Przede wszystkim temat pozycjonowania poprzez wszelkie skuteczności działań SEO to bardzo szeroko pojęta kwestia. Dla poszczególnych właścicieli stron internetowych niezmiernie ważne jest pozycjonowanie w taki sposób, aby wysoka pozycja w Google była uzyskana. Istotne więc są nie tylko treści znajdujące się na Twojej stronie, ale również skuteczne działania SEO, korzystnie wpływające na wyświetlanie się stron pod kątem pierwszej strony wyników wyszukiwania Google, od razu pod linkami sponsorowanymi. Ważny element pozycjonowania to odpowiednia analiza SEO, która pozwoli na bazowanie na tzw. słowach kluczowych strony w wyszukiwarce Google. Korzystanie z usług pozycjonowania SEO to podstawa, jeżeli chcemy uzyskać oczekiwany efekt pozycjonowania, a więc dobre wyniki na swojej stronie.
Profesjonalne działania SEO (strategia SEO), których celem jest skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymagają wykorzystania do tego celu odpowiednich narzędzi do pozycjonowania. Część z nich to aplikacje płatne, ale można również skorzystać z oprogramowania darmowego. Co ciekawe, za stworzenie wielu tych narzędzi odpowiada Google, co w oczywisty sposób świadczy o wysokim poziomie tych aplikacji. Pozycjonowanie to proces, na który warto poczekać. Które narzędzia od "giganta wyszukiwarek" warto w tym miejscu polecić? Jakie narzędzie SEO służące do tworzenia wysokiej pozycji strony w Google oraz znacznie poprawiającą widoczność strony należy znać? Jeśli zastanawiasz się na czym polega pozycjonowanie i chcesz poznać kilka podstawowych narzędzi - zapraszamy do zapoznania się z dalszą częścią tekstu.
Google Analytics to program do pozycjonowania stron darmowy, który jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych aplikacji służących do optymalizacji SEO. Ma on bardzo duży wpływ na pozycjonowanie lokalne i nie tylko. Za jego pomocą można zbierać informacje dotyczące statystyk wybranych stron internetowych, a także sporządzać raporty, które będą przetwarzane przez inne narzędzia do analityki i optymalizacji SEO od Google (optymalizacja stron internetowych). Umożliwia to samodzielne pozycjonowanie stron na podstawowym poziomie.
Dzięki skutecznej strategii pozycjonowania strony w Google, opartej na analizie kategorii i stron produktowych widzianych przez wyszukiwarkę Google, możliwa jest właściwa optymalizacja strony lub sklepu internetowego, co z kolei może znacząco wpłynąć na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Na podstawie aplikacji Google Analytics można też przeglądać analizy dotyczące ruchu na stronie. Jest to więc bardzo przydatne, a zarazem wszechstronne narzędzie związane z SEO, które można skutecznie wykorzystać pod kątem SEO. Z takich narzędzi SEO do analityki internetowej z pewnością warto skorzystać.
To kolejne, "statystyczne" narzędzie od Google, aczkolwiek jego możliwości znacząco różnią się od tego, co oferuje poprzednik. Google Search Console jest aplikacją wspierającą proces pozycjonowania strony (pozycjonowanie strony w wyszukiwarce). Za jej pomocą użytkownik może badać liczbę wejść na daną stronę, a także kliknięć w dany odnośnik. Za pomocą oprogramowania można też łatwo sprawdzić, które z fraz będą generować jak najwięcej wejść. Mało tego! Oprogramowanie dzieli uzyskane wyniki na pozyskane z określonych krajów lub urządzeń. Monitorowanie tego, jak wygląda pozycjonowanie witryny w wynikach wyszukiwania Google a także dbanie o nią i eliminowanie związanych z nią problemów jest więc jak najbardziej możliwe dzięki temu narzędziu. Tworzenie stron www oraz seo Twojej strony z pomocą Google Search Console ma ogromne znaczenie dla pozycjonowania.
Za pomocą narzędzia Google Data Studio użytkownik może zwizualizować dane dotyczące wybranej strony. Co ważne, są one pozyskiwane nie tylko z Google, ale również z innych źródeł danych. Aplikacja może okazać się bardzo pomocna np. w kontekście oceny bieżących działań SEO. Dane przedstawione w niej są udostępnione w formie graficznej, dzięki czemu ich odczyt jest łatwiejszy niż analiza "suchych" informacji. Za pomocą Google Data Studio można też analizować sposoby indeksowania witryn, a także monitorować (w czasie rzeczywistym) ruch na wybranej stronie. Pozycjonowanie w wyszukiwarkach bez skorzystania z Google Data Studio mogłoby być niezmiernie trudne. Program ten łączy w sobie zalety prezentacji i paneli bądź raportów we wspomnianym już wcześniej Google Analytics, czyli estetykę oraz możliwość dostosowania widoku danych do indywidualnych potrzeb.
