SEO, czyli search engine optimization to proces mający na celu optymalizację i pozycjonowanie stron internetowych w celu zwiększenia ich widoczności w wyszukiwarce Google. Główną ideą skutecznego seo jest dopasowanie strony do algorytmów wyszukiwarki i zwiększenie jej prestiżu względem podobnych stron. Pozycjonowanie stron składa się z szeregu czynności, takich jak:
analiza widoczności,
audyt SEO,
analiza konkurencji,
optymalizacja techniczna,
analiza słów kluczowych,
optymalizacja treści,
pozyskiwanie linków,
monitorowanie widoczności i pozycji fraz. Jest kilka bezwzględnych zasad, których należy przestrzegać, planując strategie nastawioną na sukces. Głównym zadaniem jest przemyślany dobór słów kluczowych. To fundament udanego SEO ich wybór powinien opierać się na grupie docelowej, celu pozycjonowania oraz charakterze prowadzonego sklepu internetowego. Wyróżniamy cztery typy fraz:
ogólne słowa kluczowe — składają się z jednego bądź dwóch ogólnych słów,
słowa long tail — to frazy, których zaletą jest większa precyzja, oprócz podstawowych słów kluczowych może pojawić się np. nazwa miejsca,
frazy brandowe — to słowa kluczowe powiązane z konkretną marką,
frazy lokalne — słowa klucz powiązane z daną lokalizacją. Kolejnym zadaniem jest naprawa błędów technicznych. Te wykryte wskutek audytu SEO należy wyeliminować, aby nie stwarzać przeszkód w sprawnym pozycjonowaniu. Następną fundamentalną cechą jest wysoka jakość tekstów. Duplikaty, treści spamerskie czy teksty bez merytorycznej spójności i przesłania, zdecydowanie zaszkodzą. Teksty bez względu na ich rodzaj muszą być unikatowe i logiczne. Sukcesywnie w dążeniu do sukcesu pomoże nam profesjonalny i prawidłowy profil linkowania witryny, który powinien być zaplanowany i przemyślany na samym początku pozycjonowania i optymalizacji strony. Ostatnim filarem, o który warto zadbać jest content marketing. Jeśli mamy pewność, że witryna od strony technicznej spełnia najwyższe standardy, należy przeanalizować marketing treści w serwisach zewnętrznych. Nie tylko reklama, ale również artykuły sponsorowane w social mediach dotyczące danej marki mogą wygenerować ruch. Content marketing to szereg dodatkowych możliwości przyczyniający się do rozbudowy portfolio linków prowadzących do danej strony internetowej, a także szerokie możliwości promocyjne. Każdemu przedsiębiorcy zależy na sukcesie i pozyskaniu jak największego ruchu na stronie dlatego decydują się na SEO sklepu internetowego. Istotą takiego działania jest przestrzeganie wytycznych wyszukiwarki, aby dzięki odpowiednio dobranej strategii poprawić pozycje witryny w wynikach wyszukiwania. Najbardziej wartościowy ruch na stronie sklepu pozyskuje się z organicznych wyników wyszukiwania, czyli w momencie, kiedy potencjalny klient zainteresowany ofertą danego sklepu świadomie wpisał w polu wyszukiwarki hasło powiązane z witryną. SEO składa się z podzespołów „on-page” i „off-page” których ostatecznym celem jest taka optymalizacja strony, aby roboty tworząc indeks bezpłatnych wyników wyszukiwania umieściły adres sklepu na najwyższej pozycji. Działania te są procesem czasochłonnym — pierwsze efekty będą widoczne dopiero po kilku tygodniach, a nawet miesiącach, ale rezultat pozwoli zaobserwować wyższe statystyki odwiedzin, wyższą konwersję i zwiększenie widoczności strony. Należy nadmienić, że SEO sklepu to nie marketing internetowy, a jeden z elementów strategii marketingu internetowego. Jeżeli oczekiwanie na efekty pozycjonowania sklepu wydaje się problematyczne i przedsiębiorcy zależy na wcześniejszych efektach warto połączyć siły SEO właśnie z marketingiem internetowym. Dzięki inwestycji w reklamy typu Google Ads lub Facebook Ads możliwe jest pozyskanie potencjalnych klientów i zwiększenie widoczności sklepu do momentu, gdy osiągnie on wysoką pozycję w wyszukiwarce. Prowadzenie sklepu internetowego wymaga również nieustannego pozyskiwania klientów, ponieważ konkurencja w każdej branży jest spora warto rozwijać witrynę, aby wyróżniać się na tle podobnych sklepów. Aby skutecznie wykorzystać możliwości SEO, należy zwrócić uwagę na poszczególne elementy witryny.
Przedsiębiorco, zdecyduj się na SEO!
SEO, czyli search engine optimization to proces mający na celu optymalizację i pozycjonowanie stron internetowych w celu zwiększenia ich widoczności w wyszukiwarce Google. Główną ideą skutecznego SEO jest dopasowanie strony do algorytmów wyszukiwarki i zwiększenie jej prestiżu względem podobnych stron. Pozycjonowanie stron składa się z szeregu czynności, takich jak:
Prędkość wczytywania strony. Wyszukiwarka Google premiuje wyższą pozycją szybsze strony. Uzyskać taki efekt można za pomocą kilku technik między innymi atutem będzie wybór hostingu opartego na szybkich serwerach, optymalizacja i konwersja zdjęć do formatu nowej generacji od Google-WebP. Kolejnym sposobem jest wykorzystanie pamięci podręcznej przeglądarki, warto również ograniczyć liczbę wtyczek, zminimalizować pliki CSS i JS, a także wykorzystać kompresję GZIP — taka strona zostaje skompresowana przed wysyłką z serwera do przeglądarki następnie rozpakowywana przez przeglądarkę i wyświetlana klientowi.
Tytuł i opis witryny. Przyjmuje się, że tytuł wyświetlany w przeglądarce powinien zawierać od 100 do 140 znaków, a opis znajdujący się pod tytułem od 105 do 140 znaków. W obu przypadkach ważne jest naturalne umieszczenie słów kluczowych. Google automatycznie skracają dłuższe tytuły, jednak nie ma konieczności usilnego upychania ich, ponieważ ich głównym zadaniem jest zachęcić potencjalnego klienta do odwiedzenia witryny sklepu.
Optymalny URL. Aby adres URL był efektywny powinien być zwięzły, zawierający słowa kluczowe. Z punktu widzenia SEO adres zawierający datę lub ciąg przypadkowych znaków będzie obniżał pozycjonowanie, należy pamiętać, że przy konstrukcji adresu URL poprawne jest zastosowanie myślników między poszczególnymi słowami.
Certyfikat SSL. Standardem stron internetowych jest certyfikat SSL, czyli symbol kłódki w pasku adresu. Na rynku obecnie jest duża dostępność płatnych certyfikatów ich ceny uzależnione są od rodzaju i gwarancji finansowej. Wybieg ten Google nagradzają wyższą pozycją strony, a co ważniejsze taki certyfikat wzbudza zaufanie klientów. Strona bez certyfikatu podczas próby otwarcia wyświetla użytkownikowi informacje o możliwych niebezpiecznych treściach co najczęściej powoduje rezygnację z wyświetlenia witryny.
Content. Bardzo częstym błędem obniżającym pozycje w wynikach wyszukiwarki Google jest powielanie treści. Dla przykładu wprowadzając do sklepu produkt w różnych wersjach kolorystycznych, często tworzony jest dla każdego koloru osobny produkt z identycznym opisem. Sytuacja ta jest szkodliwa dla SEO. Aby uniknąć tego błędu można zastosować metody takie jak:
utworzyć produkt z możliwością wyboru koloru,
opracować unikalny, odrębny opis dla każdej wersji kolorystycznej,
przedstawić wszystkie wersje kolorystyczne jako osobne produkty z tym samym opisem przeznaczając tylko jeden z nich do indeksowania.
Zdjęcia produktów. W celu podkreślenia atrakcyjności produktu warto dodać zdjęcie dobrej jakości, ponieważ to główny aspekt, na który zwraca uwagę klient. W dużej mierze można korzystać ze zdjęć przygotowanych przez producenta zazwyczaj są one wysokiej jakości. Dodatkowym atutem będzie wykonanie własnych zdjęć, klientów w dużej mierze interesuje jak produkt wygląda w rzeczywistości. Sama jakość wizualna zdjęć nie wystarczy należy jeszcze odpowiednio je zoptymalizować. W szczególności należy zadbać o umieszczenie słów kluczowych w nazwie zdjęcia oraz dodanie atrybutu alt zawierającego kluczową frazę. Dobrym zabiegiem będzie, także zmniejszenie obrazków do docelowych rozmiarów. SEO skutecznie poprawią rzetelnie przygotowane grafiki i opisy produktów. Przedsiębiorca, który myśli przyszłościowo o rozwoju i osiągach w prowadzeniu sklepu internetowego może skorzystać z usług specjalistów SEO. Pozycjonowanie strony to złożony proces a skuteczne działania to również działania wokół content marketingu, link buildingu, a także umiejętności pozyskiwania oraz analizy danych i algorytmów. Dlatego też specjalista będzie dobrą inwestycją w sklep, ponieważ zatroszczy się o każdy aspekt pozycjonowania i optymalizacji. Cena usługi uzależniona jest od wielu czynników takich jak skala prowadzonych działań, wyznaczone cele czy nawet obecna pozycja w wynikach wyszukiwania. Należy jednak pamiętać, że to koszt rozwoju biznesu, który stosunkowo szybko się zwróci.
Jesteśmy agencją reklamową w Szczcinie z dużym doświadczeniem w tym, co robimy. Stawiamy na automatyzację i nowe metody, które przynoszą najlepsze efekty w marketingu internetowym.
Jesteśmy do Twojej dyspozycji!
Dane agencji reklamowej
SEOMOOD sp. z o.o. sp.k. Niemcewicza 26/415 IV piętro 71-520 Szczecin Telefon: 736090601 E-mail: biuro@seomood.pl
Dane rejestracyjne
SEOMOOD sp. z o.o. sp.k. CYFROWA nr 6, 71-441 SZCZECIN NIP: 8513218429 REGON: 369184770 KRS: 0000712630 Kapitał zakładowy: 30.000zł