Blog to miejsce w Sieci, w którym jego autor chce się podzielić ze swymi czytelnikami różnymi przemyśleniami, własnym spostrzeżeniem na świat itd. Niestety, nawet najlepszy blog nie wygeneruje ruchu znikąd. Jego pozycjonowanie to jedyna droga do tego, by z biegiem czasu nie tylko notować jednostkowe wejścia, ale też zarabiać na takiej inwestycji.
Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, ile kosztuje pozycjonowanie bloga? Przyjmijmy, że cena jednego, dobrego wpisu to koszt rzędu 100 - 200 złotych. Podobnie wygląda koszt pozyskania jednego, wartościowego linka. Problem w tym, że skuteczne pozycjonowanie wiąże się z dodaniem przynajmniej kilku linków i wpisów miesięcznie. Jak łatwo policzyć, może się to wiązać z wydatkiem rzędu nawet 1500 - 2000 złotych. Czy to dużo? Na to pytanie musi sobie odpowiedzieć każdy z osobna. Tak czy inaczej, inwestowanie w rozbudowujący się blog to poważny koszt, który trzeba uwzględnić w rachunkach.
W gruncie rzeczy, na łączne koszty pozycjonowania bloga sumują się wydatki obejmujące nie tylko treść i linki, ale też inne działania, które pomogą podjąć określone decyzje co do dalszej optymalizacji SEO. Warto je rozpocząć m.in. od solidnego audytu SEO, a więc kontroli wszystkich płaszczyzn, na których osoba pozycjonująca bloga będzie musiała działać. Oczywiście audyt odpowie również na pytania związane z użytecznością, funkcjonalnością, a także techniczną poprawnością wykonania bloga. Jest to zatem narzędzie, które nie tylko pozwoli zoptymalizować treść pod kątem SEO, ale też przyspieszy ładowanie treści i dostosuje je do potrzeb użytkownika.
Na pozycjonowanie bloga wpływ ma również dogłębna analiza branży, działań podmiotów konkurencyjnych, a także optymalizacja pod kątem fraz kluczowych. To właśnie frazy kluczowe i ich właściwy dobór to dwie kwestie, które trzeba właściwie przemyśleć. Optymalizacja strony pod SEO pod kątem popularnych fraz niesie ze sobą duże koszty i niewspółmiernie niskie zyski. Dla przykładu spróbujmy pozycjonować coś pod frazą "samochody". Już na samym początku widać, że jest to działanie nieopłacalne. Z drugiej strony można jednak sprecyzować daną frazę, tworząc treść zoptymalizowaną na słowo kluczowe "samochody z silnikiem elektrycznym gdzie kupić?".
Pisząc artykuły na bloga, nie wystarczy napisać jednorodnego, nudnego tekstu, a następnie udostępnić go na stronie. Chcąc tworzyć naprawdę wartościowe wpisy, trzeba pamiętać o kilku prostych, ale jakże ważnych zasadach:
Podsumowując, wydatki ponoszone na pozycjonowanie bloga to poważna inwestycja, ale przy odpowiednim optymalizowaniu kosztów można ją finansowo unieść. Ważne, aby robić to w sposób przemyślany i z głową - wtedy za pozycjonowanie cennik nie będzie nas aż tak przerażał. Oczywiście w tym wpisie mowa była o blogach, ale w naszej agencji SEO outsourcing czy też pozycjonowanie sklepów to również możliwe opcje. Wielu klientów decyduje się na pozycjonowanie za efekt - wtedy cena zależy od pozycji fraz.