Co to jest optymalizacja strony internetowej?

9 sierpnia, 2022
admin

W branży SEO optymalizacja strony internetowej z każdym rokiem ma coraz szersze znaczenie. Dawniej ograniczała się ona w zasadzie jedynie do kodu źródłowego strony, tekstu i słów kluczowych Dziś jest to proces, w skład którego wchodzą przeróżne czynności realizowane tak bezpośrednio na stronie, jak i niejako poza nią.

Zacznijmy od… strony

Co to jest optymalizacja strony internetowej? Mówiąc wprost — jest to szereg działań, których celem jest podwyższenie miejsca danej strony w rankingu Google. Im jest ono wyższe, tym większy ruch na stronie. W praktyce oznacza to zwiększone zainteresowanie wybraną marką, dostępnymi produktami, usługami i… wyższą sprzedaż. Optymalizacja strony internetowej to proces, który warto rozpocząć od samej witryny. W tym celu należy poprawić jej kod, wdrożyć rozwiązania usprawniające indeksowanie treści przez roboty Google, a także dostosować treść pod kątem SEO (formatowanie, słowa kluczowe, merytoryka itd.).

Optymalizacja słów kluczowych

Ważnym elementem SEO jest dobór właściwych słów kluczowych. Nie jest to łatwe, gdyż — mówiąc kolokwialnie — najpopularniejsze słowa kluczowe są już dawno "zajęte". Trudno pozycjonować stronę WWW pod dobrze znane słowa (np. zakup samochodów), gdyż konkurencja na tym polu jest bardzo duża. Ciekawą alternatywą jest pozycjonowanie pod kątem fraz długiego ogona (np. zakup samochodów hybrydowych używanych), a także pozycjonowanie lokalne (zakup aut Mielec). Warto zauważyć, że potencjał pozycjonowania lokalnego zaczyna się powoli wyczerpywać, jeśli chodzi o duże ośrodki miejskie (np. Warszawa).

Co to jest optymalizacja strony internetowej?
Co to jest optymalizacja strony internetowej?

Budowanie bazy linków

Linkowanie to podstawa w SEO. Aby pozycja strony była jak najwyższa, konieczne jest przygotowanie właściwej bazy linków. Mowa tu zarówno o linkach wewnętrznych, które porządkują komunikację pomiędzy różnymi podstronami, jak i o linkach zewnętrznych. Te ostatnie powinny dotyczyć wyłącznie sprawdzonych stron, tudzież profili w mediach społecznościowych. Świetnym pomysłem jest też linkowanie z blogów tematycznych, gdyż jest to bardzo wiarygodna (z punktu widzenia Google) metoda pozyskiwania silnych linków. Warto pamiętać, że linkbuilding opiera się na prostej zasadzie: lepsza jakość niż ilość.

Funkcjonalność strony

W SEO bardzo ważne jest, aby strona była funkcjonalna z punktu widzenia użytkownika. Co to w praktyce oznacza?

  • Strona musi być czytelna. Dotyczy to nie tylko jej zawartości, to jest zdjęć i treści, ale też linków wewnętrznych i zewnętrznych. Muszą być one na tyle uporządkowane, aby nawigacja z ich pomocą była w miarę prosta.
  • Witryna musi się szybko ładować. W tym celu należy ją maksymalnie uprościć. Ciekawie wygląda to na przykładzie grafiki, którą można zmniejszyć w sposób stratny (ograniczając rozdzielczość) lub bez strat, to jest poprzez zastosowanie filtra (wymaga załadowania całej grafiki).
  • Strona nie może generować błędów (np. błąd 404), a także — przynajmniej teoretycznie — musi ładować się również wtedy, gdy jakość połączenia jest znikoma.
  • Strona powinna być dopasowana do wymogów urządzeń mobilnych, a konkretnie ich małych, dotykowych ekranów. Ważne jest, aby np. odnośniki znajdowały się wystarczająco daleko od siebie.

Artykuły sponsorowane

Pośrednim narzędziem optymalizującym stronę WWW są tzw. artykuły sponsorowane. Są to zwykle merytoryczne treści, w skład których wchodzą linki afiliacyjne do wybranej, pozycjonowanej strony. Udostępnianie tychże artykułów wiąże się zwykle z pewnymi kosztami , ale trzeba pamiętać, że jeśli są one osadzone na zbliżonych tematycznie, wiarygodnych serwisach, będą skutecznymi rozwiązaniami promującymi wybraną witrynę. Ważne jest, aby tworząc artykuły sponsorowane, nie skupiać się na reklamie produktu (np. przy pozycjonowaniu sklepów internetowych), lecz pisać w sposób maksymalnie przydatny dla potencjalnego klienta.

Co to jest optymalizacja strony internetowej? W gruncie rzeczy jest zbiór wszystkich, legalnych czynności, które są niezbędne do jak najskuteczniejszego wypromowania własnej witryny. Biorąc pod uwagę rosnącą konkurencję, działania te będą w najbliższych latach wciąż intensyfikowane. I to właśnie od tych działań zależy chociażby cena pozycjonowania (chociaż na koszty składa się wiele czynników, np czy jest to pozycjonowanie za efekty czy skupiasz się na outsourcingu)

Sprawdź również:

admin
SEO EXPERT

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Ostatnio na blogu
Losowe starsze wpisy

Szukasz sprawdzonej

Agencji SEO?

Najpopularniejsze na nasze stronie - sprawdź koniecznie

seomod-pozycjonowanie-logo
Niemcewicza 26/415
IV piętro
71-520 Szczecin
+48  736 090 601
biuro@seomood.pl