Jak być wyżej w wyszukiwarce Google? To pytanie angażuje najtęższe umysły w branży SEO. Co więcej, żaden z nich nie zna dokładnej odpowiedzi na to pytanie. Owszem, wszyscy wiedzą na czym polega pozycjonowanie pod kątem SEO, ale nikt nie zna wszystkich czynników, które mają wpływ na pozycję danej strony w wyszukiwarce Google.
Co to jest pozycjonowanie?
Z technicznego punktu widzenia pozycjonowanie sklepów czy stron to proces, którego celem jest podwyższenie pozycji strony w rankingu Google, zwiększenie ruchu na niej i - co najważniejsze - uzyskanie jak najwyższego odsetka sprzedaży w odniesieniu do wszystkich osób odwiedzających stronę. Algorytm Google działa w taki sposób, aby premiować konkretne rodzaje witryn dużo lepszymi pozycjami w rankingu. Chodzi o to, aby strony te były funkcjonalne, przejrzyste, czytelne i stworzone pod kątem użytkownika. Mówiąc wprost - tylko te strony, które spełniają powyższe warunki, mogą odnieść sukces w warunkach narzuconych przez światowego potentata wyszukiwarek internetowych.
Jak podwyższyć swoją stronę w rankingu Google?
Pozycja strony w Google jest efektem działania wielu różnych zmiennych. Część z nich dotyczy tego, co znajduje się na stronie (a więc najczęściej jej treści), a część tego, czego użytkownik na pierwszy rzut oka nie widzi. To właśnie od tych działań zależy chociażby cennik pozycjonowania.
- Estetyka strony. Jeśli witryna ma w rankingu Google znajdować się możliwie wysoko, to musi być przejrzysta, zapewniać łatwy dostęp do wszystkich podstron, a także szybko i płynnie się odświeżać. Istotny jest również czas ładowania strony, na który bardzo często ma wpływ rozmiar znajdujących się grafik. Wszystko po to, aby osoba odwiedzająca daną witrynę, mogła otrzymać to, czego oczekuje.
- Uporządkowanie kodu strony. Strona internetowa nie powinna być stworzona jedynie pod użytkownika. Ważne jest również to, czy została ona wcześniej zoptymalizowana pod kątem robotów Google. Jeśli tak, to cała jej zawartość (włącznie z plikami graficznymi) będzie indeksowana znacznie szybciej. Jeśli nie, to strona nie tylko będzie działać wolniej, ale też znajdzie się znacznie niżej w rankingu Google.
- Dostosowanie pod określone platformy. Jak być wyżej w wyszukiwarce Google? Wystarczy… odpowiednio się dostosować. W Polsce (na świecie również to się zmienia) coraz więcej wejść na strony internetowe odbywa się za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Zdolność strony WWW do wyświetlania się na małych ekranach urządzeń mobilnych to kryterium decydujące o pozycji w Google.
- Właściwe linkowanie. Pozycjonowana strona WWW powinna opierać się na odpowiednim linkowaniu wewnętrznym i zewnętrznym. Celem tego pierwszego jest stworzenie intuicyjnego menu, dzięki któremu użytkownik ma nieograniczony dostęp do poszczególnych podstron. Z kolei linkowanie zewnętrzne odnosi się do innych, wiarygodnych stron, których tematyka jest zbieżna z tematyką pozycjonowanej strony.
- Odpowiednie frazy kluczowe. Pozycjonowanie pod popularne frazy może wyrzucić daną stronę poza pierwszą dziesiątkę w Google. Dlatego ważne jest, aby pozycjonować pod odpowiednio dobrane frazy, które przełożą się na wyższe zasięgi. Dobrym pomysłem jest inwestowanie we frazy tzw. długiego ogona, dzięki którym łatwiej sprecyzować wyszukiwaną treść i dostać się na szczyt rankingu.
- Pozycjonowanie lokalne. Dobór właściwych, lokalnych fraz to bardzo pomysłowe rozwiązanie, które w pewnym stopniu odnosi się do pozycjonowania pod frazy z długiego ogona. Dzięki dodaniu do konkretnego słowa kluczowego nazwy miasta można nie tylko ograniczyć wpływ konkurencji na pozycję strony, ale też dać się odnaleźć przez lokalnych klientów.
- Właściwa treść. To punkt, który w zasadzie powinien znaleźć się na początku niniejszego zestawienia. Merytoryczny i naturalnie brzmiący content to podstawa sukcesu! Dzięki niemu nie tylko łatwiej jest optymalizować stronę pod SEO (np. w ramach bloga), ale też można zbudować swą markę i przedstawić się w roli eksperta.
Reasumując, chcąc być wyżej w wyszukiwarce Google, należy skupić się na rzetelności, merytoryce, a także na regularności i funkcjonalności. Nie można też zapominać o działaniach typu off-site, z których korzystają przede wszystkim roboty Google. Jeśli szukasz agencji, która zajmuje się na przykład pozycjonowaniem za efekt lub outsourcingiem, zdecyduj się na nasze usługi!
Sprawdź także: