Czy można być mniej lub bardziej widocznym w Internecie? A jeśli tak, to dlaczego? Czym jest owa "widoczność" i czy faktycznie ma ona zawsze realny wpływ na sprzedaż wybranych produktów? Poniższy artykuł nie tylko podpowie co zrobić, aby być (wreszcie) widocznym w Internecie, ale wskaże też odpowiednie kroki, by ta widoczność przełożyła się na realne zyski.
Jak zwiększyć swoją widoczność w Internecie? Aby tak się stało, trzeba się po prostu w nim pojawić. Założenie własnej strony WWW nie jest trudne. W razie potrzeby można skorzystać z dostępnych szablonów lub stworzyć własny. Warto pamiętać, że własna strona internetowa nie musi być od razu maksymalnie rozbudowanym projektem. Wystarczy, jeśli składa się ona ze strony głównej i kilku podstron. Witryna powinna przedstawiać informacje na temat swego założyciela, jego specjalności, a także realizowanych przezeń usług. Warto też doposażyć ją w formularz kontaktowy, dzięki któremu można tworzyć własną bazę adresową. Nie można zapomnieć jednak o optymalizacji strony pod wymagania SEO. W tym wypadku warto skierować się do profesjonalnej agencji, która zaproponuje kompleksowe działania na Twojej stronie (zapoznaj się z naszym cennikiem za pozycjonowanie).
Widoczność w Sieci można też zwiększyć dzięki tworzeniu własnego bloga. Co ważne, nie trzeba być tu wirtuozem języka polskiego. Choć używanie właściwej składni jest tu jak najbardziej pożądane, to dużo ważniejsze są informacje, które chce się przekazać. Ważne, aby treść poszczególnych wpisów była na wysokim, to jest merytorycznym poziomie. Dobrym pomysłem jest też wdrożenie do swych tekstów informacji o sprzedawanych produktach lub realizowanych usługach. Dzięki temu twórca bloga będzie uważany w środowisku za eksperta, co oczywiście znacząco poprawi jego możliwości sprzedażowe.
Chcąc szybko zwiększyć swą rozpoznawalność w Internecie, warto wejść w media społecznościowe. Najlepiej zacząć od tych mediów, które są dobrze znane użytkownikowi. Z biegiem czasu warto skorzystać z alternatywnych platform. Kto wie, być może staną się one jeszcze lepszym narzędziem promocji niż rozwiązania stosowane przez wszystkich? I jeszcze jedno — mówiąc o social media nie należy zapominać o przygotowaniu kampanii reklamowych. Dzięki nim można w relatywnie szybki sposób stworzyć wokół swej marki dużą społeczność.
Jeśli jest się specjalistą w jakieś dziedzinie i posiada się określony zasób wiedzy, to nie można na tym poprzestać! Wręcz przeciwnie — trzeba wyjść do potencjalnego klienta, dla którego sprzedawca lub usługodawca przestanie być anonimową osobą. Webinar to świetne narzędzie do podzielenia się z innymi swym spojrzeniem na świat. Dobrze zaaranżowane i przeprowadzone spotkanie (do którego trzeba się właściwie przygotować) to połowa sukcesu. Nie bez znaczenia jest też odpowiednia promocja webinaru, którego zapowiedzi powinny pojawić się w mediach społecznościowych nawet na kilka tygodni przed samym wydarzeniem.
Kolejnym krokiem na drodze do sukcesu jest zaangażowanie się w klasyczne działania PR-owe. Oczywiście nie chodzi tu (przynajmniej na początkowym etapie prowadzenia działalności) o głośne kampanie dofinansowujące wybrane projekty społeczne. Działania PR warto rozpocząć od niewielkich obszarów, takich jak np. udzielanie się w mediach społecznościowych, zakładanie grup eksperckich, a także pomoc potencjalnym klientom w działaniach związanych z daną specjalnością. Mając na koncie takie działania, można mieć pewność, że przyniosą one konkretne rezultaty w przyszłości.
Jak zwiększyć swoją widoczność w Internecie? Gdy już spełni się (prawie) wszystkie warunki z powyższej listy, warto zadbać o ułatwienie dostępu do własnych treści. Czymś takim może być np. optymalizacja własnej strony WWW, udostępnianie użytkownikom darmowych treści (np. w formie plików PDF do pobrania lub newsletterów), a także wchodzenie w konwersację z potencjalnymi klientami za pomocą dobrze znanych kanałów informacji.
Reasumując, poprawa swej widoczności w Internecie to proces, który trwa cały czas. Poprzestanie na określonej liczbie odwiedzin czy też interakcji to podstawowy błąd, jaki popełnia wielu usługodawców i sprzedawców. Dlatego warto zdecydować się również na działania eksperckie, jak na przykład SEO w przypadku sklepów internetowych, outsourcing, czy pozycjonowanie w oparciu o efekty.