Czy da się pozycjonować stronę za darmo?

Pozycjonowanie jest to proces, który ma na celu poprawić pozycję witryny w wyszukiwarce. Nie jest to łatwe zadanie, jednak dzięki temu można sprawić, że strona stanie się widoczna, a pozycja będzie generować więcej ruchu. Zatem pozycjonowanie jest niezmiernie przydatne, szczególnie dla osób prowadzących własny biznes lub zajmujących się sprzedażą w Internecie. Wielu jednak zastanawia się, czy potrzeba zatrudniać specjalistę od pozycjonowania, czy też można samemu poradzić sobie w poprawieniu pozycji w Google?

Podstawy pozycjonowania

Na to, na jakiej pozycji znajduje się dana strona, zależy od wielu czynników rankingowych. Dlatego jeśli nie wiesz na jakich zasadach polega rankowanie witryny, warto się temu dokładnie przyjrzeć. Po pierwsze, aby strona mogła być widoczna, potrzebne są słowa kluczowe. Wpływ ma nie tylko liczba powiązanych ze sobą tematycznie słów kluczowych, ale również długość tekstu oraz zagęszczenie fraz.

Aby strona mogła rankować, potrzeba jej odpowiedniej podstawy w postaci tekstu. Narzędzia Google dostępne za darmo mogą pomóc w znalezieniu fraz oraz podpowiedzeniu, które z nich są najbardziej popularne. Mimo tego, istnieje wiele bardziej zaawansowanych programów, dzięki którym można sprawdzić jak długi powinien być tekst, jak często używać danej frazy, a które z nich nie powinny być użyte na stronie. Dobre agencje pozycjonerskie mają dostęp do zaawansowanych narzędzi oraz posiadają copywriterów, którzy wiedzą jak wykorzystać dostępne dane, aby stworzyć teksty na stronę w taki sposób, żeby były przyjazne nie tylko dla robotów Google, ale również i dla czytelnika. Oczywiście teksty można napisać samemu, jednak wtedy nie ma się pewności, że strona dzięki nim zacznie rankować. Poza tym copywriterzy często regularnie tworzą teksty na bloga, przez co na stronie jest utrzymana aktywność, co również sprzyja pozycjonowaniu.

Kolejnym krokiem jest optymalizacja strony. Mówimy tutaj o odpowiedniej szybkości, braku błędów w kodzie oraz o responsywności. Należy zadbać o to, żeby strona była atrakcyjna również i pod względem technicznym. W końcu jeśli strona ładuje się wolno albo pojawiają się na niej błędy, nie będzie zachęcała użytkowników do pozostania na niej. W wielu przypadkach, jeśli chodzi o strony WordPress, sprawę można rozwiązać instalacją kilku wtyczek. Czasami jednak witryna wymaga interwencji specjalisty, który doprowadzi ją do porządku.

Ważnym elementem są linki zewnętrzne, które są mocą napędową i sprawiają, że strona zaczyna rankować. Aby zdobyć mocne linki potrzeba poświęcić wiele czasu oraz należy posiadać wiedzę, w jaki sposób je pozyskiwać. W pozycjonowaniu nie chodzi przecież o byle jakie linki, które mogą spowodować zaspamienie strony i bardziej jej zaszkodzą, niż pomogą. Dlatego warto jest zaufać agencji, która posiada duże zaplecze ze sprawdzonymi linkami i dzięki temu mieć pewność, że strona będzie prawidłowo rankować.

Ruch na stronie jest równie ważny. Do sprawdzania tego elementu przyda się darmowy Google Analytics. Dzięki niemu można sprawdzić jak wygląda ruch na naszej stronie pod wieloma aspektami. Nie każdy jednak wie w jaki sposób używać tego narzędzia. Czasami bywa ono zbyt proste, dlatego znacznie lepsze efekty można osiągnąć na lepiej płatnych programach, do których mają dostęp zawodowi pozycjonerzy.

Czy samodzielne pozycjonowanie rzeczywiście się opłaca?

Jak widać da się samemu pozycjonować stronę, jednak często nie jest to wystarczające, żeby dostać się do TOP 10 wyszukiwań. W przypadku małej konkurencyjności efekty samodzielnej pracy mogą być zadowalające, ale kiedy konkurencja jest zbyt duża, jedynie profesjonalne agencje z odpowiednim zapleczem mogą sprawić, że strona znajdzie się na wysokich pozycjach.

Zapraszamy do zapoznania się z naszym cennikiem i do kontaktu. Chętnie odpowiemy ewentualne pytania.

Write a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *