Google Firma

Google Moja Firma – co warto wiedzieć

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat danej firmy, gdzie najczęściej zaglądasz? W poszukiwaniu opinii, coraz częściej wiele osób zwraca się w stronę ocen, które można wystawiać firmom, znajdującym się w Google Moja Firma. Dzięki tej opcji, każdy z użytkowników może podzielić się swoją opinią odnośnie hoteli, restauracji, kin, galerii handlowych, a także różnych firm, które odwiedzą. Można zostawić ocenę w formie gwiazdek, a także dodać komentarz. Dzięki temu potencjalni klienci będą mogli ustalić, czy warto skorzystać z usług danej firmy, czy też omijać dane miejsce szerokim łukiem.

Jak dbać o wizerunek firmy w Google?

Opinie mogą być zarówno błogosławieństwem, jak i przekleństwem danej firmy. Im więcej negatywnych opinii, tym bardziej zniechęca to użytkownika do zainteresowania się usługami oferowanymi przez firmę. Dodatkowo, słabe oceny są sugestią, że mamy do czynienia ze źle działającym biznesem. Dlatego też jednym ze sposobów na to, żeby zapobiec temu, aby na profilu firmy pojawiały się złe opinie, trzeba mieć świadomość tego, jak ważna jest odpowiednio dostosowana wizytówka Google Moja Firma.

Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, jak wiele osób każdego dnia korzysta z Google. Ponad 96% polskich internautów używa właśnie tej wyszukiwarki, a w ciągu minuty wpisywanych jest około 2 mln zapytań. Liczby te są imponujące i samo spojrzenie na nie, zachęca do pochylenia się nad tym, co zrobić, żeby mój biznes był nie tylko zauważalny, ale też chętnie wybierany przez klientów. Jak dać się znaleźć w Sieci i do tego pokazać się z jak najlepszej strony? Pomocne okazuje się założenie wizytówki w Google. Jest to funkcja, która rozwija się niezwykle dynamicznie i widoczna jest dla wszystkich osób korzystających z wyszukiwarki, a w szczególności z map Google.

Wizytówki Google Moja Firma to nadal jedno z narzędzi, które nie jest do końca wykorzystywane przez wielu przedsiębiorców w Polsce. Jest to bezpłatne narzędzie, przy pomocy którego możemy zająć się promocją firmy, szczególnie takiej, która działa lokalnie. Oto przykładowy scenariusz: ktoś chce zjeść pizzę i poszukuje lokalu w centrum Warszawy. Taki użytkownik wpisuje frazę „pizza Warszawa Centrum”. Wyświetlą mu się restauracje, które posiadają w menu pizzę i dzięki temu taki użytkownik będzie mógł szybko zadecydować, gdzie się udać. Ta sama zasada działa także wśród osób, które szukają „hotel w okolicach Szczecina” albo „SPA w okolicach Gdańska”. Przy wyborze odpowiedniego miejsca, sporą rolę będzie odgrywać dobrze przygotowana wizytówka firmy w Google, gdzie znaleźć można dane kontaktowe, lokalizację, a także oceny użytkowników. Okazuje się, że recenzje są czytane przez 91% osób odwiedzających profil firmy. Jak więc widać, im wyższa ocena, tym lepiej.

Administratorzy mają dostęp do statystyk w panelu Google, gdzie można zobaczyć nie tylko wyświetlenia wizytówki w Google (w tym w mapach Google), ale także ilość wyszukiwań i aktywność. Dlatego im lepsza optymalizacja Google Moja Firma, tym większe prawdopodobieństwo, że przełoży się to na sprzedaż.

Co warto wiedzieć o Google Moja Firma?

Podczas tworzenia wizytówki Google, trzeba mieć świadomość tego, co warto uzupełnić w profilu swojej firmy. Ważne jest to, żeby podać pełną nazwę firmy, formy kontaktu, takiej jak numer telefonu oraz adres firmy – zarówno ten fizyczny, jak i strony internetowej. Do tego wizytówka Google Moja Firma powinna zawierać wszystkie informacje, które mogą zainteresować potencjalnych klientów, czyli godziny otwarcia, a w przypadku restauracji warto umieścić menu oraz informacje o ewentualnych promocjach. Więcej na temat tworzenia swojej wizytówki w Google można znaleźć w naszym wcześniejszym wpisie dotyczącym SEO i map Google.

Bez założenia konta w Google Moja Firma, niestety nasza działalność nie będzie mogła być promowana w usługach Google. Do tego właściciel nie będzie miał wpływu na edycję właściwych informacji, co może negatywnie wpłynąć na zdobywanie potencjalnych klientów. Jak stworzyć wizytówkę w Google? Jest to bardzo proste, ponieważ wystarczy uzupełnić informacje i poczekać na weryfikację. Jeśli chodzi o Google Moja Firma, weryfikacja jest szybka i po kilku minutach wizytówka firmy jest już dostępna dla użytkowników, zarówno w mapach Google, jak i będzie się pojawiać w wynikach wyszukiwania, przez co Twoją firmę będzie łatwiej znaleźć. Taka opcja od Google dla firm jest niezwykle korzystna, tak więc warto z niej skorzystać, nawet jeśli wiąże się to z otrzymaniem negatywnych opinii, które z pewnością mogą się teraz pojawić na Twoim profilu. Można je sprawdzić np. podczas korzystania z map Google.

