Jak optymalizować pod SEO?

6 września, 2022
Karolina P.

SEO już dawno przestało być jedynie prostą praktyką pozwalającą na wzrost pozycji danej strony w rankingu Google. Dziś jest to skuteczne, a także nieodzowne narzędzie marketingowe, bez którego trudno sobie wyobrazić promocję strony w sieci Internetu. Jak optymalizować pod SEO? Co trzeba zrobić, aby strona internetowa (na przykład pozycjonowany sklep) osiągnęła jak najwyższy poziom?

SEO, pozycja i Google

Każdy, kto korzysta z wyszukiwarki Google, interesuje się w gruncie rzeczy jedynie kilkoma pierwszymi wynikami. Mało kto przegląda strony, które znajdują się na dziesiątej lub dwudziestej podstronie wyszukiwarki. W zasadzie liczy się jedynie pierwsza dziesiątka (niektórzy twierdzą, że piątka) wśród wyników wyszukiwania. Aby dana strona mogła się tam znaleźć, konieczne jest wdrożenie odpowiednich procedur SEO. Optymalizacja, a w zasadzie skuteczne pozycjonowanie strony internetowej to zbiór czynności, dzięki którym będzie to możliwe.

Czy da się oszukać Google?

Google to gigant, który mimo swego dość monopolistycznego charakteru, pozwala współtworzyć swą wyszukiwarkę innym użytkownikom. Działania pozycjonujące SEO to narzędzia, dzięki którym posiadacz strony WWW może wypromować swą witrynę na tle konkurencji. Trzeba jednak pamiętać, że działania te mogą mieć charakter legalny i nielegalny. Przykładem niech będzie linkbuilding, czyli budowa bazy linków pod konkretną stronę. O ile samo zdobywanie linków na wiarygodnych stronach jest legalne, o tyle kupowanie dużej ilości słabych linków (tak popularne jeszcze kilka lat temu), będzie potraktowane przez Google jako nadużycie.

Jak optymalizować pod SEO?
Jak optymalizować pod SEO?

Co można zrobić w ramach SEO?

Działania SEO to cały ciąg procesów, których celem jest promowanie danej strony. Celowo nie użyto tu słowa "wypromowanie", gdyż pozycjonowanie jest w gruncie rzeczy procesem niedokonanym. Zaprzestanie ciągłych działań SEO sprawi, że w ciągu kilku lub kilkunastu miesięcy dana firma zostanie wyparta przez konkurencję. Dlatego w ramach SEO należy ciągle dbać o:

  • Właściwą optymalizację strony i to zarówno pod kątem treści, jak i funkcjonalności. Dzięki temu użytkownik witryny może z łatwością odszukać preferowane przezeń informacje. Oczywiście nie można zapominać również i o tym, aby dana strona była przejrzysta i posiadała intuicyjny interfejs użytkownika.
  • Dobór odpowiednich słów kluczowych. Strona powinna być konsekwentnie promowana w oparciu o słowa-klucze, które powinny być unikatowe i jednocześnie muszą zapadać w pamięć. Przykładem niech będą tu największe polskie serwisy informacyjne, których nazwy zna każdy świadomy użytkownik Internetu.
  • Używanie atrybutów ALT w odniesieniu do grafik pojawiających się na stronie. Dzięki nim można opisać, co znajduje się na danym obrazku, wykorzystując przy tym właściwe słowo kluczowe. Atrybut ALT pojawi się na ekranie wówczas, gdy np. dana grafika nie zostanie wczytana. Jest to zatem świetne rozwiązanie m.in. dla osób z dysfunkcjami wzroku,
  • Właściwy dobór Meta Description i Title. Pod tymi dość skomplikowanymi nazwami kryje się opis danej witryny, którą użytkownik wyszukiwarki Google może zobaczyć pod określoną pozycją. Zadaniem Meta Title i Meta Description jest przybliżenie zawartości strony użytkownikowi.

Użyteczność strony na pierwszym miejscu

Działania SEO polegają na ciągłym ulepszaniu wyników wyszukiwania Google i stawianiu na poprawę jakości znajdujących się na wybranych stronach treści. Poprawnie wykonane SEO skutkuje "nagrodą" w postaci wyższej pozycji nadanej przez Google. Należy wiedzieć, że odpowiedzialny za to wszystko jest algorytm Google, który dostosowuje pozycję strony na podstawie szeregu różnych zmiennych. Działania SEO polegają na tym, by przynajmniej w niektórych obszarach wpływać na działanie tegoż algorytmu. Ciekawostką niech będzie fakt, że nikt nie zna wszystkich wchodzących w jego skład zmiennych. Oznacza to, że działania SEO nie zawsze przynoszą oczekiwane rezultaty, choć mają one pewien wpływ na pozycję danej witryny. Dlatego też cena za pozycjonowanie jest zależna od danego przypadku i ustalana indywidualnie.

Reasumując, optymalizacja pod SEO to tak naprawdę inwestowanie w funkcjonalność strony. Obejmuje ona zarówno tak prozaiczne kwestie, jak forma linku, jak i optymalizację kodu źródłowego i treści. Jeśli jesteś zainteresowany współpracą (na przykład outsourcingiem), zapraszamy do kontaktu!

Sprawdź również:

Karolina P.
SEO EXPERT
Cześć! Jestem Karolina

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Ostatnio na blogu
Losowe starsze wpisy

Szukasz sprawdzonej

Agencji SEO?

Najpopularniejsze na nasze stronie - sprawdź koniecznie

seomod-pozycjonowanie-logo
Niemcewicza 26/415
IV piętro
71-520 Szczecin
+48  736 090 601
biuro@seomood.pl