AnswerThePublic to program SEO, który sam generuje zestaw słów kluczowych. Co ważne, aplikacja ta może również sporządzać listy gotowych pytań tworzonych przez użytkowników Google, co w praktyce może okazać się bardzo pomocne podczas doboru optymalnych słów kluczowych. Program ten z pewnością zainspiruje użytkownika do skuteczniejszego odpowiadania na zapotrzebowanie generowane przez innych użytkowników. Z pomocą tego narzędzie, pierwsze efekty pozycjonowania pośród poszczególnych wyszukiwarek internetowych, można zauważyć naprawdę szybko. Aby uzyskać raport na temat konkretnego słowa kluczowego, a więc zbiór pytań, jakie internauci zadają w Google najczęściej, wystarczy kliknąć "Get questions". Pamiętajmy o tym, że korzystanie z takich narzędzi związanych z pozycjonowaniem stron, znacząco wpływa na skuteczne pozycjonowanie.
Keyword Planner to aplikacja, którą znają chyba wszyscy. Co prawda stworzono ją z myślą o kampaniach AdWords, ale jej zastosowanie okazuje się znacznie szersze. Niestety, narzędzie jest "obarczone" pewną wadą. Mogą z niego skorzystać jedynie ci użytkownicy, którzy prowadzą aktywną kampanię AdWords, a nie zapominajmy o tym, iż nie tak łatwo jest samodzielnie nauczyć się pozycjonowania i tym samym korzystania z tego rodzaju rozwiązań. Jedną z najciekawszych funkcji planera słów kluczowych jest możliwość wyszukania nowych słów kluczowych, a także wstępna ocena ich skuteczności. Mało tego! Keyword Planner może również wyświetlać statystyki wejść dla danej strony i prognozować, jaki w najbliższym czasie będzie na niej ruch. Za pomocą aplikacji można też określać konkurencyjność stawek w Google Adwords i sprawdzić, czy przyjęty budżet jest skuteczny.
Wymieniając kolejne, darmowe narzędzia SEO nie można zapomnieć o aplikacji SurferSEO. Jest to proste w obsłudze narzędzie, które zostało udostępnione w postaci wtyczki do przeglądarki Chrome. Działanie programu jest bardzo proste. Po wprowadzeniu do wyszukiwarki określonej frazy narzędzie wyświetla przy każdym z wyników dane na temat przewidywanego w najbliższym czasie ruchu organicznego, ilości miesięcznych zapyta, a także liczby linków zewnętrznych, które kierują użytkownika do danej strony. Co ważne, wszystkie te informacje są wyświetlane w czytelny i przejrzysty dla użytkownika sposób.
Jest to dość mało znany program SEO, aczkolwiek jego możliwości są bardzo duże. Za pomocą Ubersuggest użytkownik może nie tylko znajdować nowe słowa kluczowe, ale też badać je pod kątem ich konkurencyjności i popularności w odniesieniu do danego sezonu. Osoba korzystająca z narzędzia może też pobrać raport SEO dotyczący konkurencyjnych względem danej witryny stron. Mówiąc wprost — jest to oprogramowanie, które może okazać się bardzo pomocne w badaniu możliwości i potencjału konkurencji.
To aplikacja, którą znają wszyscy przedsiębiorcy reklamujący się w Google. Dzięki niej można stworzyć wizytówkę swojej firmy, przypisać ją do określonej lokalizacji, a także dołączyć informacje dotyczące kanałów komunikacji, godzin otwarcia, opinii, zdjęć i innych danych multimedialnych. Google Moja Firma to narzędzie stworzone głównie dla tych użytkowników, którzy chcą promować się lokalnie, ale też dla tych, którzy chcą wejść w pewną interakcję ze swoimi potencjalnymi klientami. Jeżeli zastanawiasz się więc, jak działa ten cały system, który wykonywany jest w ramach pozycjonowania, czym jest pozycjonowanie stron bądź też czy możliwe jest pozycjonowanie stron za darmo - warto zapoznać się ze szczegółowymi informacjami z zakresu pozycjonowania.
Reasumując, powyższa lista darmowych aplikacji udostępnianych przez Google to kompendium każdego specjalisty z zakresu SEO. Narzędzia te mogą okazać się bardzo pomocne również w trakcie zdobywania wiedzy praktycznej w branży pozycjonowania stron WWW. Temat SEO i UX (User Experience, który ma duży wpływ na SEO) jest naprawdę szeroko pojętym tematem w zakresie tworzenia stron internetowych. W przypadku pozycjonowania warto również zwrócić szczególną uwagę na takie aspekty jak audyt SEO, roboty Google czy też tego, jak stworzyć wizytówkę w Google moja firma widocznej w mapach Google. Warto też poświęcić czas na social media. Wszystko to z pewnością warto oddać w ręce specjalistów SEO. Aby osiągnąć wysokie wyniki, niewątpliwie należy postawić na pozycjonowanie sklepu internetowego bądź strony.