SEO już dawno przestało być jedynie prostą praktyką pozwalającą na wzrost pozycji danej strony w rankingu Google. Dziś jest to skuteczne, a także nieodzowne narzędzie marketingowe, bez którego trudno sobie wyobrazić promocję strony w sieci Internetu. Jak optymalizować pod SEO? Co trzeba zrobić, aby strona internetowa (na przykład pozycjonowany sklep) osiągnęła jak najwyższy poziom?
Każdy, kto korzysta z wyszukiwarki Google, interesuje się w gruncie rzeczy jedynie kilkoma pierwszymi wynikami. Mało kto przegląda strony, które znajdują się na dziesiątej lub dwudziestej podstronie wyszukiwarki. W zasadzie liczy się jedynie pierwsza dziesiątka (niektórzy twierdzą, że piątka) wśród wyników wyszukiwania. Aby dana strona mogła się tam znaleźć, konieczne jest wdrożenie odpowiednich procedur SEO. Optymalizacja, a w zasadzie skuteczne pozycjonowanie strony internetowej to zbiór czynności, dzięki którym będzie to możliwe.
Google to gigant, który mimo swego dość monopolistycznego charakteru, pozwala współtworzyć swą wyszukiwarkę innym użytkownikom. Działania pozycjonujące SEO to narzędzia, dzięki którym posiadacz strony WWW może wypromować swą witrynę na tle konkurencji. Trzeba jednak pamiętać, że działania te mogą mieć charakter legalny i nielegalny. Przykładem niech będzie linkbuilding, czyli budowa bazy linków pod konkretną stronę. O ile samo zdobywanie linków na wiarygodnych stronach jest legalne, o tyle kupowanie dużej ilości słabych linków (tak popularne jeszcze kilka lat temu), będzie potraktowane przez Google jako nadużycie.
Działania SEO to cały ciąg procesów, których celem jest promowanie danej strony. Celowo nie użyto tu słowa "wypromowanie", gdyż pozycjonowanie jest w gruncie rzeczy procesem niedokonanym. Zaprzestanie ciągłych działań SEO sprawi, że w ciągu kilku lub kilkunastu miesięcy dana firma zostanie wyparta przez konkurencję. Dlatego w ramach SEO należy ciągle dbać o:
Działania SEO polegają na ciągłym ulepszaniu wyników wyszukiwania Google i stawianiu na poprawę jakości znajdujących się na wybranych stronach treści. Poprawnie wykonane SEO skutkuje "nagrodą" w postaci wyższej pozycji nadanej przez Google. Należy wiedzieć, że odpowiedzialny za to wszystko jest algorytm Google, który dostosowuje pozycję strony na podstawie szeregu różnych zmiennych. Działania SEO polegają na tym, by przynajmniej w niektórych obszarach wpływać na działanie tegoż algorytmu. Ciekawostką niech będzie fakt, że nikt nie zna wszystkich wchodzących w jego skład zmiennych. Oznacza to, że działania SEO nie zawsze przynoszą oczekiwane rezultaty, choć mają one pewien wpływ na pozycję danej witryny. Dlatego też cena za pozycjonowanie jest zależna od danego przypadku i ustalana indywidualnie.
Reasumując, optymalizacja pod SEO to tak naprawdę inwestowanie w funkcjonalność strony. Obejmuje ona zarówno tak prozaiczne kwestie, jak forma linku, jak i optymalizację kodu źródłowego i treści. Jeśli jesteś zainteresowany współpracą (na przykład outsourcingiem), zapraszamy do kontaktu!