Ile kosztuje pozycjonowanie bloga?

29 lipca, 2022
admin

Blog to miejsce w Sieci, w którym jego autor chce się podzielić ze swymi czytelnikami różnymi przemyśleniami, własnym spostrzeżeniem na świat itd. Niestety, nawet najlepszy blog nie wygeneruje ruchu znikąd. Jego pozycjonowanie to jedyna droga do tego, by z biegiem czasu nie tylko notować jednostkowe wejścia, ale też zarabiać na takiej inwestycji.

Realistyczne spojrzenie na koszty

Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, ile kosztuje pozycjonowanie bloga? Przyjmijmy, że cena jednego, dobrego wpisu to koszt rzędu 100 - 200 złotych. Podobnie wygląda koszt pozyskania jednego, wartościowego linka. Problem w tym, że skuteczne pozycjonowanie wiąże się z dodaniem przynajmniej kilku linków i wpisów miesięcznie. Jak łatwo policzyć, może się to wiązać z wydatkiem rzędu nawet 1500 - 2000 złotych. Czy to dużo? Na to pytanie musi sobie odpowiedzieć każdy z osobna. Tak czy inaczej, inwestowanie w rozbudowujący się blog to poważny koszt, który trzeba uwzględnić w rachunkach.

Linki, treść i coś jeszcze

W gruncie rzeczy, na łączne koszty pozycjonowania bloga sumują się wydatki obejmujące nie tylko treść i linki, ale też inne działania, które pomogą podjąć określone decyzje co do dalszej optymalizacji SEO. Warto je rozpocząć m.in. od solidnego audytu SEO, a więc kontroli wszystkich płaszczyzn, na których osoba pozycjonująca bloga będzie musiała działać. Oczywiście audyt odpowie również na pytania związane z użytecznością, funkcjonalnością, a także techniczną poprawnością wykonania bloga. Jest to zatem narzędzie, które nie tylko pozwoli zoptymalizować treść pod kątem SEO, ale też przyspieszy ładowanie treści i dostosuje je do potrzeb użytkownika.

Słowa kluczowe

Na pozycjonowanie bloga wpływ ma również dogłębna analiza branży, działań podmiotów konkurencyjnych, a także optymalizacja pod kątem fraz kluczowych. To właśnie frazy kluczowe i ich właściwy dobór to dwie kwestie, które trzeba właściwie przemyśleć. Optymalizacja strony pod SEO pod kątem popularnych fraz niesie ze sobą duże koszty i niewspółmiernie niskie zyski. Dla przykładu spróbujmy pozycjonować coś pod frazą "samochody". Już na samym początku widać, że jest to działanie nieopłacalne. Z drugiej strony można jednak sprecyzować daną frazę, tworząc treść zoptymalizowaną na słowo kluczowe "samochody z silnikiem elektrycznym gdzie kupić?".

Optymalizowanie treści

Pisząc artykuły na bloga, nie wystarczy napisać jednorodnego, nudnego tekstu, a następnie udostępnić go na stronie. Chcąc tworzyć naprawdę wartościowe wpisy, trzeba pamiętać o kilku prostych, ale jakże ważnych zasadach:

  • Tekst musi być wartościowy. Jego zawartość musi w pewnym stopniu angażować użytkownika i nakłaniać go do reakcji. Najlepsze wpisy to te, które generują najwięcej ruchu organicznego, komentarzy itd. Biorąc pod uwagę powyższą, przykładową frazę, nie warto skupiać się na tekście dotyczącym zasady działania auta elektrycznego. Lepiej od razu napisać poradnik dotyczący rynkowych cen zakupu tychże pojazdów, lub ich parametrów technicznych.
  • Tekst musi być sformatowany. Mowa tu oczywiście o stosowaniu pogrubień, kursyw, wypunktowań, list, spisów treści, a także nagłówków, akapitów itd. To dzięki nim tekst staje się bardziej atrakcyjny w oczach czytelnika, a co za tym idzie - pomaga on w wygenerowaniu znacznie większego ruchu na stronie. Dzięki formatowaniu tekstu użytkownik nie otrzymuje wyłącznie określonej treści, ale może łatwiej dotrzeć do interesujących go danych!
  • Tekst musi być pozyskany legalnie! Teksty na bloga można pozyskać na dwa sposoby: albo poprzez ich własnoręczne redagowanie, albo też poprzez zlecania ich pisania innym. Każda z tych metod ma swoje zalety i wady. Tak czy inaczej, skopiowanie ich z zewnętrznych serwisów to najgorsza, możliwa rzecz. Może ona nawet skutkować wyrzuceniem danej strony z rankingu Google.
ile kosztuje pozycjonowanie bloga?
ile kosztuje pozycjonowanie bloga?

Podsumowując, wydatki ponoszone na pozycjonowanie bloga to poważna inwestycja, ale przy odpowiednim optymalizowaniu kosztów można ją finansowo unieść. Ważne, aby robić to w sposób przemyślany i z głową - wtedy za pozycjonowanie cennik nie będzie nas aż tak przerażał. Oczywiście w tym wpisie mowa była o blogach, ale w naszej agencji SEO outsourcing czy też pozycjonowanie sklepów to również możliwe opcje. Wielu klientów decyduje się na pozycjonowanie za efekt - wtedy cena zależy od pozycji fraz.

Sprawdź również:

admin
SEO EXPERT

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Ostatnio na blogu
Losowe starsze wpisy

Szukasz sprawdzonej

Agencji SEO?

Najpopularniejsze na nasze stronie - sprawdź koniecznie

seomod-pozycjonowanie-logo
Niemcewicza 26/415
IV piętro
71-520 Szczecin