Jak wycenić pozycjonowanie?

14 lipca, 2022
admin

Od czego zależy wycena pozycjonowania? Czy jest ona wynikiem mocno uogólnionych analiz osoby pozycjonującej, czy raczej bardziej realistycznym oszacowaniem kosztów w warunkach silnej konkurencji SEO? Poniższy artykuł nie tylko pomoże odpowiedzieć na te pytania, ale też przedstawi sposób, w jaki wyceniana jest usługa pozycjonowania przez doświadczonych specjalistów SEO.

W SEO jak w szachach…

Jak wycenić pozycjonowanie? Wycena kosztów SEO przypomina nieco szachy i ma sporo z przewidywania. Najważniejszą kwestią jest tu oczywiście ilość włożonej, szacunkowej pracy. Oprócz nich liczą się również realia, w jakich istnieje dana strona WWW (na przykład jeśli chodzi o pozycjonowanie program partnerski będzie inaczej wyceniony niż inne praktyki). Doświadczony specjalista SEO nie poda w odpowiedzi gotowej stawki. Najpierw sprawdzi on konkurencję, a więc 10 pierwszych wyników wyszukiwania pod konkretną frazę. Oczywiście koszt pozycjonowania będzie zależny nie tylko od liczby pozycjonowanych stron, ale też od liczby fraz, jakich ma dotyczyć ta usługa. Im będzie ich więcej, tym wydatki na SEO wzrosną. Oczywiście inna cena będzie za pozycjonowanie za efekt czy też za SEO sklepu internetowego.

Nie tylko szacunki

Specjalista SEO z pewnością nie ograniczy się do analizy konkurencji dla danych fraz, aczkolwiek to ona będzie kluczowym elementem wyceny. Trzeba jednak podkreślić, że na łączne koszty pozycjonowania będą miały wpływy również inne, bardziej skomplikowane czynniki:

  • Wiek domeny. Im dana strona starsza, tym częściej odwiedzały ją roboty Google. To z kolei oznacza, że jej pozycjonowanie będzie przynajmniej w teorii nieco łatwiejsze. Najtrudniej jest pozycjonować nowe strony WWW, które dopiero "wchodzą na rynek" i które nie były tak często analizowane przez roboty wyszukiwarki.
  • Wcześniejsze działania SEO. Tutaj kwestia jest bardzo złożona. Trudno znaleźć dwóch SEO-wców, którzy myślą dokładnie tak samo. Czynności przeprowadzone (nawet dawno) przez innego specjalistę, mogą zatem kłócić się z tym, co chce przeprowadzić nowa, wynajęta do optymalizacji osoba. Oczywiście tak być nie musi!
  • Szybkość ładowania się strony. Wycena pozycjonowania zależy również od tak na pozór mało znaczących kwestii jak czas ładowania treści strony. Wynika to z faktu, że czas ten ma istotny wpływ na efektywność pozycjonowania. Mówiąc wprost: specjalista musi wpierw zoptymalizować stronę pod kątem szybkości ładowania, a dopiero później zadbać o przyjęcie właściwej strategii SEO.
  • Technologia wykonania strony. Strona WWW wykonana w oparciu o archaiczną odmianę kodu HTML (i nie tylko) raczej nie będzie łatwa w pozycjonowaniu. Nawiasem mówiąc, ma to związek np. z pkt. 3, czyli z szybkością ładowania witryny. W takim przypadku trzeba zoptymalizować praktycznie cały kod, a to oznacza długą, męczącą i czasochłonną pracę, która - niestety - musi sporo kosztować.
  • Liczba i jakość linków. Dawniej jeśli chodzi o Linkbuilding bardziej liczyła się ilość. Dziś znacznie istotniejsza jest jakość i to w gruncie rzeczy od niej zależy cena pozycjonowania. Oczywiście dobrych linków nigdy za mało, w związku z czym ich deficyt trzeba jakoś uzupełniać. Każdy wartościowy odnośnik to koszt od 100 do 200 złotych. Warto wziąć to pod uwagę przy wycenie usługi.
  • Świeżość i unikalność treści. Najłatwiej pozycjonuje się te strony, które są na bieżąco aktualizowane. Dostęp do świeżych, angażujących użytkownika treści to podstawa sukcesu. I właśnie dlatego klient posiadający taką stronę, zapłaci za jej pozycjonowanie znacznie mniej. Trzeba też podkreślić, że w jego przypadku efekty pojawią się zdecydowanie szybciej.
Jak wycenić pozycjonowanie?

Czy warto oszczędzać?

Zlecając osobie pozycjonującej optymalizację SEO, trzeba mieć na uwadze wysokość planowanych przez nią wydatków. Jeśli ich wysokość wyda się zbyt niska, to jak najbardziej warto reagować. Istnieje bowiem szereg nieuczciwych praktyk SEO, które co prawda pozwalają na zaoszczędzenie dużej ilości środków pieniężnych, ale za to zwiększają ryzyko otrzymania "bana" od Google.

Jak więc będzie za pozycjonowanie stron cena? Podstawą jest tu oczywiście odpowiednio dobrana fraza kluczowa i jej konkurencyjność wśród 10 pierwszych wyników wyszukiwania. Warto też zwrócić uwagę na stan witryny, która powinna być na bieżąco aktualizowana - tutaj niezbędna będzie optymalizacja strony pod Google.

Sprawdź:

admin
SEO EXPERT

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Ostatnio na blogu
Losowe starsze wpisy

Szukasz sprawdzonej

Agencji SEO?

Najpopularniejsze na nasze stronie - sprawdź koniecznie

seomod-pozycjonowanie-logo
Niemcewicza 26/415
IV piętro
71-520 Szczecin
+48  736 090 601
biuro@seomood.pl