Granica między reklamą, a nachalnym polecaniem produktu

4 marca, 2020
Karolina P.

Jeżeli jesteś copywriterem, pewnie nie raz zdarzyło Ci się tworzyć opisy produktów do sklepów internetowych. Być może pisałeś teksty dla firm, które zajmują się różnymi usługami. W każdym z tych przypadków należy opracować taką treść, która oprócz poinformowania potencjalnego klienta o charakterze oferty będzie także zachęcała do transakcji. Reklama jest dźwignią handlu - tak mówi stare porzekadło. I faktycznie, coś w tym jest. Odpowiednio napisany tekst może zdziałać cuda i przekonać nawet najbardziej opornych i nieprzekonanych klientów. Oczywiście produkt powinien bronić się sam w sobie, swoją jakością czy ceną. Jednakże czasem konkurencja na rynku jest ogromna, zatem dobre zareklamowanie usługi okazuje się bardzo przydatne.

W dzisiejszych czasach jesteśmy coraz bardziej wyczuleni na reklamy. Większość z nas już nie wierzy ślepo w obietnice producentów, czy to w reklamach telewizyjnych, czy opisach w sklepach internetowych. Wręcz przeciwnie - jeśli przesadnie zachwala się dany produkt lub usługę, można wzbudzić w odbiorcy podejrzenia. Zatem jak pisać teksty, aby zainteresować klientów i przekonać do zakupu?

Po pierwsze, trzymaj się faktów. Nie warto koloryzować i dopisywać niestworzonych właściwości tylko po to, aby zachęcić klientów do zakupu. Pamiętaj, że nabywca sugeruje się tym, co wyczytał i jego oczekiwania są uzależnione właśnie od opisu na stronie. Jeżeli postanowisz dodać od siebie kilka funkcji Kopen Anvistat (Lipitor) Zonder Recept Online , które nie są przewidziane, konsument ma prawo być rozczarowany. Przez to działasz na niekorzyść właściciela strony, czyli swojego klienta, a przecież nie na tym Ci zależy.

Istniejące właściwości warto opisać pozytywnie, ale bez przesady. Odradzamy używanie oczywistych zwrotów, w stylu "nasz produkt jest najlepszy" czy "jesteśmy najskuteczniejszą firmą". Zamiast tego można napisać "dbamy o to, aby nasze produkty były na jak najwyższym poziomie" lub "nasze wieloletnie doświadczenie pozwala nam stwierdzić, że jesteśmy jedną z najskuteczniejszych firm". Na pierwszy rzut oka wydaje się, że różnica jest niewielka. Jednak odbiorca nie lubi banałów i suchych obietnic. Ten sam sens zdania, ale ubrany w inne słowa, brzmi już zupełnie inaczej.

W niektórych branżach można pokusić się na błyskotliwe poczucie humoru i stworzenie wyjątkowego tekstu. Reklama, która jest unikatowa, zapadnie w pamięć każdemu odbiorcy. Jeśli uda się go zaciekawić, zaintrygować lub rozbawić, istnieje większe prawdopodobieństwo transakcji. Wystarczy wzbudzić sympatię klienta. Podświadomie unikamy ponuraków, którzy na siłę chcą wcisnąć nam produkt. Niektórzy z nas są tak zacietrzewieni, że nie przekona ich nawet konkurencyjna cena lub wysoka jakość usługi. Często myślą "o nie, na pewno tego od nich nie kupię, bo ściemniają w tym opisie!". Dlatego trzeba stale się pilnować i pamiętać, że tekst znajdujący się na stronie spełnia bardzo ważną rolę.

Trudne jest odpowiednie wyważenie tego, co jeszcze jest dobrym tekstem reklamowym, a niestety już zaczyna wpadać w przesadę. Wymaga to wyczucia i doświadczenia. Rzecz jasna to drugie przyjdzie wraz z praktyką, dlatego pisz, pisz i jeszcze raz pisz. Jeśli nie wiesz, czy stworzony przez Ciebie tekst nie jest nachalny, mamy podpowiedź. Postaw się na miejscu potencjalnego klienta. Zastanów się, czy po przeczytaniu tekstu skorzystałbyś z proponowanych usług. Jeśli sam, jako konsument, stwierdzisz, że jest dobrze i wiesz, na co się decydujesz, wszystko jest jasne i nie brzmi, jak z typowej, przejaskrawionej reklamy w telewizji - możesz publikować. Natomiast jeżeli w niektórych miejscach uśmiechniesz się znacząco i uznasz, że nie wygląda to prawdopodobnie - lepiej przebuduj akapit i użyj łagodniejszych wyrażeń.

Wszystko przychodzi z czasem i w pewnym momencie wyczujesz tę subtelną granicę. Najlepsi copywriterzy balansują na linie, między doskonałą reklamą, a przeładowaniem superlatywami. Grunt to praktyka, ponieważ to ona czyni mistrza.

Ostatnio na blogu
Losowe starsze wpisy

Szukasz sprawdzonej

Agencji SEO?

Najpopularniejsze na nasze stronie - sprawdź koniecznie
Seomod pozycjonowanie
Niemcewicza 26/415
IV piętro
71-520 Szczecin
+48  736 090 601
biuro@seomood.pl