daje nam blog. Dodatkowo jest to jedna z najbardziej atrakcyjnych i najprostszych form wspomagania pozycjonowania, ponieważ dzięki ciekawie skonstruowanym wpisom można również przyciągnąć uwagę klientów i zatrzymać ich na dłużej. Ze względu na to, należy się zastanowić nad tym, czy założenie bloga firmowego jako narzędzia marketingowego leży w naszym interesie. Jak pokazują badania, stosowanie metod content marketingu, czy to właśnie w postaci bloga, czy też innych form, jest bardzo skuteczne, ponieważ aż 55% uważa, że dział aktualności, czy też stale aktualizowane wpisy blogowe to najważniejsza forma marketingowa. Blog to nie tylko przystępnie zredagowane treści, to również możliwość dialogu ze swoimi potencjalnymi klientami, ale również jedno z lepszych zaplecz na potrzeby SEO.
Na naszym blogu pisaliśmy, jak ważne są dobrze zredagowane treści, nie tylko dla osób odwiedzających stronę, ale również i dla pozycjonowania. Teksty nie powinny być tworzone jedynie na potrzeby robotów Google, ale właśnie dla osób, które będą chciały je przeczytać. Im więcej oryginalnych pomysłów i ciekawostek, tym lepiej. Oczywiście trzeba zadbać o to, żeby nie duplikować tekstów, więc co zostanie szybko wyłapane przez odbiorców, ale również przez Google. Jeśli od samego początku zakłada się, że wystarczy napisać 5 artykułów, a potem publikować je w kółko, byleby tylko coś się pojawiało od czasu do czasu, to lepiej będzie zrezygnować z prowadzenia bloga firmowego. Ani Google, ani użytkownicy nie będą patrzeć przychylnym okiem na powieloną treść. Blog ma generować ruch, więc powinno się podejść do tematu kreatynie, poruszając tematy, które zainteresują odbiorców. Pod względem pozycjonowania, warto zadbać o to, żeby w treści pojawiły się słowa kluczowe, a jeśli to możliwe to linki. W treści można wpleść tzw. "długi ogon", a także udostępniać wpisy na swoich social mediach. Dzięki temu taki artykuł zyskuje potencjał i może pomóc w działaniach SEO.
Jeśli już bierzemy się, za publikowanie treści na blogu, trzeba mieć na uwadze fakt, że warto się do tego jakkolwiek przyłożyć. Wielu blogerów wypowiada się na temat prowadzenia blogów, wskazując kilka najważniejszych błędów, które powinny być unikane. Przede wszystkim jest to brak systematyczności. Po co prowadzić bloga, na którym treści pojawiają się raz na kilka miesięcy, albo nawet i lat. Nie przynosi to żadnych korzyści ani pod względem pozycjonowania, a tym bardziej zdobywania nowych klientów. Kolejnym błędem są nieciekawe treści. Co z tego, że powstają wpisy, kiedy nie są one interesujące i być może pisane na odczepnego, z nastawieniem "żeby tylko było na stronie". Trzeba też zadbać o to, żeby wizualnie treści prezentowały się przyjemnie dla oka. Warto więc wrzucić jakiś obrazek albo filmik, zadbać o nagłówki, być może wypunktowania lub pogrubienia i o przejrzystość artykułu. Jeśli zadbamy o takie podstawowe kwestie, blog z pewnością będzie się rozwijał i przyniesie nam wiele korzyści.