Ile kosztuje wypromowanie strony?

5 sierpnia, 2022
admin

Wycena kosztów wypromowania strony to poważne wyzwanie. Niestety, wielu początkujących właścicieli stron internetowych często irytuje się przy wycenie SEO, sądząc, że to pieniądze brane przez agencję praktycznie za nic. Ile jest w tym prawdy i dlaczego to właśnie posiadacze nowych witryn są w pewnym sensie "poszkodowani"?

Natura SEO niezmienna jest

Mimo zmieniających się algorytmów Google natura SEO zawsze opierała się na… cierpliwości. Uzyskanie wyników "na już", to jest w ciągu maksymalnie kilku tygodni, to praktycznie niemożliwe w dzisiejszych czasach przedsięwzięcie. Oczywiście można tego dokonać, ale tylko za pomocą niedopuszczalnych przez Google praktyk SEO. Jak łatwo się domyśleć, ich wykrycie będzie skutkować banem w rankingu Google, co w gruncie rzeczy ograniczy ruch na stronie praktycznie do zera. Czy zatem warto się spieszyć? Na to pytanie każdy admin musi odpowiedzieć sobie sam…

Koszty, koszty i jeszcze raz koszty

Wypromowanie strony w Google nie jest ani proste, ani szybkie. Mowa tu zwłaszcza o stronach, które działają w warunkach silnej konkurencji. W związku z tym, że coraz trudniej znaleźć niszę w wybranej, interesującej użytkownika branży, trzeba liczyć się z tym, że trudniej mu będzie znaleźć mało używane i jednocześnie skuteczne frazy. To z kolei oznacza, że przyjęta dla niego strategia SEO będzie wymagała większych nakładów sił i środków. Co więcej, przeprowadzona w oparciu o nią kampania, będzie trwała znacznie dłużej.

Ile to kosztuje?

Ile kosztuje wypromowanie strony (na przykład SEO sklepu internetowego)? Łączna wysokość kosztów jest w pewnym stopniu trudna do oszacowania - na przykład w chwili, gdy w grę wchodzi pozycjonowanie za efekt czy pozycjonowanie program partnerski. Jeśli strona działa wyłącznie na rynku lokalnym i z tego rynku czerpie swe dochody, to koszt działań promocyjnych nie powinien przekroczyć 1500 - 2000 złotych, przy czym niektóre agencje mogą to zrobić za 1200 złotych. Jeśli jednak pozycjonowanie ma dotyczyć rynku ogólnokrajowego, to jego łączny koszt może być nawet kilkukrotnie większy!

Działania SEO i coś więcej

W ramach promocji strony specjalista z zakresu SEO nie skupi się wyłącznie na konkretnych działaniach, ale przede wszystkim podejmie się czynności, które pozwolą mu nakreślić właściwą strategię, a następnie kampanię w SEO. Mowa tu oczywiście o audycie SEO, którego celem jest wychwycenie słabych punktów witryny, a następnie podjęcie działań, dzięki którym będzie ona lepiej dopracowana pod kątem algorytmu Google. Uwaga! Koszt takiego audytu może wynieść nawet 2000 złotych! Niemniej jednak jeśli chodzi o pozycjonowanie optymalizacja strony (i to porządna) może okazać się kluczem do sukcesu.

ile kosztuje wypromowanie strony?
ile kosztuje wypromowanie strony?

Krócej, znaczy gorzej

Przy wycenie kosztów wypromowania strony zapomina się niekiedy, że jest to proces długotrwały. Mało tego! Najlepiej, aby był on realizowany na bieżąco. Oczywiście nie oznacza to przeznaczenia dziesiątek tysięcy złotych na własną stronę lub sklep internetowy. W realizacji usług SEO konieczna jest raczej ciągła kontrola podejmowanych wcześniej działań. Jeśli wymagają one naprawy, to jak najbardziej trzeba ja przeprowadzić. Nie ulega bowiem wątpliwości, że w dziedzinie SEO konkurencja nie śpi, co w praktyce oznacza ciągłe prześciganie się w walce o ruch.

Zysk przez koszty

Oczywiście można się bez tego wszystkiego obyć. Nie trzeba wcale pozycjonować własnej strony WWW, ani też w ogóle jej posiadać. Można np. oprzeć się na dotychczasowych klientach i dostawcach, licząc, że w ciągu najbliższych kilkunastu lat nic się nie zmieni. Niestety, ostatnie lata (nawet i miesiące) pokazują, że sytuacja na rynkach stale się zmienia. Dzięki działaniom SEO można:

  • zwiększać społeczność powstałą wokół własnej marki,
  • zwiększać liczbę potencjalnych klientów zainteresowanych produktem lub usługą,
  • dywersyfikować rynki sprzedażowe i dostawcze,
  • skracać linie realizowanych dostaw,
  • stale się rozwijać, dzięki wciąż rosnącym dochodom z działalności,
  • wchodzić na nowe rynki, w tym ogólnopolskie i międzynarodowe.

Reasumując, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron cena może być czasem wysoka, ale dzięki SEO można w dłuższej perspektywie sporo zyskać. Dzięki działaniom promocyjnym można stale się rozwijać, a to bardzo ważne w kontekście prowadzenia biznesu w Sieci.

Sprawdź również:

Ostatnio na blogu
Losowe starsze wpisy

Szukasz sprawdzonej

Agencji SEO?

Najpopularniejsze na nasze stronie - sprawdź koniecznie
Seomod pozycjonowanie logo
Niemcewicza 26/415
IV piętro
71-520 Szczecin
+48  736 090 601
biuro@seomood.pl