Od czego zależy cena pozycjonowania?

1 sierpnia, 2022
admin

Koszt pozycjonowania strony to wydatek, na który każdy właściciel witryny musi zwrócić uwagę. Warto jednak podkreślić, że istnieje szereg czynników, które mogą znacząco obniżyć ten koszt. Co ciekawe, większość z nich leży w gestii właściciela strony. To właśnie on w pewnym sensie decyduje, ile trzeba będzie wydać na optymalizację SEO. Co to jest optymalizacja? To dostosowanie strony do wymogów wyszukiwarki.

Jak zacząć pozycjonować?

Choć pozornie jest to mało prawdopodobne, to łączny koszt pozycjonowania zależeć będzie od decyzji podjętych przez zleceniodawcę. Jeśli chce on optymalizować pod kątem SEO stronę, która już od wielu tygodni (a nawet miesięcy) nie była aktualizowana, wolno się ładuje i jest oparta na starym kodzie, to wydatki z tytułu SEO będą bardzo duże. Istotne jest np. to, czy decyzja o optymalizacji strony była podjęta z dnia na dzień, czy też była owocem dłuższych, przemyślanych analiz. Jeśli przemyślano ją wcześniej, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że część działań SEO na stronie została już zrealizowana.

Co ma wpływ na koszty SEO?

Od czego zależy cena pozycjonowania? Oto krótkie (i dość uogólnione) zestawienie kwestii, które musi wziąć pod uwagę wyceniający swe usługi specjalista SEO.

  • Frazy. Najwięcej w wycenie kosztów zależy od fraz. Inaczej pracuje się z frazą "samochody", a inaczej z frazą "samochody elektryczne na sprzedaż w Ełku". Im bardziej sprecyzowana fraza, tym mniejsze będą koszty jej pozycjonowania. Na koszty ma też wpływ konkurencyjność danego słowa kluczowego. Jeśli jest to hasło, pod które pozycjonuje się pierwsze 50 stron z rankingu Google, to działania podjęte przez pozycjonera będą długotrwałe i kosztowne.
  • Wyszukiwanie lokalne. Pozycjonowanie lokalne jest znacznie tańszym procederem niż pozycjonowanie globalne, bądź - jak mówią niektórzy - ogólnopolskie. Trzeba jednak pamiętać, że zasada ta nie obejmuje wszystkich w ten sam sposób. Doskonałym przykładem jest Warszawa, w której setki przedsiębiorstw chcą pozycjonować się pod frazy zawierające nazwę tego miasta.
  • Aktualizacje strony. Cena pozycjonowania zależy w dużym stopniu od kondycji danej strony. Najlepiej, jeśli jest to dość stara domena, która jest na bieżąco aktualizowana. Tymi aktualizacjami mogą być nowe teksty, dodawane multimedia, ale też komentarze użytkowników. Ważne, aby dana strona generowała interakcje i to zarówno po stronie administratora, jak i użytkowników.
  • Liczba odnośników. Cena pozycjonowania zależy również od tego, jak wiele odnośników prowadzi do danej witryny. Uwaga! Tutaj zasada "im więcej, tym lepiej" raczej się nie sprawdza. Dobry Linkbuilding polega przede wszystkim na inwestowaniu w jakość, a nie w ilość. Wszystko po to, aby treści oferowane przez Google były coraz atrakcyjniejsze z punktu widzenia użytkownika.
  • Kod strony. Nie jest tajemnicą, że najlepiej i najłatwiej pozycjonuje się te witryny, które są napisane w przejrzystym i nowoczesnym kodzie. Opieranie się jedynie na starych skryptach nie tylko wydłuża czas ładowania, ale też zmniejsza atrakcyjność wizualną witryny (o błąd nietrudno). Dlatego cena pozycjonowania zależna będzie również od tego, w jaki sposób została ona napisana.
  • Konkurencja. Nie można zapominać o tym czynniku. Im większa konkurencja na rynku, tym droższe może okazać się SEO. To szczególnie ważna kwestia jeśli chodzi chociażby o pozycjonowanie sklep.
od czego zależy cena pozycjonowania?
od czego zależy cena pozycjonowania?

Koszty, koszty i jeszcze raz koszty

Warto wiedzieć, że cena pozycjonowania nie jest kosztem jednorazowym. Owszem, stale udoskonalana strona WWW będzie generować coraz mniej kosztów SEO, ale one również będą się pojawiać. Bądź co bądź, konkurencja nie śpi i również podejmuje działania, aby stać się pierwszą wśród wyników wyszukiwania. Koszty ponoszone przez właściciela pozycjonowanej strony, będą obejmować:

  • wydatki na tworzenie nowego contentu, w tym tekstu, zdjęć, filmów i materiałów dźwiękowych,
  • wydatki na pozyskiwanie nowych linków (ich nigdy nie za wiele),
  • wydatki na artykuły sponsorowane,
  • koszty audytów SEO, które muszą być co jakiś czas realizowane.

Podsumowując, pozycjonowanie cena to jedno, a koszt wieloletniej obsługi SEO to drugie. Chcąc zminimalizować koszty, warto skorzystać z pomocy podmiotu, który nie tylko przeprowadzi jednorazową optymalizację SEO, ale też będzie realizował tą usługę w sposób długoterminowy. Oczywiście można zdecydować się także na pozycjonowanie za efekt - wtedy koszty będą zależały od osiągniętych pozycji. Nie można zapominać także o tym, że inaczej wyceniane jest outsourcing pozycjonowanie.

Sprawdź również:

admin
SEO EXPERT

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Ostatnio na blogu
Losowe starsze wpisy

Szukasz sprawdzonej

Agencji SEO?

Najpopularniejsze na nasze stronie - sprawdź koniecznie

seomod-pozycjonowanie-logo
Niemcewicza 26/415
IV piętro
71-520 Szczecin
+48  736 090 601
biuro@seomood.pl