Jeśli prowadzisz swoją stronę internetową, na pewno chcesz, aby była ona widoczna w Sieci. To prawda, że dziś kupujemy więcej online czy wybieramy usługi (kosmetyczkę, fryzjera, gastronomię lub hotele) na podstawie informacji znalezionych w Internecie. Więc zawsze na pewnym etapie swojej internetowej działalności pomyślisz o pozycjonowaniu, by zwiększyć widoczność swojej strony. Być może pomyślisz, że samodzielnie uda Ci się choć trochę poprawić sytuację, ewentualnie zatrudnisz znajomego, który poczytał trochę o SEO i chce zacząć działać w tej branży. Jednak musisz wiedzieć, że zarówno samodzielne działania jak i powierzanie swojej stronie komuś, kto nie bardzo zna się na rzeczy, może przynieść bardzo złe skutki.
Tak jak w każdej branży, tak i w SEO, doświadczenie i wiedza zdobywana wraz z kolejnymi klientami, jest po prostu bezcenna. Nie da się krótkim tutorialem znalezionym w Sieci tego nadrobić. Jeśli po obejrzeniu kilku filmików nie da się zostać spawaczem lub fryzjerem, dlaczego miałoby to zadziałać akurat przy pozycjonowaniu? Profesjonalista nie myśli szablonowo, a opracowuje indywidualną strategię dla każdego klienta. Przecież branże są różne i przy każdej z nich inaczej wygląda chociażby konkurencja. Tak więc SEOwcem nie można zostać w jeden weekend, ponieważ wymaga to wiele czasu spędzonego na stałym uczeniu się.
Owszem, jest kilka darmowych programów, lecz dostarczają one minimum informacji, które warto mieć, biorąc się za pozycjonowanie. Lepsze narzędzia oczywiście wymagają opłat, a w dodatku trzeba po prostu umieć z nich korzystać, by znaleźć wszelkie potrzebne informacje. SEOwcy stale się szkolą, czy to właśnie z nowych funkcjonalności swoich programów, czy z aktualizacji wyszukiwarki Google. To także kwestia, której amatorzy mogą nie sprostać. Doświadczone firmy SEO są w mniejszym bądź większym stopniu przygotowane na różne aktualizacje, które mogą negatywnie wpłynąć na pozycje strony internetowej. Odpowiednio szybka reakcja może uratować sytuację.
Oprócz programów, których używa się w profesjonalnych firmach, bardzo ważne są także treści pisane na stronę internetową. Co prawda wiele firm zajmujących się SEO nie posiada własnych copywriterów na wyłączność – czasem zleca się pisanie osobom z zewnątrz, czasem podaje się wyłącznie wytyczne pod teksty, a te tworzy już klient. Jednak najlepsi pozycjonerzy współpracują z pisarzami cały czas. To oszczędność czasu, a także pewność, że za każdym razem treści na stronę będą wysokiej jakości.
Nie oszukujmy się – nie każdy jest w stanie stworzyć poprawne, atrakcyjne dla odbiorcy i reklamowe treści jednocześnie. Oddanie tekstów w ręce klienta może okazać się nie do końca dobrym pomysłem. Z drugiej strony to kolejny argument dla osób, które w ogóle nie są zdecydowane na zatrudnienie profesjonalnej agencji.
To kolejny fakt, który przeważa za tym, by od razu zdecydować się na profesjonalistów. Jeśli działamy na własną rękę lub wynajmujemy osobę, która ma blade pojęcie o SEO, w najlepszym razie nie zobaczymy efektów. Gorzej, jeśli strona spadnie jeszcze bardziej. Jej późniejsze ratowanie może być problematyczne, a czasem okaże się, że lepiej jest postawić nową stronę, niż naprawiać błędne działania na starej. A to pochłania o wiele więcej finansów i czasu. Gdyby zdecydować się od razu na profesjonalną firmę, zarówno pieniądze jak i czas można by od razu zainwestować w efektywne działania.
Pozycjonowanie stron internetowych nie jest tak proste, jak mogłoby się to wydawać. To nie tylko trafienie fraz, które potencjalni odbiorcy wpisują do wyszukiwarki – SEO to cały szereg działań, których klienci często nie widzą, za to dostrzegają finalne efekty w postaci lepszych pozycji. Tak jak przy każdej innej branży, tak i tutaj warto powierzyć stronę zawodowcy, by móc dotrzeć do nowych odbiorców.