Jak poprawić SEO strony?

14 października, 2022
admin

Pozycjonowanie stron pod kątem Search Engine Optimalization to proces, których podstaw może nauczyć się każdy, i to w relatywnie krótkim czasie. Co zatem powinien zrobić administrator witryny, który chce podwyższyć swoją pozycję wśród wyników wyszukiwania?

Lepsza organizacja strony

Najgorszym rozwiązaniem z punktu widzenia osoby zajmującej się SEO, jest witryna, na której - dosłownie i w przenośni - znajduje się wszystko. Jeśli w ramach jednego dokumentu HTML znalazły się treści blogowe, sprzedażowe, opisy produktów i opisy kategorii to taka strona jest automatycznie skazana na porażkę. Warto pamiętać o tym, by treść witryny była odpowiednio uporządkowana. Warto podzielić ją na kilka podstron, które - co ważne - powinny być ze sobą odpowiednio skomunikowane za pomocą linkowania wewnętrznego. Dzięki temu osoba po raz pierwszy wchodząca na stronę, zyska łatwy dostęp do wszystkich, niezbędnych danych.

Optymalizacja treści

Jak poprawić SEO strony? Odpowiedź jest prosta - poprzez wartościowe treść! Content to najważniejszy składnik każdej strony internetowej. Ważne, aby był on odpowiednio merytoryczny, profesjonalny, rzetelny i przejrzysty. Co więcej, muszą w nim znajdować się właściwe słowa kluczowe, które są tożsame ze sprzedawanymi produktami (w przypadku pozycjonowania sklepu) lub usługami. Treść powinna być przejrzysta, a to oznacza, że musi mieć:

  • wypunktowania, które uporządkują tekst,
  • pogrubienia, które zwrócą uwagę na najważniejsze elementy tekstu,
  • śródtytuły, które nadadzą treści przejrzystości,
  • linki do określonych podstron (np. do bloga) itd.

Pozbycie się niechcianych stron

Niechciane strony, a w zasadzie podstrony witryny internetowej, to prawdziwa zmora specjalistów SEO. Mówiąc kolokwialnie, to one ciągną na dno cały serwis, który jest przecież indeksowany przez roboty wyszukiwarki jako całość. Dlatego ważne jest, aby po znalezieniu takich niechcianych stron jak najszybciej je usunąć i wyindeksować, albo… poprawić. Po czym poznać taką stronę? Jest kilka kryteriów, które może ona spełniać:

  • zawiera niewiele treści i (opcjonalnie) zbyt dużo długo ładujących się grafik,
  • ma nałożony filtr Google, czyli karę,
  • nie jest zoptymalizowana pod kątem SEO (kod strony, treść itd.).

Linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne

Linkowanie - jak sama nazwa wskazuje - polega na umieszczeniu linków prowadzących do określonych stron lub podstron. Na początku warto zwrócić uwagę na linkowanie wewnętrzne. Chodzi w nim o to, aby wszystkie podstrony (wraz ze stroną główną) były odpowiednio powiązane. W praktyce oznacza to, że po wejściu na daną stronę (lub podstronę) użytkownik ma dostęp do wszystkich interesujących go podstron i to z poziomu pojedynczego dokumentu. Z kolei linkowanie zewnętrzne polega na zdobywanie linków na innych, zbliżonych tematycznie serwisach. Nie jest to proces ani szybki, ani łatwy, ale to dzięki niemu można znacząco poprawić pozycję swojej strony.

Jak poprawić SEO strony?
Jak poprawić SEO strony?

Optymalizacja kodu i składników strony

Ten punkt powinien co do zasady znaleźć się na samym początku niniejszego rankingu. Dlaczego? Bo od kodu HTML (i nie tylko) wszystko się zaczyna. Jeśli kod strony jest napisany w sposób zwięzły i przejrzysty, to jego indeksacja przez roboty Google również jest znacznie łatwiejsza. A to z kolei oznacza większą szansę na zdobycie wyższej pozycji w rankingu. Na marginesie warto też dodać, że kod - a w zasadzie jego poprawność - ma istotny wpływ na szybkość ładowania strony. Nie jest tajemnicą, że właśnie to kryterium ma istotny wpływ na pozycjonowanie strony pod kątem SEO. To jednak nie wszystko! Na szybkość ładowania strony ma też wpływ to, z jakich treści się ona składa. Jeśli jest w niej zbyt dużo grafik, czas ich ładowania może skutecznie odstraszyć użytkownika od dalszego przeglądania strony.

Jak widać, własnoręczne poprawienie SEO strony nie musi być wcale takie trudne. Ważne, aby nauczyć się jego podstaw. Co prawda przyswojenie niektórych kwestii (np. kodu strony) może być dość problematyczne, ale z biegiem czasu taka wiedza z pewnością zaprocentuje.

Jeśli jednak chcesz zlecić te wszystkie działania profesjonalnej agencji, zapraszamy do współpracy! Cena pozycjonowania zależy od przypadku i oferty, na którą się zdecydujesz - może być to chociażby pozycjonowanie za efekt czy program partnerski.

Sprawdź również:

admin
SEO EXPERT

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Ostatnio na blogu
Losowe starsze wpisy

Szukasz sprawdzonej

Agencji SEO?

Najpopularniejsze na nasze stronie - sprawdź koniecznie

seomod-pozycjonowanie-logo
Niemcewicza 26/415
IV piętro
71-520 Szczecin
+48  736 090 601
biuro@seomood.pl