Seomod pozycjonowanie logo

Ile kosztuje SEO miesięcznie?

25 lipca, 2022
admin

Branża SEO nie lubi wypowiadać się na temat pieniędzy. I nie chodzi tu o wrodzoną nieśmiałość, lecz raczej o ogólną… niewiedzę. O ile bowiem można ustalić średnie stawki za wyłożenie płytkami metra kwadratowego podłogi, o tyle trudno jednoznacznie określić, ile będzie kosztować SEO. Wszystko zależy od konkretnego przypadku - czy to SEO program partnerski, czy też pozycjonowanie sklepu shoper.

Najtrudniejszy zawód świata?

Można by przekornie rzec, że specjalista SEO to najtrudniejszy zawód świata. Dlaczego? Odpowiedź jest dość zaskakująca, gdyż ma on największy kłopot z wyceną świadczonych przez siebie usług. Nie dość, że każda z witryn internetowych stoi na nieco innym poziomie w zakresie SEO, to jeszcze pewną nieprzewidywalnością wyróżnia się sam algorytm Google. Dużo łatwiej przygotować sobie pewien miesięczny budżet, który - jako właściciele witryny - jesteśmy w stanie przeznaczyć na działania SEO.

Realne kwoty, realne potrzeby

Ile kosztuje SEO miesięcznie? Mała firma, która dopiero wchodzi na rynek lokalny, powinna w działania SEO zainwestować co najmniej 500 złotych miesięcznie. Duża firma może potrzebować na ten cel nawet kilka tysięcy złotych. Wszystko zależy od tego, czy w firmie jest specjalista, który jest się w stanie tym zająć. Jeśli tak, koszty pozycjonowania będą malały, a jeśli nie - będą rosły. Trzeba też podkreślić, że z praktycznego punktu widzenia działania SEO warto rozpocząć od niewielkich kwot. Nagłe inwestowanie w dużą liczbę (wartościowych) linków i treści, może być przez Google odczytane jako działanie nielegalne.

Konkretne stawki

Analizując zestawienie kosztów w SEO, warto zwrócić uwagę na jednostkowe wydatki w odniesieniu do poszczególnych usług. I tak pojedynczy artykuł sponsorowany to koszt rzędu 100 - 200 złotych. Mowa tu oczywiście o interesującej treści zoptymalizowanej pod kątem SEO, a nie o "przypadkowym ciągu znaków". Tyle samo kosztuje pozyskanie dobrego i wartościowego linku. Biorąc pod uwagę fakt, że zarówno treści jak i baza linków muszą się rozrastać, konieczne będzie inwestowanie w nie nawet kilka razy w miesiącu. Jak łatwo policzyć, będzie się to wiązało z wydatkiem rzędu 1500 - 2000 złotych.

ile kosztuje seo miesięcznie?
ile kosztuje seo miesięcznie?

Specyficzne działania SEO

Oczywiście trzeba też przyznać, że łączne koszty SEO będą zależne również od stopnia trudności pozycjonowania. Powyższe kwoty są np. uwzględnione dla ogólnych fraz o zasięgu krajowym. Jeśli jednak pozycjonowanie zostanie zawężone do konkretnych miast, wsi, a nawet rejonów geograficznych, cena tejże usługi powinna znacząco spaść. W przypadku lokalnych działań SEO (i niewielkiej firmy) można nawet mówić o kwocie 1200 złotych miesięcznie. Znacznie więcej trzeba zapłacić za profesjonalny audyt SEO, który odpowie na pytania, jakie czynności należy wykonać, by uzyskać jeszcze wyższą pozycję.

SEO to obowiązek, a nie przyjemność

Biorąc pod uwagę to ile kosztuje SEO miesięcznie, można pokusić się o stwierdzenie, że to i tak nie ma większego znaczenia, skoro "u mnie żadnego SEO" nie trzeba. Owszem, być może jest tak, że firma świetnie prosperuje, ma stałych dostawców i klientów, ale historia uczy, że to się może kiedyś skończyć. Dzięki SEO przedsiębiorca może otwierać się na nowe rynki, pozyskiwać nowych kontrahentów i dywersyfikować kierunki dystrybucji. Bez optymalizacji własnej strony jest to niemożliwe, w związku z czym istnieje ryzyko, że za kilka lat wszystko się skończy.

Nie warto oszczędzać…

W związku z tym, że konkurencja na rynku SEO rośnie, można spodziewać się, że pozycjonowanie stron cena znacznie wzrośnie. Trend ten jest - niestety - nieodwracalny, chyba że zmianie ulegną zasady pozycjonowania w ramach algorytmu Google (jednak i wtedy konieczna będzie chociażby optymalizacja strony pod SEO). Wszystko jednak wskazuje na to, że wprowadzane przez giganta zmiany, są elementem większego procesu, w którym szczególny nacisk kładzie się na sztuczną inteligencję. Dlatego nie warto oszczędzać, inwestując w półśrodki lub też (co gorsza!) w działania niedopuszczalne z punktu widzenia Google.

Podsumowując, miesięczne wydatki na SEO to tylko cień zysków, jakie daje sprawne, rzetelne i cierpliwe pozycjonowanie stron. Dlatego warto ponosić koszty (na przykład za pozycjonowanie za efekt), aby dzięki nim zyski były jeszcze większe.

Sprawdź również:

Ostatnio na blogu
Losowe starsze wpisy

Szukasz sprawdzonej

Agencji SEO?

Najpopularniejsze na nasze stronie - sprawdź koniecznie
Seomod pozycjonowanie logo
Niemcewicza 26/415
IV piętro
71-520 Szczecin
+48  736 090 601
biuro@seomood.pl