Marketing internetowy w wyszukiwarkach (SEM, ang. search engine marketing) to proces optymalizacji witryny internetowej w celu wyświetlenia jej jako najlepszego wyniku w wyszukiwarkach, gdy użytkownicy szukają odpowiednich słów kluczowych. Innymi słowy, jest to praktyka polegająca na uczynieniu Twojej strony internetowej jak najbardziej widoczną dla wyszukiwarek, tak aby potencjalni klienci mogli łatwo znaleźć Cię podczas wyszukiwania Twoich produktów lub usług. Dlatego uważamy, że powinieneś wiedzieć o pozycjonowaniu SEM i jego korzyściach dla Twojego biznesu! Oczywiście wspomnimy także o tym, jaka jest różnica pomiędzy SEO a SEM i o tym, co zrobić, aby zauważyć wzrost pozycji strony w wynikach wyszukiwania.
SEM to skrót od marketingu w wyszukiwarkach internetowych, który jest procesem marketingu Twojego produktu lub usługi poprzez reklamę online w wyszukiwarkach takich jak Google, Bing czy Yahoo. Ten rodzaj reklamy jest również nazywany płatną reklamą lub reklamami sponsorowanymi. Ważną częścią SEM jest poprawa optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek (SEO, ang. search engine optimization), tak aby była ona dobrze widoczna, gdy ludzie szukają towarów i usług. Pozycjonowanie SEM to proces umieszczania witryny na szczycie wyników wyszukiwania Google. Robiąc SEM, możesz jednocześnie robić SEO (a nawet sugerowane jest jednoczesne prowadzenie działań SEO). SEO to proces optymalizacji stron internetowych tak, aby zajmowały wysokie miejsce w Google bez konieczności płacenia za reklamę sponsorowaną. SEO wymaga czasu, ale SEM może uzyskać natychmiastowe wyniki. Oczywiście optymalizacja strony pod kątem strategii SEO warta jest zachodu, ponieważ warto mieć wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. Ten artykuł nauczy Cię, jak pozycjonować się na szczycie wyników wyszukiwania Google za pomocą SEM.
Działania SEO i SEM to najszybszy i najbardziej ekonomiczny sposób na dotarcie ze swoim produktem lub usługą do potencjalnych klientów. Jest to skuteczny i tani sposób na pozyskanie ruchu na Twojej stronie. Im więcej razy Twoi potencjalni klienci zobaczą Twoją reklamę, tym bardziej prawdopodobne jest, że dokonają zakupu. Posiadanie wysokiego rankingu w Google może również zwiększyć świadomość marki, jak również przynieść Ci nowych klientów, którzy aktywnie poszukują swoich produktów lub usług. Jeśli masz niski ranking w Google, może nie być coraz żadnych klientów w ogóle. Kluczem do udanej kampanii SEM jest generowanie ruchu w wyszukiwarce, który przekształca się w sprzedaż. Im więcej ruchu uzyskasz, tym lepsze wyniki sprzedaży osiągniesz. Tak więc, ważne jest, aby zapewnić widoczność swoim reklamom. W ten sposób, Twoje reklamy będą miały więcej kliknięć i sprzedaż wzrośnie.
SEM i stosowanie reklam PPC jest ważne dla Twoich celów biznesowych, ponieważ jest to tani sposób na zdobycie klientów (mimo że jest to płatna kampania). Kiedy reklamujesz się za pomocą SEM, płacisz tylko wtedy, gdy ktoś kliknie na Twoją reklamę i przejdzie na Twoją stronę. Taki rodzaj działań promocyjnych nazywamy Pay Per Click (w skrócie są to kampanie PPC). Jeśli reklamy nie mają żadnych kliknięć, nie płacisz nic. Jeśli reklamować z innych rodzajów reklamy, takich jak druk, radio lub telewizja, trzeba zapłacić pewną kwotę, niezależnie od tego, ile osób widzi lub kliknij reklamy. SEM jest również doskonałym sposobem, aby uzyskać więcej odwiedzających na swojej stronie internetowej. Posiadanie wielu odwiedzających na swojej stronie internetowej jest ważne, ponieważ daje szansę na zarobienie więcej pieniędzy, sprzedanie większej ilości produktów i zwiększenie świadomości marki.
Działania SEM I SEO mogą iść ze sobą w parze. Oba są ważne dla uzyskania pozycji na szczycie wyników wyszukiwarki Google. Jedyną różnicą jest to, że z SEM dostajesz natychmiastowy ruch z reklam. Tymczasem SEO jest strategią długoterminową, która może trwać od kilku tygodni do kilku miesięcy. Marketing SEO zwiększa organiczną widoczność strony pod kątem fraz kluczowych. na SEO należy zdecydować się w momencie, kiedy chcemy poprawić wyniki organiczne, czyli kiedy chcemy Odwiedzający z reklam SEM klikają na linki, które przenoszą ich na Twoją stronę internetową. Tam widzą meta opis strony i link do strony produktu lub usługi. Meta opis to krótki opis Twojej strony, który pojawia się pod tytułem strony w wynikach wyszukiwania Google. Jeśli chcesz uplasować się na szczycie wyników wyszukiwania Google, musisz upewnić się, że Twoje SEO jest zoptymalizowane. SEO może zająć dużo czasu, ale możesz użyć SEM teraz, aby zwiększyć wyniki sprzedaży konkretnego produktu lub usługi.
Połączenie SEO SEM to potężny sposób na zwiększenie Twojego SEO. Kiedy piszesz treść na swoją stronę, upewnij się, że ma ona odpowiednie słowa kluczowe i tematy. Twoja treść musi być oryginalna i nie może być skradziona. Możesz również tworzyć wysokiej jakości posty na blogu, aby uzyskać więcej backlinków do swojej strony. Im więcej backlinków posiadasz, tym bardziej prawdopodobne jest, że Google umieści twoją stronę na szczycie wyników wyszukiwania. Możesz również zoptymalizować swoje obrazy, filmy i inne treści multimedialne. Pamiętaj, że Twoja strona musi być szybka i przyjazna dla urządzeń mobilnych. Google zwiększy rankingi, jeśli dana podstrona będzie się szybko ładować na wszystkich urządzeniach.
Pozycjonowanie SEM to proces umieszczania Twojej strony na szczycie wyników wyszukiwania Google za pomocą płatnych reklam. Można to zrobić tworząc kopię reklamową dla istniejącej reklamy lub tworząc nową reklamę od podstaw. Pierwszym krokiem jest znalezienie słów kluczowych do celu. Aby to zrobić, możesz użyć Planera Słów Kluczowych Google lub innego narzędzia do badania słów kluczowych. Gdy znasz słowa kluczowe, które chcesz uszeregować, możesz napisać nową reklamę lub zoptymalizować istniejącą reklamę, aby uplasować się na szczycie wyników wyszukiwania Google. Możesz zoptymalizować swoją reklamę, wykonując te cztery kroki:
Znasz już podstawowe różnice pomiędzy SEO i SEM oraz zależności pomiędzy SEM a SEO. Wiesz już także, co SEM daje w wynikach Google. Zarówno efekty działań SEO jak i SEM mają na celu zwiększenie widoczności witryny i pozycji w wynikach wyszukiwania. Dlatego zarówno SEO jak i SEM obejmuje działania z zakresu content marketingu. Wiesz, że możesz zdecydować się na kampanie reklamowe Adwords oraz na organiczne pozycjonowanie stron. Warto na pewno zdecydować się na kompleksowe działania. Musisz pamiętać, że jeśli chodzi o pozycjonowanie cena będzie zależna między innymi od tego, czy zdecydujesz się wyłącznie na SEO czy zlecisz agencji także kampanię PPC.
SEM jest tanim sposobem na to, aby uzyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż, na przykład poprzez linki sponsorowane. Ważne jest, aby pamiętać, że z SEM, masz natychmiastowy ruch z reklam. SEO jest strategią długoterminową, która wymaga kilku tygodni lub miesięcy pracy. Jeśli chcesz zwiększyć swoje SEO, możesz użyć SEM, aby to zrobić. Ogólnie rzecz biorąc, SEM i SEO są ważne dla Twojej firmy, ponieważ są to świetne sposoby na zdobycie nowych klientów i zwiększenie sprzedaży.