Jak poprawić widoczność firmy w Google?

8 września, 2022
admin

Własna firma to dla wielu osób dzieło życia. Dlatego tak ważne jest, aby móc ją umiejętnie promować. Duże firmy świetnie radzą sobie w SEO, w związku z czym większość z nich nie musi stawiać na rozbudowaną promocję. Inaczej jest z małymi i średnimi firmami, które dopiero wchodzą na określony rynek.

Google Moja Firma

Google Moja Firma to jedno z najlepszych narzędzi do promowania własnego biznesu w Sieci (na przykład pozycjonowania sklepu), a w zasadzie w wyszukiwarce Google. Współdziała ono z narzędziem Google Maps, dzięki któremu właściciel danej marki może pokazać, gdzie dokładnie znajduje się jego firma. Warto zauważyć, że dzięki narzędziu Google Moja Firma, użytkownik nie musi wyłącznie promować swej lokalizacji. Program ten pozwala również na stworzenie firmowej wizytówki, która będzie źródłem ważnych informacji dla potencjalnych klientów. Można w niej umieścić dane dotyczące:

  • adresu, pod którym zarejestrowana jest dana firma,
  • strony internetowej należącej do określonej firmy,
  • danych kontaktowych, a więc numeru telefonu, maila itd.,
  • opinii, dzięki którym inni klienci mogą lepiej poznać firmę.

Jeśli chodzi o opinie, to ich zdobywanie jest kluczowe w kontekście poprawy swej widoczności w Google. Oczywiście same opinie nie mają wpływu na pozycję w rankingu wyszukiwarki, ale mogą one pomóc w zdobywaniu nowych klientów.

Pozycjonowanie lokalne

Optymalizowanie strony firmy pod kątem SEO to czynnik niezbędny do jej promocji. Trzeba przyznać, że większość firm to podmioty działające przede wszystkim lokalnie, a więc w pojedynczych miastach, miasteczkach, a nawet wsiach. Bardzo ważne jest zatem, aby promować je pod kątem tychże miejscowości lub ich okolic, a nie całego kraju. Trudno bowiem oczekiwać, aby mała, rodzinna firma działająca w Wólce Węglowej, chciała od razu wejść na rynek krajowy.

Jak poprawić widoczność firmy w Google? Ważnym elementem jest tu dobór właściwych fraz. Jeśli ktoś zajmuje się np. sprzedażą ubezpieczeń i działa we wspomnianej już wcześniej Wólce, to frazą pozycjonującą będzie w tym przypadku "ubezpieczenia Wólka Węglowa". Dzięki temu osoby mieszkające na terenie tej miejscowości (a także w jej bliskim sąsiedztwie) łatwiej odszukają tą firmę, zwiększając tym samym jej dochody.

Uwaga! W przypadku niektórych miast pozycjonowanie lokalne może przynieść relatywnie niskie efekty. Tak jest w przypadku Warszawy na terenie której znajdują się dziesiątki, jeśli nie setki agencji ubezpieczeniowych. Dlatego w ich przypadku warto pozycjonować swą firmę pod nazwą wybranej dzielnicy, np. ubezpieczenia Warszawa Praga, albo ubezpieczenia Żoliborz.

Jak poprawić widoczność firmy w Google?
Jak poprawić widoczność firmy w Google?

I na koniec… blog

Pozycjonowanie firmy w Google to również stawianie na własną wiedzę, doświadczenie i rzecz jasna na znajomość branży, w której się działa. Blog to idealne rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy chcą odgrywać rolę eksperta w danej dziedzinie. Profesjonalne artykuły na własnym blogu, to przede wszystkim:

  • możliwość udzielenia darmowej pomocy merytorycznej aktualnym i potencjalnym klientom
  • duży potencjał w zakresie pozycjonowania strony pod SEO (właściwe słowa kluczowe), formatowanie tekstu itd
  • szansa na stworzenie kanału łączności pomiędzy właścicielem firmy a osobami odwiedzającymi stronę

Zaletą dobrego, merytorycznego bloga jest to, że Internauci mogą do niego często wracać. To z kolei oznacza, że przynajmniej część z nich sprawdzi co nowego w sklepie i być może zostanie zachęcona do realizacji zakupów. Z biegiem czasu treści na blogu mogą być udostępniane między użytkownikami. Będzie to świadczyć o tym, że są one traktowane jako profesjonalne źródło wiedzy na dany temat. Nie trzeba tłumaczyć, jak duży potencjał marketingowy będą posiadać te treści. O ile zatem sam blog nie zarabia, o tyle może on stać się nieocenionym źródłem wiedzy na dany temat.

Reasumując, poprawa widoczności firmy w Google nie jest wcale taka trudna. Większość powyższych zadań może zrealizować osoba, która jest dopiero początkująca w kontekście SEO. Dzięki temu można skutecznie wypromować swą markę i to praktycznie za darmo. Wiąże się to jednak z pewnym ryzykiem - jeśli chcesz mieć pewność co do efektów pozycjonowania, zapraszamy do skorzystania z usług naszej agencji - sprawdź chociażby program partnerski lub cennik pozycjonowania.

Sprawdź również:

admin
SEO EXPERT

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Ostatnio na blogu
Losowe starsze wpisy

Szukasz sprawdzonej

Agencji SEO?

Najpopularniejsze na nasze stronie - sprawdź koniecznie

seomod-pozycjonowanie-logo
Niemcewicza 26/415
IV piętro
71-520 Szczecin
+48  736 090 601
biuro@seomood.pl