Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat danej firmy, gdzie najczęściej zaglądasz? W poszukiwaniu opinii, coraz częściej wiele osób zwraca się w stronę ocen, które można wystawiać firmom, znajdującym się w Google Moja Firma. Dzięki tej opcji, każdy z użytkowników może podzielić się swoją opinią odnośnie hoteli, restauracji, kin, galerii handlowych, a także różnych firm, które odwiedzą. Można zostawić ocenę w formie gwiazdek, a także dodać komentarz. Dzięki temu potencjalni klienci będą mogli ustalić, czy warto skorzystać z usług danej firmy, czy też omijać dane miejsce szerokim łukiem.
Obecnie korzystamy z bardzo dużej ilości usług internetowych. Jedną z nich jest usługa Google moja firma. Jest to darmowa platforma udostępniana przez firmę Google. Możemy na niej utworzyć profil naszej firmy. Do utworzenia wizytówki naszej firmy w usłudze Google moja firma potrzebna będzie nazwa firmy, którą chcemy umieścić, jej adres oraz kategorię w której funkcjonuje. Dodatkowo można umieścić tam takie informacje jak numer telefonu, aby można było się z nami skontaktować, adres strony internetowej naszego przedsiębiorstwa, krótki opis usług, które świadczymy oraz ewentualne zdjęcia przedstawiające wygląd naszej firmy.
Chcąc promować nasze przedsiębiorstwo w Internecie, warto mieć swoją stronę internetową i oczywiście warto zadbać o widoczność swojej firmy. Dzięki temu będziemy niezależni i będziemy mogli umieszczać lub blokować takie treści jakie tylko chcemy, oczywiście z wyjątkiem treści, które są zabronione przez prawo. Daje to dużą swobodę w działaniu, ponieważ nie jesteśmy ograniczani przez zewnętrzne podmioty i we wszystkich kwestiach decydujemy sami za siebie. Dodatkowym plusem jest to, że możemy łatwo udostępniać link do naszej strony. Swoboda taka niestety, przeważnie wiąże się z poniesionymi kosztami, ponieważ musimy zapłacić za domenę naszej strony oraz opłacać utrzymanie hostingu. Jeśli sami nie mamy na tyle zdolności, musimy także zapłacić firmie lub osobie, którą taką stronę stworzy oraz będzie zajmować się jej administrowaniem. Jeśli nie posiadamy na tyle rozwiniętej firmy, lub po prostu nie stać nas na koszty związane z prowadzeniem zewnętrznej strony, warto utworzyć wizytówkę firmy w Google moja firma (ważna jest także weryfikacja wizytówki Twojej firmy, tak jak i weryfikacja firmy). Jest to obecnie bardzo popularny sposób na promocję przedsiębiorstwa oraz kontakt z klientami. Ogromną zaletą takiego rozwiązania, jakim jest pozycjonowanie Twojej wizytówki Google, jest brak ponoszonych kosztów (możesz założyć bezpłatny profil w Google lokalnej firmy) oraz to, że będziemy szybko znajdowani w wyszukiwarce internetowej - zwiększy się widoczność Twojej firmy w wyszukiwarce Google.
Jak założyć wizytówkę Google Moja Firma? Oczywiście w profilu Google My Business. Jeśli chcesz stworzyć własną wizytówkę Google Moja Firma, dodaj opis, który najlepiej opisuje Twoją firmę. Na swój profil firmy w Google Business możesz dodać zdjęcia i filmy, warto także udostępnić potencjalnym klientom możliwość wirtualnego spaceru Google.
Internet ze względu na ogromną ilość użytkowników oraz przeważnie darmową publikacje treści, jest idealnym miejscem na promocje naszego przedsiębiorstwa. Ze względu na to, że Google jest obecnie prawdopodobnie najbardziej popularną wyszukiwarką internetową na świecie, warto jest umieścić swoją firmę w usłudze Google moja firma, dzięki temu, po wpisaniu nazwy naszej firmy w wyszukiwarce ludziom pojawi się wizytówka naszej firmy. Będzie ona też umieszczona w odpowiedniej lokalizacji na mapie, co poprawi odnajdywanie naszego przedsiębiorstwa. Dodatkową zaletą posiadania wizytówki w Google moja firma jest to, że klienci, którzy skorzystają z naszych usług, będą mogli umieścić swoją ocenę oraz opinię odnośnie oferowanych usług. Jest to pomocne dla przyszłych klientów, którzy szukają czegoś podobnego, będą mogli wtedy rozważyć, które firmy są warte uwagi i można z nich skorzystać, a których lepiej unikać. Oczywiście, ze względu na wścibskich ludzi oraz tak zwanych trolli internetowych, którzy robią sobie żarty, opinie, które nie będą zgodne z prawdą, można będzie zgłosić do moderacji, która owe opinie usunie. Wizytówka Google jak zrobić to coś, czym zajmują się niektóre firmy SEO, w tym nasza.
Opinie mogą być zarówno błogosławieństwem, jak i przekleństwem danej firmy. Im więcej negatywnych opinii, tym bardziej zniechęca to użytkownika do zainteresowania się usługami oferowanymi przez firmę. Dodatkowo, słabe oceny są sugestią, że mamy do czynienia ze źle działającym biznesem. Dlatego też jednym ze sposobów na to, żeby zapobiec temu, aby na profilu firmy pojawiały się złe opinie, trzeba mieć świadomość tego, jak ważna jest odpowiednio dostosowana wizytówka Google Moja Firma.
Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, jak wiele osób każdego dnia korzysta z Google. Ponad 96% polskich internautów używa właśnie tej wyszukiwarki, a w ciągu minuty wpisywanych jest około 2 mln zapytań. Liczby te są imponujące i samo spojrzenie na nie, zachęca do pochylenia się nad tym, co zrobić, żeby mój biznes był nie tylko zauważalny, ale też chętnie wybierany przez klientów. Jak dać się znaleźć w Sieci i do tego pokazać się z jak najlepszej strony? Pomocne okazuje się założenie wizytówki w Google. Jest to funkcja, która rozwija się niezwykle dynamicznie i widoczna jest dla wszystkich osób korzystających z wyszukiwarki Google, a w szczególności z map Google.
Wizytówki Google Moja Firma to nadal jedno z narzędzi, które nie jest do końca wykorzystywane przez wielu przedsiębiorców w Polsce. Jest to bezpłatne narzędzie, przy pomocy którego możemy zająć się promocją firmy, szczególnie takiej, która działa lokalnie. Oto przykładowy scenariusz: ktoś chce zjeść pizzę i poszukuje lokalu w centrum Warszawy. Taki użytkownik wpisuje frazę "pizza Warszawa Centrum". Wyświetlą mu się restauracje, które posiadają w menu pizzę i dzięki temu taki użytkownik będzie mógł szybko zadecydować, gdzie się udać. Ta sama zasada działa także wśród osób, które szukają "hotel w okolicach Szczecina" albo "SPA w okolicach Gdańska". Przy wyborze odpowiedniego miejsca, sporą rolę będzie odgrywać dobrze przygotowana wizytówka firmy w Google, gdzie znaleźć można dane kontaktowe, lokalizację, a także oceny użytkowników. Okazuje się, że recenzje są czytane przez 91% osób odwiedzających profil firmy. Jak więc widać, im wyższa ocena, tym lepiej.
Administratorzy mają dostęp do statystyk w panelu Google, gdzie można zobaczyć nie tylko wyświetlenia wizytówki w Google (w tym w mapach Google), ale także ilość wyszukiwań i aktywność. Dlatego im lepsza optymalizacja Google Moja Firma, tym większe prawdopodobieństwo, że przełoży się to na sprzedaż.
Podczas tworzenia wizytówki Google, trzeba mieć świadomość tego, co warto uzupełnić w profilu swojej firmy. Ważne jest to, żeby podać podstawowe informacje na temat Twojej firmy - pełną nazwę firmy, formy kontaktu, takie jak numer telefonu, e-mail oraz adres firmy - zarówno ten fizyczny, jak i strony internetowej. Do tego wizytówka Google Moja Firma powinna zawierać wszystkie informacje o firmie, które mogą zainteresować potencjalnych klientów, czyli godziny otwarcia, a w przypadku restauracji warto umieścić menu oraz informacje o ewentualnych promocjach. Więcej na temat tworzenia swojej wizytówki w Google można znaleźć w naszym wcześniejszym wpisie dotyczącym SEO i map Google.
Bez założenia konta w Google Moja Firma, niestety nasza działalność nie będzie mogła być promowana w usługach Google. Do tego właściciel nie będzie miał wpływu na edycję właściwych informacji, co może negatywnie wpłynąć na zdobywanie potencjalnych klientów. Jak stworzyć wizytówkę w Google? Jest to bardzo proste, ponieważ wystarczy uzupełnić informacje i poczekać na weryfikację. Jeśli chodzi o Google Moja Firma, weryfikacja jest szybka i po kilku minutach wizytówka firmy jest już dostępna dla użytkowników, zarówno w mapach Google, jak i będzie się pojawiać w wynikach wyszukiwania, przez co Twoją firmę będzie łatwiej znaleźć. Taka opcja od Google dla firm jest niezwykle korzystna, tak więc warto z niej skorzystać, nawet jeśli wiąże się to z otrzymaniem negatywnych opinii, które z pewnością mogą się teraz pojawić na Twoim profilu. Można je sprawdzić np. podczas korzystania z map Google.
Ważnym aspektem są właśnie opinie w Google, które może zostawić właściwie każdy użytkownik zalogowany do konta Google. Są to recenzje, gdzie osoba decyduje o ilości gwiazdek, które odzwierciedlają zadowolenie z usług dostarczanych przez daną firmę. Do tego możliwe jest dodanie komentarza i szersze rozwinięcie tego, dlaczego według nas owa firma zasłużyła akurat na taką ocenę. Moja Firma Google jest z pewnością świetnym miejscem do dzielenia się swoim zdaniem na temat tego, czy warto skorzystać usług oferowanych przez firmę. Zarówno pozytywne opinie, jak i większość negatywnych opinii mają wpływ na decyzję konsumentów.
Jak pokazują badania publiczne, około 60% konsumentów sprawdza recenzje dotyczące restauracji, a 70% sprawdza recenzje produktów i usług związanych z technologią. Z kolei ponad 30% ankietowanych sprawdza recenzje sklepów i na tej podstawie decyduje, gdzie się uda na zakupy. Jednym z miejsc, w którym właściwie natychmiast można znaleźć i sprawdzić opinie w Google, jest właśnie wizytówka Google Moja Firma.
Niektórzy uważają, że negatywne opinie nie mają żadnego wpływu na ich biznes, a dodawanie opinii, niezależnie czy są to pozytywne opinie w Google, czy też skończy się na niejednej negatywnej opinii, jest dobrą formą reklamy. Jednak w tym przypadku, powiedzenie "Nieważne co mówią, ważne żeby mówili" nie jest do końca prawdziwe, ponieważ nasza wizytówka w Google może mocno ucierpieć, jeśli w Google Maps nasza średnia spadnie mocno poniżej tej, którą posiada konkurencja. Utrzymanie profilu firmy w taki sposób, aby wizytówkę Google zdobiły same pozytywne opinie, z pewnością leży w najlepszym interesie właściciela. Otóż im więcej pozytywnych recenzji w Google, firma będzie zajmować wyższą pozycję w wynikach z map Google (mowa tutaj raczej o lokalnych wyszukiwaniach). Tak więc otrzymywanie pozytywnych opinii w Google, ma wpływ na decyzję przyszłych konsumentów.
