Pozycjonowanie ecommerce

29 września, 2022
admin

Handel elektroniczny z miesiąca na miesiąc coraz bardziej zyskuje na popularności. Konsumenci uwielbiają dokonywać zakupów w sieci, ponieważ jest to wygodny i komfortowy sposób na zaoszczędzenie czasu. Wielu przedsiębiorców wychodzi naprzeciw potrzebom klientów i przenosi swoje biznesy do Internetu. Sieciowy rynek jest jednak mocno oblegany, więc niełatwo dać się poznać na szerszym forum. Co zrobić, aby wyróżnić się na tle konkurencji w branży ecommerce? Należy podjąć szereg działań marketingowych, dzięki którym dana marka stanie się często wyszukiwana oraz rozpoznawalna.

Pozycjonowanie e-commerce jest coraz popularniejszym rozwiązaniem zwiększenia widoczności sklepu internetowego. Pozycjonowanie sklepu, tak aby znalazł się na wysokiej pozycji na liście wyszukiwania, to nowoczesny sposób promocji, który zachęci potencjalnego klienta do odwiedzenia strony sklepu.

Zazwyczaj zanim potencjalny klient zdecyduje się na zakup produktu lub usługi, szuka informacji o najlepszych ofertach, korzystając z wyszukiwarki Google. Przegląda strony internetowe, zdjęcia produktów, czyta opinie osób, które już zakupiły dane produkty lub usługi. Optymalizacja strony internetowej jest kluczowym elementem technicznego SEO platformy e-commerce. Zdarzają się sytuacje, że dane witryny sklepów internetowych odrzucają potencjalnych klientów już przy pierwszym kontakcie, z powodu mało atrakcyjnej szaty graficznej albo słabo zoptymalizowanych treści. Mając to na uwadze, wartościowa optymalizacja treści znajdujących się na stronie sprzedażowej jest kluczowa, aby wizyty potencjalnych klientów w sklepie online kończyły się zakupem.

Dlaczego warto?

E commerce pozycjonowanie ma na celu przede wszystkim zwiększenie widoczności sklepu w wyszukiwarce Google. Jest to jednak złożony proces, polegający m. in. na optymalizacji sklepu internetowego, przy użyciu różnorakich strategii SEO, który najlepiej oddać w ręce prawdziwych specjalistów SEO. Doświadczeni webmasterzy wiedzą, co zrobić, aby jak najefektywniej wypromować daną markę. W przypadku SEO dla ecommerce możliwe jest rozliczanie się za efekt pracy, czyli dostosowanie opłat za usługi do pozycji sklepu internetowego w wyszukiwarce Google, ilości nowych klientów lub ruchu na stronie internetowej. W dobie cyfryzacji i powszechnego dostępu do sieci internetowej trafienie do klienta ze swoją ofertą niemalże graniczy z cudem. Dzieje się tak, ponieważ umieszczanie produktów na sprzedaż w Internecie jest bardzo proste, więc każdy może to zrobić. Jest coraz więcej właścicieli sklepów online, a co za tym idzie konkurencja dla Twojego biznesu rośnie. E-commerce pozycjonowanie - to proces pozycjonowania sklepu, który sprawi, że strona Twojego sklepu internetowego w Google będzie lepiej widoczna, co przekłada się na zwiększenie ruchu na witrynie. Nawet niszowe dotąd towary i usługi mają już całkiem pokaźny staż w sieci. Jest to pozytywne zjawisko dla konsumentów, ponieważ mogą wybierać z szerokiej palety ofert. Dla osób prowadzących biznes ecommerce wiąże się to jednak z nieustannym szukaniem nowych sposobów na promocję i reklamę. E-handel z pewnością będzie rozwijał się nadal, ponieważ klienci nie zrezygnują z formy zamawiania produktów bez wychodzenia z domu. Jest to dla nich zbyt duży luksus, do którego już zdążyli się przyzwyczaić. Inwestycją w pozycjonowanie zapewnisz sobie lepszą widoczność sklepu w wynikach wyszukiwania. Nasze agencje SEO mają wieloletnie doświadczenie w skutecznym pozycjonowaniu i prowadzeniu kampanii SEO.

Ecommerce SEO przekłada się bezpośrednio na:

  • Większą ilość nowych klientów: dzięki wyższej pozycji w wyszukiwarce Google więcej osób zobaczy Twój sklep i zostanie Twoimi klientami;
  • Zwiększoną aktywność na stronie internetowej Twojego sklepu: wysoka pozycja w wyszukiwarce zwiększy ruch na witrynie internetowej sklepu;
  • Większą ilość sprzedaży - większy współczynnik konwersji: odpowiednio zoptymalizowana strona pozwoli zwiększyć sprzedaż i ilość wizyt na stronie kończących się zakupem;
  • Kreowanie pozytywnego wizerunku marki: wysoka pozycja w wyszukiwarce zwiększa zaufanie użytkowników;
  • Pozycjonowanie strony zapewni Ci przewagę w branży, dzięki większej widoczności Twojego sklepu.

Dlatego też widać, że SEO ecommerce może zapewnić Twojemu sklepowi wiele korzyści. Efekty pozycjonowania sklepów internetowych bezpośrednio przekładają się na wzrost zysków przedsiębiorstwa, zwiększenie widoczności witryny w wyszukiwarce Google, większe zaufanie potencjalnych klientów oraz pozyskiwanie nowych klientów. Zainwestuj w swój sklep internetowy i rozpocznij działania SEO dla e-commerce.

Od czego zacząć SEO w ecommerce?

Pozycjonowanie ecommerce polega na przeprowadzeniu szeregu czynności niezbędnych do zoptymalizowania zasięgów danego sklepu internetowego. Fachowcy w zakresie optymalizacji pod kątem SEO, w pierwszej kolejności przeprowadzają audyt SEO, który pozwoli stwierdzić, co wymaga pilnej poprawy w przypadku konkretnego e-biznesu. Aby móc wdrożyć funkcjonalne rozwiązania, należy poznać indywidualne potrzeby sklepu, jego specyfikę oraz cechy reprezentowanej przez niego gałęzi handlu. Profesjonalne przeprowadzenie optymalizacji strony pozwoli wyróżnić firmę na tle jej podobnych i zapewni długofalowe zyski ze sprzedaży.

Pozycjonowanie ecommerce
Pozycjonowanie ecommerce

Ile trwa pozycjonowanie e-commerce? Po jakim czasie można liczyć na efekty?

Proces pozycjonowania może trwać od kilku tygodni do kilku miesięcy. Tyle potrzebuje strona, by wejść do czołówki witryn prezentowanych w Google. Wszystko zależy od kilku czynników, m.in. od tego, jak bardzo jest oblegana dana branża oraz jak duża jest konkurencja. Optymalizacja stron jest inwestycją, która opłaca się na dłuższą metę. Efektywne wypromowanie strony szybko spowoduje wzrost dochodów, a co za tym idzie zwrócą się koszty opłacenia specjalistów od marketingu sieciowego i cena SEO. Przedsiębiorcy internetowi mogą skorzystać z pomocy renomowanej agencji SEO, która ma spore doświadczenie w branży i potrafi pomóc nawet w najbardziej wymagających przypadkach. Na rynku działają także freelancerzy, którzy stanowią grupę wolnych strzelców trudniących się pozycjonowaniem i optymalizowaniem witryn pod potrzeby SEO. Wybór najlepszego wykonawcy jest sprawą priorytetową, bo, jak powszechnie wiadomo, dobra reklama jest dźwignią handlu. Skuteczne pozycjonowanie ecommerce to rodzaj reklamy, o którym potencjalni klienci nie wiedzą, że jest reklamą. W dzisiejszych czasach świadomość społeczeństwa o metodach reklamowania i metodach marketingu internetowego jest coraz większa. Ludzie coraz mniej chętnie klikają w reklamy, które muszą oglądać zanim włączy się ich piosenka. Proces pozycjonowania sklepu internetowego umożliwia zwiększenie widoczności sklepu w wyszukiwarce Google i zwiększenie zaufania potencjalnych klientów do Twojej strony internetowej. Większość ludzi uznaje strony wyświetlające się najwyżej w wyszukiwarce Google za najlepsze, sprawdzone i godne zaufania. Jeśli chcesz, aby strona Twojego sklepu znalazła się wśród czołówki zadaj o odpowiednie SEO dla sklepu internetowego z naszą pomocą.

Na czym polega pozycjonowanie e-commerce w wyszukiwarce?

Pozycjonowanie dla e-commerce SEO to strategia marketingowa, której efektem jest zwiększenie widoczności Twojej marki w wyszukiwarce Google. Pozycjonowanie Twojego sklepu będzie polegało m. in. na analizie fraz kluczowych, czyli zbadaniu, jakie frazy kluczowe są najczęściej wpisywane w Google w celu znalezienia usług lub produktów związanych z ofertą Twojego sklepu. Następnie profesjonalni copywriterzy napiszą oryginalne teksty zawierające frazy kluczowe, które później umieszczane są na stronie internetowej sklepu. Celem content marketingu opartego na pozycjonowaniu jest zwiększenie dostrzegalności sklepu w wyszukiwarce. Dzięki temu potencjalni klienci szukający konkretnych produktów i kategorii, przy pomocy wyszukiwarki Google, trafią bezpośrednio na tą stronę Twojego sklepu, która ich interesuje. Będą mogli od razu złożyć zamówienie. Właściciela sklepu internetowego będzie oczywiście interesowało zwiększenie ilości sprzedaży. Trzeba pamiętać, że poza widocznością sklepu, wpływ na zwiększenie sprzedaży ma również oferta dostępna na stronie, jej różnorodność, ceny, promocje, możliwości dostawy i zwrotu.

Od czego zacząć pozycjonowanie?

Interesuje Cię jak efektywnie wdrożyć strategię marketingową opartą na pozycjonowaniu w swojej firmie? Istnieje kilka skutecznych metod pozycjonowania, dzięki którym strona internetowa Twojego sklepu znajdzie się na samej górze w wyszukiwarce Google. Najpierw należy skupić się na optymalizacji strony internetowej, względem wyszukiwarek internetowych. Należy przeanalizować przejrzystość witryny i sprawdzić czy będzie się odpowiednio indeksowała. Potem trzeba upewnić się, że witryna internetowa jest odpowiednio dopasowana do otwierania na urządzeniach mobilnych. W dzisiejszych czasach bardzo istotne jest, żeby strona dobrze się prezentowała nie tylko na komputerze ale również na smartfonie lub tablecie. Następnie powinno się wypełnić wszystkie możliwe pola w Google Moja Firma oraz Wizytówka Google, w celu maksymalnego ułatwienia potencjalnym klientom znalezienia potrzebnych informacji kontaktowych, warunków dostawy itp.

Jednym z najistotniejszych czynników rankingowych Google, które wpływają na pozycjonowanie, jest dobór słów kluczowych. Działaniem zmierzającym do poprawienia wyników strony www lub sklepu internetowego w wyszukiwarce sieciowej może być np. posługiwanie się słowami kluczowymi, które są zazwyczaj wpisywane przez użytkowników sieci w polu wyszukiwania. Dlatego też teksty optymalizacyjne zawierają zazwyczaj duże zagęszczenie słów lub fraz kluczowych. Google to potentat i monopolista jeśli chodzi o wyszukiwarki internetowe, gdyż Google skupia na sobie aż 97% uwagi internautów. Na głównej stronie widocznych jest zaledwie kilka najważniejszych pozycji, więc ambicją przedsiębiorców internetowych jest dostanie się na czołowe miejsca w tym specyficznym rankingu. Statystyki dowodzą, że internauci zazwyczaj nie mają czasu lub ochoty na przeglądanie dalszych stron, więc cała uwaga skupiona jest na pierwszej, drugiej, maksymalnie trzeciej stronnie Google.

Pozycjonowanie ecommerce polega zatem w głównej mierze na dopasowaniu się do algorytmów wyszukiwarki, co nie jest wcale prostą sprawą, ponieważ nikt tak naprawdę nie wie, jak te algorytmy wyglądają. Webmasterzy dbają o to, by treści zawarte na stronach były aktualne oraz w sposób wyczerpujący odpowiadały na wszelkie wątpliwości klientów. To ważne, ponieważ wyszukiwarki najwyżej cenią kompletne oferty i opisy. Algorytmy mogą natomiast wychwytywać pominięcie kluczowych kwestii i przez to witryna będzie gorzej notowana w rankingach. Optymalizacja SEO, która jest istotną częścią pozycjonowania e-sklepów zakłada następujący rodzaj działań: stworzenie przyjaznego adresu URL strony, wstawianie meta tagów (np. meta tytuł oraz meta opis), silne zagęszczanie słów i fraz kluczowych, usprawnienie ładowania się strony, dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych, optymalizowanie kodu html, zamieszczanie linków wewnętrznych. Prawidłowo wykonane pozycjonowanie ecommerce może być ogromną szansą dla każdego internetowego biznesu. Pomaga stworzyć grupy docelowe i budować rozpoznawalność marki, co przekłada się na wymierne korzyści finansowe.

Co to jest Woocommerce?

Strategia WooCommerce SEO dostosowana do Twojego sklepu jest jednym z kluczowych elementów wspierających pozycjonowanie. WordPress to system zarządzania treścią na blogach i stronach internetowych. To jeden z najpopularniejszych systemów w tej kategorii. Jednym z jego największych atutów jest możliwość dodawania do niego nowych funkcji, poprzez instalowanie wtyczek. Wtyczką, która zainteresuje posiadaczy sklepów internetowych jest darmowa wtyczka WooCommerce. Zapewnia ona dodatkowe funkcje e-commerce Twojej stronie internetowej. Wtyczka WooCommerce pozwala sprzedawać produkty za pośrednictwem strony internetowej. Używając tej wtyczki można akceptować płatności elektroniczne, przelewy, płatność przy odbiorze oraz PayPal, Payu itp. Dodatkowo wtyczka WooCommerce pozwala włączyć geo lokalizację, tak aby ceny wyświetlane na stronie internetowej zawierały w sobie podatek i były dostosowane do kraju, w którym znajduje się potencjalny klient. Poza tym wtyczka ta pozwala w pełni modyfikować proces realizacji transakcji. Przykładowo można ustalić, że transakcje tylko z danych państw będą akceptowane albo włączyć bezpieczne płatności. Można umożliwić przeprowadzanie transakcji osobom, które nie mają utworzonego konta na stronie sklepu. Wtyczka daje również możliwość wyboru waluty, która będzie używana w sklepie online.

woocommerce

Wtyczka WooCommerce umożliwia dostosowanie opcji sprzedaży dla każdego produktu z osobna. Ta wtyczka nie ma żadnego ograniczenia, jeśli chodzi o ilość produktów, które chcesz wystawić w ofercie swojego sklepu. Jednak należy brać pod uwagę, że im więcej produktów będzie do kupienia na naszej stronie, tym mocniejszy serwer będzie konieczny, aby zapewnić sprawną i nieprzerwaną funkcjonalność witryny. Wtyczka WooCommerce pozwala na sprzedaż produktów w różnych wariantach i z różnymi modyfikacjami. Bez znaczenia jakie rodzaje produktów dostępne są w Twoim sklepie, wtyczka WooCommerce umożliwia klientom wygodne wybieranie koloru, kształtu i rozmiaru towaru oraz innych opcji, które ich interesują. Poza samym zakupem towaru, WooCommerce ułatwia również wysyłkę towaru do odbiorcy, łącząc Twój sklep z najpopularniejszymi firmami zajmującymi się dostawą. Wbudowany we wtyczkę kalkulator automatycznie wyliczy koszty dostawy towaru do klienta i przedstawi mu je. Jeśli wysyłka będzie darmowa klient również zostanie o tym poinformowany podczas zakupu.

Dzięki temu, że WooCommerce działa jako wtyczka WordPress, Twój sklep internetowy może w pełni korzystać z opcji SEO, które zapewnia ta platforma. Znacznie zwiększa to możliwości optymalizacji strony pod pozycjonowanie w wyszukiwarce. Kolejnym atutem tego rozwiązania jest możliwość łatwego aktywowania rabatów i promocji, nie obniżając podatku, co pomaga utrzymać zainteresowanie klientów na dłużej. Pozwala to również tworzyć kupony dla partnerów lub influencerów, które znacznie ułatwią im promowanie Twojego sklepu. Opcją, która znacząco zwiększa zaufanie klientów do Twojego sklepu, a którą również oferuje to rozwiązanie jest możliwość pisania komentarzy z opinią, przez zweryfikowanych klientów którzy faktycznie zakupili produkt.

Raporty sprzedaży WooCommerce - jakie możliwości prezentują?

Korzystanie z raportów WooCommerce umożliwia regularną analizę, dzięki której dowiesz się jakie produkty wzbudzają najwięcej zainteresowania, zidentyfikujesz i zbadasz trendy, które pomogą w rozwoju Twojego sklepu. Wtyczka ta oferuje również Pulpit Nawigacyjny, który pozwala na łatwe monitorowanie aktywności na stronie, stanu i ilości zamówień oraz stanów magazynowych. Poza tym narzędzie to pozwala sporządzać podsumowania sprzedaży brutto oraz netto. Umożliwia również śledzenie wzrostów i spadków sprzedaży różnych produktów, co znacząco ułatwia planowanie strategii rozwojowych sklepu online. Zarządzanie klientami jest znacznie łatwiejsze dzięki tej wtyczce. Poprzez skłanianie klientów do łatwego i szybkiego utworzenia konta, zwiększysz prawdopodobieństwo, że staną się stałymi klientami Twojego sklepu. Podsumowując, wtyczka WooCommerce do WordPress umożliwia sprzedawanie produktów online i znacząco ułatwia sprawne zarządzanie sklepem internetowym. Głównymi atutami wtyczki są: łatwość optymalizacji, szczegółowa analiza trendów, łatwe zarządzanie sprzedażami, dostawami i płatnościami.

Pozycjonowanie sklepu online - z agencją SEO czy samodzielnie?

Jeżeli interesujesz się rozpoczęciem działań SEO mających na celu zwiększenie widoczności Twojej strony internetowej, musisz zdecydować czy będziesz robił to samodzielnie, czy skorzystasz z pomocy profesjonalistów. Jeśli nie masz doświadczenia w pozycjonowaniu, próby mogą skończyć się zniechęceniem i brakiem efektów. Aby pozycjonowanie było skuteczne i przynosiło oczekiwane efekty, konieczna jest nie tylko wiedza na temat branży handlowej ale również znajomość i umiejętności wykorzystywania metod marketingowych. Aby móc tą wiedzę i umiejętności użyć, trzeba mieć dostęp do specjalnych programów komputerowych i narzędzi informatycznych. Jeśli SEO strony nie będzie rzetelne, może nie przynieść zamierzonych efektów, a jedynie zmarnować czas i pieniądze. Dlatego jeśli nie masz doświadczenia w pozycjonowaniu i optymalizacji stron, najpewniejszym rozwiązaniem jest zlecenie tego agencji SEO, która ma doświadczenie w branży i może pochwalić się osiągniętymi sukcesami. Po podjęciu decyzji o wprowadzeniu strategii związanych z pozycjonowaniem, dobrze jest skontaktować się z agencją, profesjonalnie świadczącą usługi optymalizacji i pozycjonowania stron internetowych. W przedsiębiorstwach oferujących pozycjonowanie i optymalizację stron pracują doświadczeni copywriterzy i eksperci, którzy przy pomocy wyspecjalizowanych programów komputerowych potrafią przeprowadzić obszerną meta analizę oraz zdecydować jakie działania będą najlepsze w danej sytuacji, aby zapewnić osiągnięcie zamierzonego efektu. 

Sprawdź naszą ofertę:

admin
SEO EXPERT

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Ostatnio na blogu
Losowe starsze wpisy

Szukasz sprawdzonej

Agencji SEO?

Najpopularniejsze na nasze stronie - sprawdź koniecznie

seomod-pozycjonowanie-logo
Niemcewicza 26/415
IV piętro
71-520 Szczecin
+48  736 090 601
biuro@seomood.pl