Zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie pozycjonowania serwisu w branży filmowej. Przeprowadzona została techniczna optymalizacja, wprowadzony zoptymalizowany content oparty na danych, a także dalsze linkowanie spowodowało duży wzrost. Dzięki tym czynnikom mogliśmy zaobserwować jak pozycja strony zaczęła piąć się ku górze.
Naszym celem było zwiększenie widoczności i pozyskanie dużej ilości ruchu, dlatego też podjęliśmy kilka działań w tym kierunku. Oto podstawowe czynniki, które udało nam się wdrożyć:
Po pierwsze potrzebna jest dokładna analiza. Sprawdziliśmy, jak wygląda branża oraz znaleźliśmy największą konkurencję, dzięki temu mogliśmy dobrać to, jakie frazy umieścić na stronie oraz na czym skupić się podczas pozycjonowania. Ustaliliśmy też techniczne parametry, takie jak chociażby ilość tekstu, która powinna znaleźć się na stronie, a także na jakich frazach powinniśmy się oprzeć oraz jaki longtail powinien również się pojawić. Ważne było także, żeby odpowiednio podzielić frazy, dzięki temu mogliśmy skupić się na mniejszych grupach słów kluczowych i przeprowadzić dokładniejszą analizę.
Powstawanie wysokiej jakości contentu z odpowiednimi frazami jest kluczowe, więc korzystając ze specjalistycznego oprogramowania, możemy mieć zarys tego, jak powinien wyglądać artykuł na konkretnej podstronie, w porównaniu do bezpośredniej konkurencji. Oczywiście ważna jest również rola wprawnych copywriterów, którzy będą potrafili poprawnie wprowadzić wytyczne do pisanego tekstu.
W branży filmowej skupiliśmy się przede wszystkim na najczęściej wyszukiwanych gatunkach filmowych i w związku z tym ustaliliśmy, na jakich grupach słów kluczowych się zamierzamy skupić, dzięki czemu strona będzie mogła trafić do jak największego grona odbiorców. Aby tego dokonać, trzeba dokładnie przeanalizować dostępne frazy oraz ustalić priorytety. W naszym przypadku chcieliśmy zwiększyć widoczność strony na jak najwięcej fraz, dlatego też wyszukaliśmy frazy z największym ruchem i skupiliśmy się na nich. Do tego oczywiście przygotowaliśmy odpowiednie linkowanie wewnętrzne.
Warto nadmienić, że nie pozyskiwaliśmy żadnych linków z artykułów sponsorowanych. Główna strategia pozycjonowania była skupiona na linkach z mocnego zaplecza i odpowiednio zoptymalizowanym contencie.