Co prawda dodawanie opinii Google nie przekłada się bezpośrednio na stronę internetową i jej pozycjonowanie (sprawdź nasz cennik pozycjonowania). Konto Google Moja Firma może pomóc w pozycjonowaniu, ale raczej nie jest w stanie zaszkodzić. Dla Google opinie mają znaczenie, ale raczej pod kątem umieszczonych w nich słów kluczowych. Dzięki nim algorytm wie, czym zajmuje się moja firma w Google i na tej podstawie Google wizytówka będzie pojawiać się osobom, które szukają usług oferowanych przez przedsiębiorstwa w danym zakresie. Tak więc opinie jakie otrzymuje moja firma Google służą raczej budowaniu wizerunku i zapewniają lepszy PR. Warto pamiętać o tym, że istnieje opcja odpowiedzi na opinię, z której warto skorzystać. Miłe podziękowanie lub merytoryczne odniesienie się do negatywnego komentarza to podstawa, o której (niestety) niektórzy właściciele firm zapominają.
Jak uczynić Twoją firmę widoczną w Sieci? Należy zacząć od wizytówki firmy. Jak wspominaliśmy, dodawanie wizytówki Google nie jest wcale trudne, zajmuje dosłownie kilka minut. Potem najważniejsza jest systematyczność w jej prowadzeniu. Dostajemy wiele opcji, dzięki którym można zachęcić potencjalnych klientów do skorzystania z danych usług i to wcale nie za pomocą opinii Google. Wchodząc w mapy Google i wpisując interesujące nas hasło, propozycje miejsc posiadają często zdjęcia, warto więc wstawić kilka przyciągających wzrok fotografii, upewnić się, że posiadamy właściwy opis i pomocne informacje. W ten sposób możemy zrobić dobre "pierwsze wrażenie" na użytkownikach, natomiast jeśli chodzi o Google Moja Firma opinie są raczej drugoplanowe, chociaż nie można do końca powiedzieć, że są mało ważne.
Bez wątpienia usługa Google mojafirma jest bardzo ciekawa, innowacyjna i warta uwagi. Mojafirma Google bardzo mocno ułatwia funkcjonowanie klientom korzystającym z usług, jak i przedsiębiorcom, które te usługi świadczą. Klienci mają takie udogodnienie, że mogą bardzo łatwo znaleźć odpowiednie firmy w swojej okolicy, dzięki opiniom innych użytkowników ocenić, która firma najbardziej im odpowiada, a następnie udać się do wyznaczonej lokalizacji lub skontaktować się poprzez dane kontaktowe umieszczone na Twojej wizytówce w Google moja firma. Właściciel przedsiębiorstwa natomiast ma możliwość bezpłatnego umieszczenia wizytówki swojej firmy w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej na świecie, co przełoży się na to, że dużo większa ilość ludzi będzie miała świadomość o istnieniu danej firmy. Przyczyni się to także mocno do analizy danych klientów przeglądających wizytówkę. Jeśli prowadzimy jakąś działalność, a nie mamy jeszcze utworzonej swojej wizytówki w usłudze Google moja firma, jest to niemal obowiązkowy ruch do polepszenia promocji naszej firmy, gdyż konkurencja, która już z tego korzysta, może nas mocno wyprzedzać. Ważne jest to, aby podążać za postępem technologicznym i panującymi trendami, żeby nie pozostać w tyle.
W obecnym świecie, w którym jest ogromna ilość różnych przedsiębiorstw, trzeba się czymś wyróżnić, więc niekorzystanie z podstawowych usług, które są nam oferowane za darmo jest ogromnym błędem. Istnieje pewne przysłowie, które swoją drogą jest bardzo trafne - reklama dźwignią handlu. Trudno się z tym nie zgodzić, gdyż to reklama właśnie napędza naszą firmę, pozyskujemy dzięki temu nowych klientów i utrwalamy się w świadomości ludzi, którzy gdzieś w pamięci będą mieć naszą markę. Nie bez powodu największe przedsiębiorstwa posiadają całe działy marketingowe, które zajmują się reklamowaniem i promowaniem firmy. Możemy mieć bardzo dobrą firmę, lecz bez odpowiedniej reklamy nikt się o niej nie dowie. Dlatego należy pamiętać o utworzeniu wizytówki swojej firmy w usłudze Google moja firma.
