Case study technicznej optymalizacji treści i linkowania z PBN

4 grudnia, 2020
Sebastian M.

Zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie pozycjonowania serwisu w branży filmowej. Przeprowadzona została techniczna optymalizacja, wprowadzony zoptymalizowany content oparty na danych, a także dalsze linkowanie spowodowało duży wzrost. Dzięki tym czynnikom mogliśmy zaobserwować jak pozycja strony zaczęła piąć się ku górze.

Naszym celem było zwiększenie widoczności i pozyskanie dużej ilości ruchu, dlatego też podjęliśmy kilka działań w tym kierunku. Oto podstawowe czynniki, które udało nam się wdrożyć:

  • analiza contentu w kategoriach przy pomocy specjalistycznego oprogramowania
  • wdrożenie zoptymalizowanego contentu oraz optymalizacja linkowania wewnętrznego
  • linkowanie strony z mocnej sieci PBN

Po pierwsze potrzebna jest dokładna analiza. Sprawdziliśmy, jak wygląda branża oraz znaleźliśmy największą konkurencję, dzięki temu mogliśmy dobrać to, jakie frazy umieścić na stronie oraz na czym skupić się podczas pozycjonowania. Ustaliliśmy też techniczne parametry, takie jak chociażby ilość tekstu, która powinna znaleźć się na stronie, a także na jakich frazach powinniśmy się oprzeć oraz jaki longtail powinien również się pojawić. Ważne było także, żeby odpowiednio podzielić frazy, dzięki temu mogliśmy skupić się na mniejszych grupach słów kluczowych i przeprowadzić dokładniejszą analizę.

Powstawanie wysokiej jakości contentu z odpowiednimi frazami jest kluczowe, więc korzystając ze specjalistycznego oprogramowania, możemy mieć zarys tego, jak powinien wyglądać artykuł na konkretnej podstronie, w porównaniu do bezpośredniej konkurencji. Oczywiście ważna jest również rola wprawnych copywriterów, którzy będą potrafili poprawnie wprowadzić wytyczne do pisanego tekstu.

W branży filmowej skupiliśmy się przede wszystkim na najczęściej wyszukiwanych gatunkach filmowych i w związku z tym ustaliliśmy, na jakich grupach słów kluczowych się zamierzamy skupić, dzięki czemu strona będzie mogła trafić do jak największego grona odbiorców. Aby tego dokonać, trzeba dokładnie przeanalizować dostępne frazy oraz ustalić priorytety. W naszym przypadku chcieliśmy zwiększyć widoczność strony na jak najwięcej fraz, dlatego też wyszukaliśmy frazy z największym ruchem i skupiliśmy się na nich. Do tego oczywiście przygotowaliśmy odpowiednie linkowanie wewnętrzne.

Warto nadmienić, że nie pozyskiwaliśmy żadnych linków z artykułów sponsorowanych. Główna strategia pozycjonowania była skupiona na linkach z mocnego zaplecza i odpowiednio zoptymalizowanym contencie.

Sebastian M.
SEO EXPERT
W branży SEO od 2013 roku. Ponad 10-letnie doświadczenie w SEO, które pozwala na szerokie spojrzenie na zmiany algorytmu wyszukiwarki Google. Członek zarządu i ekspert SEO w agencji SEOMOOD. Na co dzień zajmuje się realizacją kampanii SEO klientów oraz wdrażaniem autorskich rozwiązań w pozycjonowaniu stron afiliacyjnych. Obsługuje kampanie SEO o zróżnicowanym poziomie ryzyka, od serwisów afiliacyjnych kierowanych na cały świat, po kampanie obarczone mniejszym ryzykiem – pisanie contentu w oparciu o Data Driven, linkowanie ze sprawdzonych miejsc publicznych i z prywatnego zaplecza. Współwłaściciel systemu indeksacji linków i stron w wyszukiwarce Google Smartindexer.net

Ostatnio na blogu
Losowe starsze wpisy

Szukasz sprawdzonej

Agencji SEO?

Najpopularniejsze na nasze stronie - sprawdź koniecznie

seomod-pozycjonowanie-logo
Niemcewicza 26/415
IV piętro
71-520 Szczecin
+48  736 090 601
biuro@seomood.pl