Seomod pozycjonowanie logo

Pozycjonowanie ecommerce

29 września, 2022
admin

Handel elektroniczny z miesiąca na miesiąc coraz bardziej zyskuje na popularności. Konsumenci uwielbiają dokonywać zakupów w sieci, ponieważ jest to wygodny i komfortowy sposób na zaoszczędzenie czasu. Wielu przedsiębiorców wychodzi naprzeciw potrzebom klientów i przenosi swoje biznesy do Internetu. Sieciowy rynek jest jednak mocno oblegany, więc niełatwo dać się poznać na szerszym forum. Co zrobić, aby wyróżnić się na tle konkurencji w branży ecommerce? Należy podjąć szereg działań marketingowych, dzięki którym dana marka stanie się często wyszukiwana oraz rozpoznawalna.

Dlaczego warto?

Pozycjonowanie ecommerce ma na celu przede wszystkim zwiększenie widoczności witryn sklepowych w wyszukiwarkach. Jest to jednak złożony proces różnorakich działań marketingowych, który najlepiej oddać w ręce prawdziwych profesjonalistów. Doświadczeni webmasterzy wiedzą, co zrobić, aby jak najlepiej wypromować daną markę (można nawet rozliczać się za efekt w przypadku SEO). W dobie cyfryzacji i powszechnego dostępu do sieci internetowej trafienie do klienta ze swoją ofertą niemalże graniczy z cudem. Przede wszystkim, dzieje się tak dlatego, że umieszczanie produktów w Internecie jest bardzo proste, więc każdy może to zrobić. Nawet niszowe dotąd towary i usługi mają już całkiem pokaźny staż w sieci. Dla konsumentów to pozytywne zjawisko, ponieważ mogą wybierać z szerokiej palety ofert. Dla osób prowadzących biznes ecommerce wiąże się to jednak z nieustannym szukaniem nowych sposobów na promocję i reklamę. E-handel z pewnością będzie rozwijał się nadal, ponieważ klienci nie zrezygnują z formy zamawiania produktów bez wychodzenia z domu. Jest to dla nich zbyt duży luksus, do którego już zdążyli się przyzwyczaić.

Od czego zacząć SEO w ecommerce?

Pozycjonowanie ecommerce polega na przeprowadzeniu szeregu czynności niezbędnych do zoptymalizowania zasięgów danego sklepu internetowego. Fachowcy w zakresie optymalizacji pod kątem SEO, w pierwszej kolejności przeprowadzają audyt, który pozwoli stwierdzić, co wymaga pilnej poprawy w przypadku konkretnego e-biznesu. Aby móc wdrożyć funkcjonalne rozwiązania, należy poznać indywidualne potrzeby sklepu, jego specyfikę oraz cechy reprezentowanej przez niego gałęzi handlu. Profesjonalne przeprowadzenie optymalizacji strony pozwoli wyróżnić firmę na tle jej podobnych i zapewni długofalowe zyski ze sprzedaży.

Pozycjonowanie ecommerce
Pozycjonowanie ecommerce

Proces pozycjonowania może trwać od kilku tygodni do kilku miesięcy. Tyle potrzebuje strona, by wejść do czołówki witryn prezentowanych w Google. Wszystko zależy od kilku czynników, m.in. od tego, jak bardzo jest oblegana dana branża oraz jak duża jest konkurencja. Optymalizacja stron jest inwestycją, która opłaca się na dłuższą metę. Efektywne wypromowanie strony szybko spowoduje wzrost dochodów, a co za tym idzie zwrócą się koszty opłacenia specjalistów od marketingu sieciowego i cena SEO. Przedsiębiorcy internetowi mogą skorzystać z pomocy renomowanej agencji SEO, która ma spore doświadczenie w branży i potrafi pomóc nawet w najbardziej wymagających przypadkach. Na rynku działają także freelancerzy, którzy stanowią grupę wolnych strzelców trudniących się pozycjonowaniem i optymalizowaniem witryn pod potrzeby SEO. Wybór najlepszego wykonawcy jest sprawą priorytetową, bo, jak powszechnie wiadomo, dobra reklama jest dźwignią handlu.

Skup się na frazach kluczowych

Działaniem zmierzającym do poprawienia wyników strony www lub sklepu internetowego w wyszukiwarce sieciowej może być np. posługiwanie się słowami kluczowymi, które są zazwyczaj wpisywane przez użytkowników sieci w polu wyszukiwania. Dlatego też teksty optymalizacyjne zawierają zazwyczaj duże zagęszczenie słów lub fraz kluczowych. Na głównej stronie Google, czyli potentata i monopolisty jeśli chodzi o wyszukiwarki internetowe, gdyż Google skupia na sobie aż 97% uwagi internautów, wyniki wyszukiwania oznaczane są konkretnymi kolorami. Kolor czerwony to reklamy z Google Ads. Kolorem zielonym oznacza się płatne pozycje reklamowe. Zaś kolor żółty pokazuje organiczne, czyli naturalne wyniki wyszukiwania. Na głównej stronie widocznych jest zaledwie kilka najważniejszych pozycji, więc ambicją przedsiębiorców internetowych jest dostanie się na czołowe miejsca w tym specyficznym rankingu. Statystyki dowodzą, że internauci zazwyczaj nie mają czasu lub ochoty na przeglądanie dalszych stron, więc cała uwaga skupiona jest na pierwszej, drugiej, maksymalnie trzeciej strony Google.

Pozycjonowanie ecommerce polega zatem w głównej mierze na dopasowaniu się do algorytmów wyszukiwarki, co nie jest wcale prostą sprawą, ponieważ nikt tak naprawdę nie wie, jak te algorytmy wyglądają. Webmasterzy dbają o to, by treści zawarte na stronach były aktualne oraz w sposób wyczerpujący odpowiadały na wszelkie wątpliwości klientów. To ważne, ponieważ wyszukiwarki najwyżej cenią kompletne oferty i opisy. Algorytmy mogą natomiast wychwytywać pominięcie kluczowych kwestii i przez to witryna będzie gorzej notowana w rankingach. Optymalizacja SEO, która jest istotną częścią pozycjonowania e-sklepów zakłada następujący rodzaj działań: stworzenie przyjaznego adresu url strony, wstawianie meta tagów (np. meta tytuł oraz meta opis), silne zagęszczanie słów i fraz kluczowych, usprawnienie ładowania się strony, dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych, optymalizowanie kodu html, zamieszczanie linków wewnętrznych. Prawidłowo wykonane pozycjonowanie ecommerce może być ogromną szansą dla każdego internetowego biznesu. Pomaga stworzyć grupy docelowe i budować rozpoznawalność marki, co przekłada się na wymierne korzyści finansowe.

Sprawdź naszą ofertę:

Ostatnio na blogu
Losowe starsze wpisy

Szukasz sprawdzonej

Agencji SEO?

Najpopularniejsze na nasze stronie - sprawdź koniecznie
Seomod pozycjonowanie logo
Niemcewicza 26/415
IV piętro
71-520 Szczecin
+48  736 090 601
biuro@seomood.pl