Ważnym aspektem są właśnie opinie w Google, które może zostawić właściwie każdy użytkownik zalogowany do konta Google. Są to recenzje, gdzie osoba decyduje o ilości gwiazdek, które odzwierciedlają zadowolenie z usług dostarczanych przez daną firmę. Do tego możliwe jest dodanie komentarza i szersze rozwinięcie tego, dlaczego według nas owa firma zasłużyła akurat na taką ocenę. Moja Firma Google jest z pewnością świetnym miejscem do dzielenia się swoim zdaniem na temat tego, czy warto skorzystać usług oferowanych przez firmę. Zarówno pozytywne opinie, jak i większość negatywnych opinii mają wpływ na decyzję konsumentów.

Jak pokazują badania publiczne, około 60% konsumentów sprawdza recenzje dotyczące restauracji, a 70% sprawdza recenzje produktów i usług związanych z technologią. Z kolei ponad 30% ankietowanych sprawdza recenzje sklepów i na tej podstawie decyduje, gdzie się uda na zakupy. Jednym z miejsc, w którym właściwie natychmiast można znaleźć i sprawdzić opinie w Google, jest właśnie wizytówka Google Moja Firma.

dodawanie opinii Google

Opinie Google – czy warto się nimi przejmować?

Niektórzy uważają, że negatywne opinie nie mają żadnego wpływu na ich biznes, a dodawanie opinii, niezależnie czy są to pozytywne opinie w Google, czy też skończy się na niejednej negatywnej opinii, jest dobrą formą reklamy. Jednak w tym przypadku, powiedzenie „Nieważne co mówią, ważne żeby mówili” nie jest do końca prawdziwe, ponieważ nasza wizytówka w Google może mocno ucierpieć, jeśli w Google Maps nasza średnia spadnie mocno poniżej tej, którą posiada konkurencja. Utrzymanie profilu firmy w taki sposób, aby wizytówkę Google zdobiły same pozytywne opinie, z pewnością leży w najlepszym interesie właściciela. Otóż im więcej pozytywnych recenzji w Google, firma będzie zajmować wyższą pozycję w wynikach z map Google (mowa tutaj raczej o lokalnych wyszukiwaniach). Tak więc otrzymywanie pozytywnych opinii w Google, ma wpływ na decyzję przyszłych konsumentów.

Co prawda dodawanie opinii Google nie przekłada się bezpośrednio na stronę internetową i jej pozycjonowanie (sprawdź nasz cennik pozycjonowania). Konto Google Moja Firma może pomóc w pozycjonowaniu, ale raczej nie jest w stanie zaszkodzić. Dla Google opinie mają znaczenie, ale raczej pod kątem umieszczonych w nich słów kluczowych. Dzięki nim algorytm wie, czym zajmuje się moja firma w Google i na tej podstawie Google wizytówka będzie pojawiać się osobom, które szukają usług oferowanych przez przedsiębiorstwa w danym zakresie. Tak więc opinie jakie otrzymuje moja firma Google służą raczej budowaniu wizerunku i zapewniają lepszy PR. Warto pamiętać o tym, że istnieje opcja odpowiedzi na opinię, z której warto skorzystać. Miłe podziękowanie lub merytoryczne odniesienie się do negatywnego komentarza to podstawa, o której (niestety) niektórzy właściciele firm zapominają.

Jak uczynić Twoją firmę widoczną w Sieci? Należy zacząć od wizytówki firmy. Jak wspominaliśmy, dodawanie wizytówki Google nie jest wcale trudne, zajmuje dosłownie kilka minut. Potem najważniejsza jest systematyczność w jej prowadzeniu. Dostajemy wiele opcji, dzięki którym można zachęcić potencjalnych klientów do skorzystania z danych usług i to wcale nie za pomocą opinii Google. Wchodząc w mapy Google i wpisując interesujące nas hasło, propozycje miejsc posiadają często zdjęcia, warto więc wstawić kilka przyciągających wzrok fotografii, upewnić się, że posiadamy właściwy opis i pomocne informacje. W ten sposób możemy zrobić dobre „pierwsze wrażenie” na użytkownikach, natomiast jeśli chodzi o Google Moja Firma opinie są raczej drugoplanowe, chociaż nie można do końca powiedzieć, że są mało ważne.

Skoro już wiesz jak założyć firmę na Google, a jeszcze nie posiadasz wizytówki Google, zachęcamy do zadbania o swoją widoczność w Sieci. Może w tym pomóc pozycjonowanie stron, zarówno jeśli chodzi o pozycjonowanie za efekt lub pozycjonowanie sklepów. Nie masz strony? Oferujemy tworzenie stron www lub możesz wybrać darmowy audyt już istniejącej witryny. W naszej ofercie znaleźć można też obsługę social media lub Google Ads i zamówić można profesjonalne teksty pisane przez doświadczonych copywriterów. Przygotowaliśmy też specjalny program partnerski, dlatego zachęcamy do zapoznania się z naszą pełną ofertą.

Write a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *