Działania SEO są - niezależnie od kraju - dokładnie takie same. Nie ważne, czy działa się w polskim, niemieckim, czy też angielskim Internecie. Trzeba jednak przyznać, że pozycjonowanie stron "na własnym podwórku" jest dużo skuteczniejsze, od próbowania swych sił na rynkach zagranicznych. Zasada ta wynika z prostego faktu: nikt, tak jak rodowity mieszkaniec danego kraju nie zna tak dobrze lokalnego języka.
Na czym polegają działania podejmowane w ramach niemieckiego SEO? Są one - mówiąc krótko - dokładnie takie same, jak w przypadku działań optymalizujących na terenie Polski. Oznacza to, że specjalista ds. promocji w Internecie będzie musiał wypromować stronę swego niemieckiego klienta w oparciu o:
Chcąc odnieść sukces w "niemieckim Google", trzeba mieć świadomość tego, jak ono funkcjonuje. Oczywiście zasady są te same, żeby nie powiedzieć uniwersalne. Trzeba jednak pamiętać, że w niektórych przypadkach (np. linkbuilding) konieczna jest tu znacznie szersza wiedza. Ok, jeśli chodzi o linkowanie wewnętrzne, to zasady tu panujące raczej się nie zmieniają. Kluczowe jest linkowanie zewnętrzne, które przecież nie może odnosić się do polskich stron, blogów i innych, wartościowych zasobach contentu. Chcąc tworzyć niemiecką bazę linków, trzeba wiedzieć, którym stronom zza Odry warto zaufać. Jeśli pozycjoner zajmuje się rozbudową bazy linków na kilku odrębnych stronach, to konieczne jest, aby zdobywał on odnośniki na witrynach zbliżonych tematycznie do pozycjonowanych stron.
Z punktu widzenia polskiego pozycjonera wejście na rynek niemieckich działań SEO jest bardzo ciekawym doświadczeniem. Z drugiej strony trzeba pamiętać, że pozycjonowanie bez stosownej wiedzy i umiejętności, osiągnie znacznie mniejsze efekty niż mogłoby się to wydawać. Dlatego osoba chcąca wejść na poważnie na rynek niemiecki, powinna zawiązać współpracę z osobą z branży. Najlepiej jeśli jest to po prostu inny specjalista SEO, który pomoże w rozeznaniu się co do niemieckich realiów pozycjonowania stron. Opcjonalnie można też skorzystać z pomocy osób, które są native speakerami. Ludzie ci mają pełną wiedzę co do obowiązujących w języku niemieckim zasad konwersacji w jego potocznej odmianie. Czasem konieczne jest zastosowanie idiomów lub innych, mało znanych zwrotów językowych, dzięki którym łatwiej będzie trafić w branży SEO na oczekiwania wymagającego, niemieckiego klienta i użytkownika.
Reasumując, pozycjonowanie Niemcy jest jak najbardziej możliwe, choć wymaga ono sporo samozaparcia dobrej znajomości języka. Reszta, to jest kwestie techniczne, funkcjonują w dokładnie taki sam sposób co w Polsce.