Czy pozycjonowanie long tail się opłaca?

13 sierpnia, 2020
Sara K.

Podczas pozycjonowania z pewnością prędzej czy później natkniemy się na long tail, czyli długi ogon. Ma on szczególne znaczenie podczas pozycjonowania sklepów internetowych, ponieważ akurat w tej branży klienci wręcz uwielbiają wpisywać długie frazy, ponieważ chcą jak najdokładniej określić swoje potrzeby. Jednak powstaje pytanie, czy takie przydługie frazy rzeczywiście będą odpowiednie do pozycjonowania? Otóż w kontekście działań SEO long tail to cenne źródło ruchu organicznego.

Podczas pozycjonowania sklepów przeważnie zwracamy uwagę na takie podstawowe czynniki jak adresy URL, oryginalne treści, linkowanie, albo też tagi, jednak nie należy zapominać o słowach kluczowych., w tym również i long tail. Agencja SEO musi zdawać sobie sprawę, że konsumenci doskonale wiedzą czego chcą i często bardzo ogólne frazy nie są wystarczające, więc na stronie muszą pojawiać się także bardziej konkretne słowa kluczowe. Użytkownicy często podczas wyszukiwania uwzględniają takie konkrety jak model, kolor, rozmiar itp. Dlatego też pojawiają się zapytania typu:

  • biała sukienka na lato z odsłoniętymi plecami
  • jakie fasony sukienek na lato wybrać?

Ten pierwszy przykład jest bardzo specyficzny i wyszukiwarka będzie starała się dobrać produkty do potrzeby użytkownika. Z kolei drugi long tail jest formą zapytania poradnikowego, więc warto pomyśleć o umieszczeniu fraz tego typu na blogach. Oczywiście wariacji może być wiele, bo na przykład nadal nie wiemy, czy ma być to sukienka dla nastolatki, która wybiera się na plażę, czy też może dla pań, które chcą szykownie wyglądać w pracy. Dlatego też tego typu fraza daje możliwość dodania kolejnych wariantów, które mogą trafić w gust potencjalnej klientki, która szuka odpowiedniego sklepu.

pozycjonowanie długiego ogona

Dopasuj się do potrzeb użytkownika

Niektórzy klienci nie są zachwyceni, kiedy proponujemy im tak szczegółowe frazy i wolą zrezygnować z takich fraz, pozostając przy bardziej ogólnych. Jednak zawsze warto wiedzieć, że jednym z najważniejszych założeń Google jest dopasowanie się do tego, czego potrzebuje dany użytkownik i pokazanie mu wyników odpowiadających jego wymaganiom. Dlatego też, jeśli na Twojej stronie nie będzie informacji, które mogą być przydatne dla takiego użytkownika, wtedy z pewnością strona nie znajdzie się na wysokich pozycjach. Więc podczas pozycjonowania sklepów internetowych staramy się znaleźć również i długi ogon, dzięki któremu wyszukiwarka stwierdzi, że strona jest wartościowa. Kiedy proponujemy dłuższe warianty fraz, nie jest to podyktowane kaprysem naszych specjalistów, a chęcią dotarcia  do szerszej grupy odbiorców.

Najlepiej pokazać to na przykładzie w branży dziecięcej:

  • klocki - na rynku istnieje wiele firm, które produkują klocki, więc wpisując tak ogólne słowo kluczowe wyszukiwarka nie wie czy użytkownikowi chodzi o klocki dla dzieci, czy może klocki hamulcowe do auta.
  • klocki dla dzieci - ta fraza już bardziej szczegółowo określa potrzebę klienta, jednak nadal wyszukiwarka może mieć problem ze znalezieniem odpowiednich wyników.
  • klocki Lego Duplo dla dzieci w wieku 2-5 - jest to już konkretnie sprecyzowana fraza long tail, dzięki której Google wie, czego chce potencjalny klient i może mu pokazać konkretne produkty, mając pewność, że któryś z nich będzie odpowiedzią na ich zapytanie.

Jak pokazują statystyki, ponad 50% użytkowników podczas robienia zakupów w Sieci używa zapytań składających się z więcej niż trzech wyrazów, więc nie należy się spodziewać, że ktoś wpisze frazę "krótkie spodenki", a raczej "krótkie spodenki do biegania". Jak się okazuje, fraz long tail, które nie występują w zestawianiach słów kluczowych uznawanych za główne kategorie, występuje ponad 70%, dlatego też długi ogon warto pozycjonować, szczególnie jeśli nie chce się stracić tak ogromnej części wyszukiwań.

Sara K.
SEO EXPERT

Ostatnio na blogu
Losowe starsze wpisy

Szukasz sprawdzonej

Agencji SEO?

Najpopularniejsze na nasze stronie - sprawdź koniecznie

seomod-pozycjonowanie-logo
Niemcewicza 26/415
IV piętro
71-520 Szczecin
+48  736 090 601
biuro@seomood.pl