Obecnie nawet bardzo małe firmy umieszczają swoje przedsiębiorstwa w usłudze Google moja firma. Stworzenie swojej wizytówki Google jest spowodowane tym, że jest to po pierwsze darmowe, a po drugie wyszukiwarka Google sprawia, że nawet przy małej popularności jakiejś frazy, jest ona i tak wyświetlana - ma więc to wpływ na pozycjonowanie Twojej strony. Pozwala to na równe konkurowanie mniejszych marek z dużymi przedsiębiorstwami, które dzięki dużej liczbie środków finansowych, mogą pozwolić sobie na dobre pozycjonowanie swojej firmy w internecie.
Dzięki panelowi Google moja firma, będziemy mieli dostęp do wielu danych, odnośnie tego jak klienci korzystają z wizytówki naszej firmy. Możemy uzyskać ogólne statystyki, czyli na przykład takie, ile jest wyświetleń naszej wizytówki, ile osób ją wyszukało, czy też bardziej szczegółowe, takie jak liczba wykonanych do nas połączeń poprzez wykorzystanie numeru telefonu umieszczonego w informacjach o naszej firmie. Uzyskamy także informacje o liczbie kliknięć na stronie, o tym ile osób wyszukiwało trasę do lokalizacji jaką umieściliśmy oraz informacje o liczbie obserwacji i rezerwacji. Dzięki analizie takich statystyk, poznamy bliżej działania naszych klientów i będziemy wiedzieli, co należy zoptymalizować i poprawić, aby polepszyć rozpoznawalność i promocję naszej marki.
Wielu ludzi porzuciło korzystanie z tradycyjnych nawigacji sprzętowych. Po pierwsze jest to zbędny wydatek i konieczność zabierania ze sobą kolejnego urządzenia, po drugie aktualizowanie map w takich nawigacjach było uciążliwe i zabierało dużo czasu. Obecnie prawie każdy ma nawigację w swoim smartfonie, a dzięki dostępowi do mobilnego internetu mapy w nich są aktualizowane na bieżąco, bez zbędnych komplikacji. Każdy smartfon z androidem ma domyślnie zainstalowane mapy Google. W konsekwencji tego, znaczna część osób podczas jazdy samochodem korzysta właśnie z tych map. Gdy osoba taka podczas podróży, będzie chciała skorzystać z jakiejś usługi, pojawienie się w wyszukiwarce i mapach Google znacznika z naszą firmą może poskutkować tym, że to właśnie do nas wstąpi, gdyż będziemy się znajdować w pobliżu jego trasy. To właśnie dlatego tak ważne jest stworzenie wizytówki Google i pozytywne opinie na Google - aby nazwa Twojej firmy była widoczna w Google.
Skoro już wiesz jak założyć firmę na Google, a jeszcze nie posiadasz wizytówki Google, zachęcamy do zadbania o swoją widoczność w Sieci.
Może w tym pomóc pozycjonowanie stron, zarówno jeśli chodzi o pozycjonowanie za efekt lub pozycjonowanie sklepów.
Nie masz strony? Oferujemy tworzenie stron www lub możesz wybrać darmowy audyt już istniejącej witryny.
W naszej ofercie znaleźć można też obsługę social media lub Google Ads i zamówić można profesjonalne teksty pisane przez doświadczonych copywriterów.
Przygotowaliśmy też specjalny program partnerski 2022, dlatego zachęcamy do zapoznania się z naszą pełną ofertą.
tagi: opinia Google, Google opinia, Google dla firmy, Google firma