Content Marketing – dlaczego jest istotny?

10 stycznia, 2020
Karolina P.

Dla każdego właściciela strony internetowej kluczową sprawą są odbiorcy. Przede wszystkim osobom prowadzącym sklepy internetowe zależy na potencjalnych klientach, którzy odwiedzą stronę i zachęceni ofertą dokonają zakupu. A klienci zwracają uwagę na naprawdę wiele kwestii – strona musi być przede wszystkim funkcjonalna i intuicyjna, a treści powinny być przyjazne dla odbiorcy. To właśnie na treściach się dzisiaj skupimy, ponieważ nawet najlepiej wykonana strona może nie przekonać klienta do zakupu – potrzebny będzie reklamowy tekst, który poinformuje odbiorcę o ofercie.

Gdzie w tym wszystkim Content Marketing? Strategia ta ukrywa się właśnie w tekstach, które mają być wartościowe merytorycznie przy jednoczesnym zachowaniu cech reklamowych. Jednocześnie treść na stronie spełnia bardzo ważną rolę w SEO (o czym wspominaliśmy w poprzednim wpisie), więc nie może zabraknąć kluczowych fraz. Zatem na tekst napisany zgodnie ze strategią CM składają się trzy elementy – frazy i reszta wytycznych pod SEO, wartość merytoryczna oraz funkcja reklamowa, zachęcająca do zakupu.

W Sieci roi się od reklam

W Internecie znajdziemy różne rodzaje reklam – od banerów do krótkich filmów. Jednak trzeba przyznać, że strategia sprzedażowa oparta na Content Marketingu wygląda najbardziej naturalnie i przyjaźnie dla odbiorców. Przecież nikt z nas tak naprawdę nie lubi wyskakujących okienek, które zasłaniają cały czytany przez nas artykuł. Nie zwracamy już uwagi na banery wyświetlające się tuż obok interesujących nas treści. Często też korzystamy z programów, które skutecznie blokują reklamy na stronach internetowych.

Dlatego Content Marketing jest bardzo ważny – łączy on bowiem w sobie cechy informacyjne oraz reklamowe. Odbiorca na stronie może dowiedzieć się wszystkiego, co go interesuje na temat danego produktu czy usługi, a perswazyjny charakter tekstu sprawi, że zdecyduje się on na zakup czy skorzystanie z oferty.

Czy łatwo się pisze teksty w ramach omawianej przez nas strategii? Na pewno wymaga to umiejętności w zakresie odpowiedniego reklamowania produktów. Nie można takiego tekstu przeładować tanimi hasłami – “nasze jest najlepsze”, “nikt nie zrobi tego lepiej od nas”. Jeśli za bardzo będziemy próbowali przekonać odbiorcę do naszych usług, osiągniemy zupełnie odwrotny efekt. Konsumenci w dzisiejszych czasach są o wiele bardziej wyczuleni na reklamy i podejrzliwie podchodzą do zapewnień o tym, że to właśnie “nasza oferta jest niezastąpiona”.

Jak napisać tekst zgodny z CM?

Jak właściwie zareklamować produkt lub usługę? Przede wszystkim należy pamiętać o tym, że tekst na stronie ma mieć wartość merytoryczną, musi więc dostarczyć najważniejszych informacji, których może potrzebować odbiorca. Dobrze jest opisać najważniejsze właściwości i funkcje oferowanych produktów czy usług. Nie należy natomiast dodawać “czegoś od siebie” – po prostu nie można okłamać odbiorcy tylko i wyłącznie dla zysku. Warto wspomnieć o sytuacjach, w których sprzedawany przez nas produkt znacznie ułatwi życie konsumentowi. “Jesteś zmęczona? Przyjdź na masaż – zasługujesz przecież na chwilę dla siebie” brzmi lepiej niż “Nasze masaże są najlepsze, nikt w mieście nie robi tego lepiej”.

Faktem jest, że aby mieć pewność co do jakości tekstu napisanego zgodnie z zasadami Content Marketingu, warto zlecić go profesjonalnemu copywriterowi. Tylko wtedy ma się pewność, że w treści nie zabraknie fraz (i będą użyte one w niezauważalny dla odbiorcy sposób), a jednocześnie tekst poinformuje odbiorcę i podświadomie przekona go do skorzystanie z oferty. Często można zaobserwować na stronach internetowych, że treści są wyłącznie informujące – w ten sposób nie przekonamy klientów do zakupu. Teoretycznie oferowany przez nas produkt powinien obronić się sam, jednak doskonale wiemy, że reklama jest dźwignią handlu, więc warto zastosować kilka marketingowych tricków. Z drugiej strony czasem treści bywają przeładowane superlatywami, co wygląda z perspektywy odbiorcy nierealnie. Bywa także, że tekst jest informacyjny i reklamuje produkty w zgrabny sposób, jednak niedoświadczony copywriter nie do końca umiał użyć fraz w taki sposób, by wyglądały one jak najbardziej naturalnie.

Jak wspomnieliśmy, treść na stronie powinna spójnie łączyć te trzy aspekty. Wtedy możemy powiedzieć, że tekst został opracowany zgodnie z zasadami Content Marketingu. Tak atrakcyjna treść na pewno przełoży się zarówno na efekty w pozycjonowaniu, jak i na zyski, ponieważ klienci dowiedzą się wszystkich ważny rzeczy o ofercie, a jednoczesny brak nachalnej reklamy nie zniechęci ich do zakupu.

Karolina P.
SEO EXPERT
Cześć! Jestem Karolina

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Ostatnio na blogu
Losowe starsze wpisy

Szukasz sprawdzonej

Agencji SEO?

Najpopularniejsze na nasze stronie - sprawdź koniecznie

seomod-pozycjonowanie-logo
Niemcewicza 26/415
IV piętro
71-520 Szczecin
+48  736 090 601
biuro@seomood.pl